מוניציפליהצדק חברתי

המחאה החברתית והשפעתה על הבחירות המקומיות

אז מה הן הסוגיות הבאמת בוערות שעל הפרק?

תהליך איכלוס מהיר בלי תשתיות מתאימות (ולא מדובר רק בפקקי הבוקר המטורפים)
צביונה הירוק של המושבה
פרשת החקלאי
עסקים קטנים
שקיפות בתקשורת עם התושבים
משאבי מים – החזרת השליטה לרשות המקומית
ענייני תכנון ובניה (מתי יפתח סניף של הועדה במיוחד לפרדס חנה?)
ואתם מוזמנים להוסיף עוד.

נתחיל מגעש. כי געש הוא ראש המועצה המכהן כבר שלוש קדנציות. והוא אדם שנוי במחלוקת. אין ספק שחיים געש עשה ועושה ולמען המושבה. אני כאן תכף עשר שנים ורואה את ההבדל. במיוחד בתשתיות (לטוב ולרע). אבל לגעש יש נקודת תורפה, והיא יחסי האנוש שלו. הוא לא נגיש, לא סחבק, לא שולחנות עגולים, ותנו כבר לעבוד בשקט. או כמו שאייל כגן כתב:

לא שקל לדבר עם חיים געש. לא תמיד יש לו את הסבלנות. הרבה פעמים הוא חותך. למרות החיתוך החד, חיוך, כן תקבל. ועיניים שמקשיבות וראש שעובד. ויודע. קשה מאוד להתקיל את געש במשהו שקורה פה ביישוב והוא לא יודע. ברמת הרזולוציה של אילו מדרכות נצבעות בכחול לבן, ואיזה פונט יש לשלט החדש ששמו בדרך הים. הוא חי ונושם את פרדס חנה וכרכור, רוב שעות היממה. ראיתי אותו, לא פעם בשש בבוקר, עובר, בודק את התמרורים החדשים בצומת ששינו לה את הרגלי העצירה, או האם עברו ופינו את הגזם.

חיים געש הוא ראש מועצה מצוין. הוא אחד הטובים שיש בארץ. הוא לא מושלם. מי מאיתנו כן. יש מי שיגרוס שהוא יהיר ואולי אפילו מתנשא. הוא לא תמיד מקשיב עד הסוף, הוא לא תמיד מקבל את מה שאתה אומר. ברוב הפעמים (במיוחד כשמדברים על כסף), הוא אומר "אין לי". אבל הוא ישר. והוא אומר את הדברים ישר בפרצוף. והכי חשוב, הוא עושה. הוא לא איש של מילים (הגם שהוא מדבר לפחות ברוב הטקסים קצר ולעניין). הוא בא לעבוד.
[לפוסט המלא בבלוג של כגן]

אבל לתכל'סיות הזו יש גם מחיר. אם יש משהו שהמחאה החברתית דרשה בתוקף זה שיח שקוף עם הבוחרים. משנקרא – שיראו אותנו, גם אם אין פיתרון מיידי. וגעש לא בתדר הזה. אולי כי הוא בא מהצבא. יעלה אורן זלאיט כתבה יפה בפייסבוק שלה:

מראשית דרכו תמכתי בגעש, גם אחרי ש"ברח" באמצע הקדנציה הראשונה, הבנו אז שהוא מתמודד עם נושאים בלתי אפשריים , גם כשהמושבה משנה פניה ללא כל שימור ערכים אסתטיים שמתאימים לאופיה כפי שעוצב ע"י טובי האדריכלים שהגיעו מהאסכולה הבינ"ל . ראיתי את הצפיפות את העדר החזון , חוויתי על בשרי את הפער בין הפעולה של התושבים לקידום תרבות ואמנות ומה נתמך בפועל ,החלוקות של כספים וכד. כל זה לצד עבודה יסודית בתחומי התכנון והפיתוח והמאזנים הכספיים – כך מבחוץ העדפתי לראות את השינויים לטובה ונתתי גיבוי ותמיכה. לא חשבתי שדעתי היא היחידה שצריכה להשמע ולהתקבל והרגשתי שבדרך כלל יש לי עם מי לדבר, גם אם התשובות לקוניות וקצרות ולא לכולם אני מסכימה ….חשבתי שיש לגעש משימות להשלים וחשוב שימשיך לקדנציה נוספת כשבמקביל יצמחו כאן מנהיגים חדשים , כך למרות הבעיות הלא מעטות שאני נתקלת בהן לא היתה לי בעיה להמשיך ולהצביע געש .היום זה קצת יותר מסובך – ברור לי שלהצביע געש זה להצביע על חיסול מתחם החקלאי ולהצביע להתנהלות שאני לא יכולה לקבל . בחודשים האחרונים נחשפתי לפרשת החקלאי שככל שנחשפים מסמכים ופרוטוקולים אני פשוט לא מצליחה להבין למה המחדל הזה מתרחש ולמה לא עוצרים אותו – והעדר התשובות וחוסר המענה שגם אני נתקלת בו גורם לי לדאוג עד מאוד ולשאול את עצמי על מה אני מוכנה להמשיך לוותר כדי שתמונת עולמי הפוליטית /מקומית תשמר , והבנתי שגם אם תהיה טלטלה ועצירה של מהלכים – יתכן וזה בדיוק מה שהמושבה צריכה. רגע לעצור ולהערך מחדש להמשך .. יש כאן אנשים נפלאים וכוחות אדירים .גם כאלה שנלחמים לשמר וגם כאלה שמנסים להפוך כל מטר אדמה לרווח כלכלי . ברגע הזה צריך לעצור ולשאול שאלות נוקבות על העתיד ומי באמת מסוגל לעמוד כמו אחרון המוהיקנים מול תאבי הנדלן והאופורטוניזם . כי ההוה נהיה מאוד מאוד צפוף

