התפתחות האתריוזמות חופשיותכללי

היסטוריה גדולה, בקטנה # 8 – דמיינו שהוא היה חי היום…

ואולי מוטב לו שהלך צעיר, כשהעולם עדיין היה תמים יותר ומושחת פחות… רק לדמיין את ג'ון רואה את כמות המלחמות היום…

בוקר יום ראשון, השמיני בדצמבר 1980, נפתח בפרץ התלהבות בדירתם של ג'ון לנון ויוקו אונו בניו יורק. באחת-עשרה בבוקר הגיעה לדירה צלמת מגזין "הרולינג סטונז" אנני ליבוביץ', ובדרך לדירה עלה במוחה הרעיון לשער המגזין – ג'ון ויוקו שוכבים עירומים במיטתם, כשיוקו כורכת את זרועותיה סביב ג'ון בחיבוק אמהי. לנון התלהב מהרעיון, אך יוקו לא חשה בנוח. פשרה מהירה נרקחה: ג'ון העירום יחבק את יוקו הלבושה בתנוחה עוברית. הזוג, שהתרשם מהתוצאה הסופית, סיפר לליבוביץ' שהיא הצליחה לתפוס במדויק את מערכת היחסים שלהם.

בארבע וחצי אחר-הצהריים יצאו הזוג לכיוון אולפן ההקלטות. בכניסה לבניין המגורים, ניגש אל לנון מעריץ צעיר בן עשרים וחמש, מארק צ'אפמן שמו, ונופף בעותק מ"פנטזיה כפולה", האלבום החדש של לנון. לנון שאל את הצעיר האם הוא מעוניין בחתימה, והוא סימן בראשו לחיוב. בזמן שחתם, צילם חברו של לנון את כוכב הרוק והמעריץ מספר תמונות. באותה שעה איש מלבד צ'אפמן לא ידע את הסיבה האמיתית שלשמה הגיע לניו יורק.

שלוש שנים קודם לכן, החליט צ'אפמן בן ה-22 להפסיק ולנסות לנהל את חייו המתפרקים ולעשות את דרכו להוואי, שם תכנן לשים קץ לחייו. דייג שהזדמן למקום סיכל את ניסיון ההתאבדות, אולם צ'אפמן לא ראה באירוע כשלון אישי, אלא מסר ישיר מאלוהים – 'עלייך למצוא מטרה חדשה לחיים'. את המטרה הזאת מצא בספר מוכר.

במהלך שיטוטיו בספרייה נתקל צ'אפמן בספרו של ג'י.די. סלינג'ר, 'התפסן בשדה השיפון'. מסע הצלב כנגד הזיוף והצביעות של הולדן קולפילד, גיבור הספר, נגע עמוקות בנפשו המתוסבכת והוא החל להזות את עצמו כגלגול בשר ודם של הולדן. לתוך ההזיה הזאת נשאב שלא מדעת גיבור הילדות הותיק שלו: באחד הימים נתקל צ'אפמן בספר העוסק בחיים שמנהל ג'ון לנון בניו יורק. צ'אפמן ראה בכך עלבון אישי – כיצד אליל נעוריו זונח את האידיאלים הנעלים שדיבר בשמם, את מסרי השלום והאהבה תמורת חיי בורגנות נוחים ומשעממים. הזעם שגאה בו למקרא מה שראה כזיוף והצביעות של לנון העביר אותו סופית מדעתו.

חזרה לשמיני בדצמבר: מעט לפני השעה 11 בלילה חזרו ג'ון ויוקו לדירה. בעוד לנון חוצה את עדת המעריצים שהתגודדו בכניסה לבניין קרא לעברו מארק צ'אפמן, עותק האלבום החתום בידו האחד ואקדח בידו השנייה. הוא לא הספיק להסתובב כאשר פתח צ'אפמן באש, פוגע בגבו ובחזהו של לנון ארבע פעמים. בשעה שלנון הובהל אל בית החולים, התיישב היורה על המדרכה וקרא בעותק דהוי של 'התפסן בשדה השיפון', מחכה בסבלנות לשוטרים. כעשרים דקות מאוחר יותר נקבע מותו של ג'ון לנון בבית החולים על שם רוזוולט, מוות שסימן עבור מיליונים ברחבי העולם סוף של עידן.

——————————————————————————————————

הפוסט מתוך דף האינטרנט הקסום "היסטוריה גדולה, בקטנה" עליו תוכלו לקרוא כאן

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close