בעלי מקצועזוגיות ומשפחהסביבה וקהילה

המרכז לגישור קהילתי

"המרכז לגישור קהילתי פרדס חנה – כרכור" הינו גוף וולונטרי, שהוקם במטרה להציע את הליך הגישור כדרך אלטרנטיבית לפתרון מחלוקות וסכסוכים בקהילה, ללא צורך בשירותי רשויות החוק. המרכז הוקם ביוזמתו של מוטי קונפורטי, בתמיכתה של תמי בר ששת – מנהלת מחלקת הרווחה, ובברכת ראש המועצה חיים געש.
המרכז הוקם במטרה להציע לציבור שפה אלטרנטיבית לניהול הדיאלוג בחברה.

הגישור מתאים לכל נושא ותחום שמתגלה בו מחלוקת כגון:
סכסוכי שכנים • מחלוקות בעבודה • סכסוכי משפחה • מחלוקת בין האזרח למועצה • מחלוקות במערכת החינוך • מחלוקת בין לקוח לבעל עסק ובין עסקים • מחלוקת בין נותן ומקבל השירות (מוסכים, תיקונים, שיפוצים, גננים, קבלני בנין, אינסטלאטורים, חשמלאים) וכו'.

הגישורים במרכז מבוצעים על ידי קבוצת מגשרים מוסמכים, הרואים בגישור דרך חיים ורוצים לתרום מזמנם וניסיונם לחברה להטמעת הגישור כדרך אלטרנטיבית לניהול השיח הציבורי.

למה גישור?
מחלוקות וסכסוכים בין בני אדם כפרטים או כקבוצות, הם חלק משגרת החיים של כל קהילה אנושית. הגישור הוא דרך למציאת פתרון למחלוקות בין פרטים או בין קבוצות, לשביעות רצונם של הצדדים, תוך שמירה על היחסים ביניהם ואף שיפורם. הגישור הינו הליך וולונטרי, הסכמת הצדדים להתחיל בגישור אינה מחייבת מי מהם לסיימו בהסדר. כל צד יכול להחליט במהלך הגישור, בכל רגע, ומכל סיבה שהיא, להפסיקו.

הגישור חוסך זמן – ניתן להגיע להסכם תוך זמן קצר, בלי לחכות לדיון בבית המשפט.
הגישור חוסך כסף
הגישור הינו הליך גמיש – ההסכם נקבע ע"י הצדדים תוך הזדמנות לבטא את עמדתם ללא הכללים הפורמאליים הנדרשים בבית המשפט ובאווירה נינוחה ורגועה. הצדדים, לבדם קובעים איך יסתיים הסכסוך, תוך היוועצות בעו"ד ו/או בכל מי שיבחרו. במידה ולא הושג הסכם, ההשתתפות בגישור אינה מונעת מהצדדים לשוב ולהתדיין בבית המשפט, או לפנות לכל דרך אחרת על מנת ליישב את הסכסוך.

סיום מוצלח של הליך הגישור מבוטא בהסכם חוזי – במידה והצדדים רוצים או כאשר הליך הגישור התחיל בבית-משפט – ניתן לקבל תוקף של פסק-דין להסכם. הליך הגישור לא מבטל אפשרויות אחרות, לרבות התחלת/המשך הליך משפטי.  בהליך משפטי יכול להיווצר תקדים לא רצוי למי מהצדדים. הגישור מונע אפשרות של יצירת
תקדים.

גישור בקהילה
הניסיון המצטבר בעולם מלמד כי תהליך יישובי סכסוכים בהסכמה מתאים מאוד ליישום בקהילה. כאשר יש צורך להתייחס לכל היבטי הסכסוך, כולל הצרכים והאינטרסים של הצדדים. יישוב הסכסוך בהסכמה, מאפשר לצדדים להמשיך ולחיות ביחד לאחר שגובש פתרון מתאים, השומר על זכויות הצדדים ומאפשר המשך יחסים תקינים בתוך הקהילה. לגישור יתרונות רבים ליישוב מחלוקות הן לפרט והן לקהילה עצמה. החברה כולה יוצאת נשכרת כאשר ניתנת לפרט הסמכות ליישב את הסכסוך בעצמו. זוהי העצמת הפרט תוך הגברת הערכים של שיתוף פעולה וסובלנות.

היתרונות לפרט:
• טיפול מקיף ואיכותי המותאם לרצון הפרט.
• חיסכון במשאבים, רגשיים וכספיים.
• שליטה בתהליך ותוצאותיו.

היתרונות לקהילה:
• הגברת היכולת של הקהילה ליישב סכסוכים תוך יצירת אקלים נוח והגברת הלכידות.
• הגברת מעורבות החברים.
• מניעת הסלמה.

התושבים מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ושרותי גישור. בכל פניה למרכז מובטחת לפונים סודיות מלאה.

"המרכז לגישור קהילתי פרדס חנה – כרכור",  מרכז הפיס לנוער רחוב למרחב 551 טלפון 077-3294527 נייד 052-4399352 | אימייל


צוות ההיגוי של המרכז:
תמי בר ששת – מנהלת אגף הרווחה פח"כ; שרה אילון – מרכזת המדור לעבודה קהילתית בשירותי הרווחה; קולט רימונד – מנהלת המתנ"ס; יהודית אבני – מנהלת הקתדרה, בילהה אפשטיין – מגשרת מוסמכת מזכירת מרכז הגישור, מוטי קונפורטי – מגשר מוסמך, מנהל מרכז הגישור.

תגיות
הראה עוד

1 thought on “המרכז לגישור קהילתי”

כתיבת תגובה

Close