2012 זה עכשיואינטרנטיוזמות חופשיותסביבה וקהילה

המשמר החברתי בפרדס חנה

[ורדה גיל]

מפגש של המשמר החברתי בפרדס חנה יתקיים ב 10.2 בבית הראשונים בפרדס חנה.

סדר יום משוער:

9:30 – 10:30 מפגש מכין למעגלי הדיון (ראו פירוט בהמשך)
10:00 – 10:30 התכנסות והכרות
10:30 – 11:15 דברי פתיחה: דברי הסבר על המשמר
כיצד ממשיכה המחאה היום באזור פרדס חנה-כרכור?
משקיף מהאזור יספר על התנסותו בכנסת
11:15 – 13:00 מעגלי הדיון
13:00 – 13:30 סיכום היום
13:30 התפזרות

ניתן להגיע ולחזור מהצפון ומהדרום לפרדס חנה ולחזור ברכבת האחרונה. במידת הצורך נארגן הסעות מהרכבת אל נקודת המפגש.
אנא כיתבו אל ורדה גיל האם אתם זקוקים להסעה מהרכבת כדי שנוכל להתארגן. וכן אם אתם מוכנים ויכולים לסייע בהסעות מהרכבת אל בית הראשונים ו/או בחזרה. אנא הרשמו לאירוע כדי שנוכל להיערך בהתאם.

פעולת המשמר החברתי מתמקדת בחיזוק הקשר בין האזרחים לכנסת ישראל על ידי יצירת מנגנון המסייע לכל אזרח ואזרחית להגיע כמשקיפים לכנסת ולראות מה מתרחש בה.
המשקיפים, אזרחים מתנדבים, מגיעים לדיונים בוועדות הכנסת, עוקבים אחריהם, צוברים רשמים על המתרחש, ועל התנהלותם של הח"כים. במהלך הדיונים הם מתעדים את רשמיהם ושולחים אלינו דו"ח כתוב שמועלה לאחר מכן לדף הפייסבוק ולאתר של המשמר החברתי. בכך משמשים המשקיפים עיניים ואוזניים במשכן הכנסת עבור כלל אזרחי ישראל.

עם הזמן רכשנו ניסיון בעבודה זו, יצרנו שיתופי פעולה עם ארגונים נוספים המנסים לשנות את פני המדינה, למדנו את חולשתה של הכנסת מול הממשלה והטייקונים, ראינו ששרים ונציגי משרדי ממשלה שמוזמנים לועדות אינם מגיעים, נתונים ודוחו"ת שנדרשים מנציגי משרדים ע"י יו"ר הועדה אינם מתקבלים, הצבעות מתקיימות לעתים בנוכחות אדם או שניים בלבד, חברי הכנסת עצמם אינם מגיעים לועדות – נוכחותם בועדות נמוכה מאד.למדנו כיצד לשאול שאלות וכיצד לעורר מודעות ועוד.

המלאכה היא רק בתחילתה והתוצאות תלויות בהשתתפות כזו או אחרת של כל אזרח ואזרח. אלו שאינם יכולים להגיע לכנסת מסיבות שונות – מסייעים בדרכים נוספות.

אנחנו קוראים לתושבי האזור להגיע למפגש בפרדס חנה ולתרום את חלקם בהעלאת הנושאים אשר לדעתם יש לקדם מול חברי הכנסת.

במהלך המפגש נתחלק לקבוצות דיון ונעסוק בשאלות: "אילו נושאים מטרידים אתכם והייתם רוצים שחברי הכנסת יהיו מודעים להם ויקדמו אותם? מהם אותם נושאים שהייתם רוצים להיות נוכחים בכנסת כאשר דנים בהם בועדות השונות?"

אם ברצונכם להעלות נושאים שיהיו במרכז הדיון בקבוצה אחת או שתיים – אנא שלחו אותם אלינו.
בואו לשמוע, להשמיע, להשתתף, להשפיע.

ואל תשכחו להפיץ לחבריכם בדפי הפייסבוק שלכם, בקבוצות שלכם, במייל בטוויטר וגם… בעל פה!

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close