אינטרנטהתפתחות האתריוזמות חופשיותכללימהעולם

היסטוריה גדולה, בקטנה – הקדמה

[רואי עמנואל] אל הדף המקסים הזה הגעתי במקרה, ומאז נשביתי בקסמיו. כמישהו שתמיד התקשה עם שיעורי היסטוריה (הדרך המשעממת בה לימדו אותה והצורך ללמוד בע"פ), תמיד טענתי שהכול תלוי בדרך בה מספרים את הסיפור. במקביל פינטזתי על היום שילמדו היסטוריה באמצעות Virtual Reality כך שאפשר יהיה להיות אחד מהעולים בעלייה השניה או להפציץ גרמנים במלחה"ע הראשונה…

אז חצי חלום שלי יצרו 5 חבריה מקסימים, סטודנטים להיסטוריה מכמה אוניברסיטאות בישראל, שפשוט אוהבים היסטוריה ושמחים להעביר את האהבה שלהם הלאה.

ובמילים שלהם:

היסטוריה היא לא רק תאריכי קרבות ושמות מלכים מתים. היסטוריה היא סיפור – וסיפור טוב, אם מספרים אותו נכון. אנחנו חמישה סטודנטים להיסטוריה מאוניברסיטת תל-אביב, חיפה והפתוחה שרוצים לחלוק איתכם את הסיפורים המעניינים של ההיסטוריה בצורה קלילה ומשעשעת, ולהראות שגם בעבר יש יופי.

ניל- איש האוניברסיטה הפתוחה, השמועה מספרת שניל ואחיו התאום נולדו לזוג זאבים אשר השליכו אותו לנהר הטיבר אולם הוא נמשה וגודל על ידי אישה אשר הניקה אותו וייעדה אותו לגדולות. חמוש בסנדלים ונישא במרכבה, ניל הוא האיש שלנו בכל הנוגע לדברים שקרו ממש מזמן בעת העתיקה, כשכולם לבשו סדינים ודיברו מצחיק.

רוני – החיבה של רוני להיסטוריה התעוררה כאשר קמה יום אחד וגילתה את הפורטרט של קתרינה מסיינה על הטוסט שלה. רוני הבינה שזו למעשה הוכחה אלוהית לכך שהיא התגלמות רוח הקודש. היא שקלה להצטרף למסדר הדומיניקני, אבל בסוף נרשמה לאוניברסיטת תל אביב. רוני היא הכתובת לכל ענייני העת החדשה המוקדמת, בדגש על נשים ונצרות. או נשים נוצריות.

חן – אם תסתכלו טוב טוב על החוקה האמריקאית תגלו תיקון אשר קובע כי כל עמוד פייסבוק היסטורי חייב נציג מאוניברסיטת חיפה. או לפחות זה מה שחן אמר לנו. אנחנו זרמנו עם זה כי הוא ממש בקטע של ההיסטוריה של האמריקות ומי אנחנו שנגיד לו לא. חוץ מזה, הוא יהיה שימושי כשיבואו לתבוע אותנו על כל התמונות שלקחנו מגוגל לפוסטים שלנו.

איילת – הברהמינית של הקבוצה, איילת היא הכתבת שלנו לכל מה שממזרח לנהר האינדוס וממערב לאי הוקאידו. כשהיא לא זוללת סמוסה, היא מתמקדת בחקר ההיסטוריה והפילוסופיה של הודו באוניברסיטת תל אביב, ובגלגול הבא, כשכולנו נהפוך להיות תולעים וארנבות, היא זו שתלמד אותנו איך להשתחרר סוף סוף מהסמסרה.

עודד- אם היינו הפאוור ריינג'רס, עודד היה רוצה להאמין שהוא טומי המגניב, אבל האמת היא שהוא יותר בילי הילד כאפות שמקריח בגיל צעיר. כשהוא לא משתמש בדימויים מטומטמים משנות התשעים, עודד נהנה לשבת באוניברסיטת תל אביב ולכתוב על המאה ה-19, זמן בו גברים חבשו כובעי צילינדר ומונוקלים, נשים לבשו מחוכים וקרינולינות והאימפריה הבריטית שלטה בכל החלקים החשובים של העולם.

מוזמנים להציץ לבד בדף – או בסיפורים הקסומים שאשתף כאן מדי פעם…

היסטוריה גדולה, בקטנה

ולסיום, או להתחלה, הנה ציטוט קסום על מה ולמה היסטוריה – של סופר מבריק שעוד יספרו עליו רבות בהיסטוריה… טרי פראצ'ט:

comp_history

(התמונה למעלה מתוך ריאיון שערכו יוצרי "היסטוריה גדולה, בקטנה" בתוכנית מיוחדת ברדיו הבינתחומי על עריפת ראשים בהיסטוריה, מחווה לדעאש…)

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close