אכן צפוף, או כמו שמכריז במגאפון שלו גדי וילצ'רסקי – נחנקנו!
למי שלא מכיר, גדי וילצ'רסקי הוא סטנדאפיסט חיפאי, שהולך על גבול דק בין אמנות למחאה חברתית. הייתי המומה לראות את הוידאו שלו מפגין מול הבית של יאיר לפיד וצועק שם במגאפון את מה שנהוג להחביא. איזה חופש!
בין המאבקים ההזויים שהוא יוצא אליהם – הפגנה מול השגרירות היוונית, מול השגרירות המצרית, הפגנה לשיחרור מרגול מהכלא ועוד, בהן הוא סוחף אנשים ולא ברור האם לשם הניסוי הפסיכולוגי או שמא הוא מבטא דעה אותנטית – יש כמה הבלחות אמיתיות של מחאה חברתית במיטבה. למשל זה שהוא התלבש על ראש עירית חיפה יונה יהב. ישב לו מתחת למשרד עם המגאפון ודרש:

עד שאחרי שנה יונה יהב יום אחד נעתר והזמין אותו אליו למשרד לשיחה משועשעת ומפתיעה. לתחושתי, געש לא היה מרים את הכפפה. חודשים ישבו לו אוהלי המחאה מתחת ללשכה והוא לא ירד לשתות קפה. בעידן של שיתופי פעולה, הנכונות להיות עם הבוחרים שלך, השכנים שלך, בגובה העיניים זאת איכות שראוי לטפח.

צאו לפגוש את המתמודדים:
יום חמישי הקרוב ה-10/10, בתשע בערב, מפגש עם חיים געש, אצל הכגנים בדורותיאה. הנעורים 35 כרכור.
הגר פרי יגור תפגוש אתכם כאן:

  • יום חמישי ה-10.10.13, בשעה 21:00 רחוב הגאון 38, אצל משפ' גבסו
  • ביום שני, ה-14.10.13, בשעה 20:30 חוג בית אצל משפ' שמידוב, רח' חלוצים פינת רח' מגד

מתמודדים נוספים ואנשי שלומם מוזמנים להירשם למושבה חופשית, לקבל קרדיט במתנה ולהשקיע אותו בפרסום חוג הבית הקרוב בקלנדר המשותף, בקטגוריית אירועי קהילה (או מכירות מיוחדות?)

 

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “המחאה החברתית והשפעתה על הבחירות המקומיות”

  1. אני לא יודעת מה היה פה לפני כן ואין ספק שגעש אדם שעושה ולא מדבר, אבל יחד עם זאת אני מרגישה שלא מספיק לבנות עוד ועוד שכונות כאן. האופן שבו המקום בנוי דורש שינוי מבוקר – אנחנו משפחה ששוכרת כאן בשכונת מצוקה בפרדס חנה כי אין לנו כבר כסף לשכור בכרכור למרות הרצון ואני רואה את הפערים הקשים בין מה שקורה בשכונות שיש בהן כסף לשכונות שאין… כאן יש הזנחה מפחידה מבחינת גני שעשועים – שהם לא בטיחותיים, אין להם צלונים ואין משטחים שמגנים על הילדים. רק מתקנים ישנים וחול. יש פארק ענק עם מלא מפגעי בטיחות שלא מתוחזק כראוי וגם בו אין טיפת צל. המושבה מלאה בחלקים מכוערים מלאים זבל שאף אחד לא מפקח עליהם ולא בודק מי משליך מה, למה וכמה. זה נורא!

    מושבה שלמה שאין בה מועדוני נוער ראויים, מועצה שלא מאפשרת לעמותות שעוסקות בנוער בסיכון לבוא ולעשות כאן עבודת קודש רק בגלל משחקי כוחות מטופשים ואגו יהיר. יש כאן הרבה מאוד בעיות וכמישהי שוב – שחווה כאן גם את הצדדים הפחות פשוטים של האוכלוסיה והשכונות הפחות 'נחמדות' במושבה, זו פצצת זמן. אם לא תהיה דאגה אמיתית, איכפתית וכנה לאוכלוסיות האלה, זה ידרדר לפשע ולסמים וזה מאוד מסוכן כי באתי מעיירה שככה זה התחיל אצלה.

    לא חוכמה לדאוג רק לשכונות חדשות שהגיעו אליהן אוכלוסיות 'חזקות' מהמרכז או הייטקיסטים. צריך לדאוג כאן לתשתיות נאותות לותיקים, לקשישים, לבני נוער בסיכון ועוד.

    יש כאן דרישה חיונית ומהירה וטובה ללימודי תיכון ברמה גבוהה עם השקעה בשכבת הגיל הזאת שלא קיימת בינתיים.

    ולדעתי עם הורדת הכובע בפני געש, הגיע הזמן שיפנה את מקומו לאדם חדש ורענן יותר. ולפי טעמי ודעתי האישית – לאישה חדשה ומרעננת… בתקווה שזה יעזור לישוב הזה להשתפר ולא רק לגדול…

  2. אכן "געש עשה ועושה למען המושבה", השאלה היא מה הוא עושה, האם זה טוב, האם זה מיותר, האם זה מזיק?
    נדלו"ן המושבה הוא עשיה אך הוא עשיה לא טובה. פיתוח טורבו הוא עשיה אך עשיה רעה, עיצוב פלצני של כיכרות בלי שום קשר לאופי המושבה זו עשיה, אך עשיה לא טובה, ריסוסים הם עשיה אך עשיה לא טובה, קצירה של פרחי בר לא בעיתה, בינואר פברואר מרץ במקום בסוף אפריל, מאי היא עשיה רעה, גיזום רדיקלי וחסר כל היגיון הוא עשיה רעה, רכב ששואב עלים משולי הרחובות היא עשיה מיותרת, בנית מדרכות רחבות ברחוב קטן וצדדי כאילו היה זה דיזנגוף על חשבון חלקת אדמה עם פרחי בר היא עשיה מיותרת ולא טובה וכן הלאה..
    ומצד שני אין עשיה מול שטיחים של ליכלוך ממש לצד בנין המועצה בואכה החצר האחורית של קניונית הכיכר ומתחם תבורי ובכלל מרכז המושבה, זה שמוזנח עד דכא.
    וכן הלאה

  3. ההצדקה הראשונה לבחירת חיים געש, כראש מועצה, פעם נוספת היא היושרה האישית והציבורית שלו. אדם נטול אינטרסנטים אישיים, ללא קליקה חברתית או עסקית שהוא מחוייב לה, אומר בכנות ובגלוי מה שהוא חושב,(גם אם ממש לא נוח לשמוע). ובנוסף אדם פרקטי, מעשי, בלי הרבה ברברת או בלבלת. לא מחויב לשום קבוצה חברתית, וכי אלה לא מעידים על איש נקי כפיים ובר לבב?
    כמי שחוותה במושבה גם את ימי ברזילי העליזים, ועוקבת בתקשורת היומית אחרי התנהלותם של ראשי רשויות אחרים בארץ, אני גאה מאד לגור בישוב שזה ראש המועצה שלו. ועוד לא אמרתי מילה על ההתנהלות הכלכלית, על היציאה של המושבה ממעמקי הבוץ, על פתוח התשתיות, על הקמת גני השעשועים… נכון, לא הכל דבש, אבל הרוב ממש דבש!!!
    ובלי ספק חיים ראוי לכל מילת תודה. מבחינתי יש לנו “סוס מנצח”! ועד שסוס חדש ילמד לנצח במסלול, אנחנו עלולים לשלם מחיר כבד מאד. אני אומרת בריש גלי: אני בעד חיים געש! ואם לטובת בחירתו, טובתי, הוא זקוק לסיעת תלם, זה מה שאשלשל ללתיבה ביום הבחירות.
    הניה שפירא

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close