השימושון

הספריה – לאן?

שלום לכולם

כמו שאולי אתם יודעים, המועצה מתכוונת לסגור את הספריה המרכזית שנמצאת בבניין המתנ"ס, ולהעביר אותה למבנה קטן מאוד (מחצית מהגודל הנוכחי של הספריה) בנווה פרדסים.

הספריה היא מרכז של תרבות, העשרה, ידע ושמחה לכל תושבי המושבה, כולל קשישים עם קלנועיות, וילדים שגרים בשיכונים הסמוכים למתנ"ס ובאים יום יום לשבת בחדר העיון ולהכין שיעורים.

אין ספק שיש צורך לפתוח סניף של הספריה גם במערב המושבה, לרווחת התושבים שגרים בנווה פרדסים ובשכונות הסמוכות. אבל אם התוכנית של המועצה תתבצע, לא תהיה יותר ספריית הילדים המופלאה, המרווחת, שבה אפשר לשבת לקרוא ולעיין בשמחה. לא יהיו יותר חדרי עיון. יהיה בניין דחוק, צפוף, בשכונה מרוחקת, שלא כולם יוכלו הגיע אליה. מי שיש לו רכב – כן. ומה עם כל השאר?

ביום רביעי הקרוב בשעה 18:00 תיערך במועצה ישיבה, שבה יחליטו חברי המועצה אם להעביר את הספריה ממקומה או לא. אנא בואו בהמוניכם, כי נוכחות מסיבית של תושבים המוחים כנגד הסגירה עשויה – אולי – להשפיע על ההחלטה.

תודה

אליאל ברוכים

הראה עוד

9 thoughts on “הספריה – לאן?”

  1. מה שאני הבנתי מהספרניות הוא:

    הספריה הולכת לאבד את הקומה השניה (קומת הילדים). הקומה הזו תועבר למתנ"ס, לא ברור לאיזה שימוש ולא ברור אם זה באמת נחוץ למתנ"ס. ברור שעכשיו פחות תושבים יהנו ממנה, ברור שעכשיו לא ינתן שם שירות חינמי לתושבים (כמו ספריה).

    כל הספרים שהיו בספרית הילדים עוברים לתמיד לנווה פרדסים. ספרי הנוער והילדים אמורים לעבור זמנית לנווה פרדסים ולחזור לספריה במתנ"ס אחרי השיפוץ.

    אחרי השיפוץ (שאף אחד לא מתחייב לגבי לוח זמנים) הספריה במתנ"ס תיפתח מחדש. היא אמורה לספק שירות לכולם: מבוגרים, נוער וילדים הכל בקומה התחתונה. ירכשו ספרים חדשים לספרית הילדים והיא כנראה תעבור למה שהיה עד עכשיו חדר העיון למבוגרים. מכיוון ששטח הספריה יצטמצם לחצי, ברור שהשירות לכולם: מבוגרים, נוער וילדים יצטמצם ויפגע.

  2. משיחה עם הספרניות עולה כך:
    הספריה עוברת מחר (ראשון 27.2) לנווה פרדסים ותפעל שם עד שיסתיימו השיפוצים בספריה הישנה (וזה ייקח לא מעט זמן). עד שהם יתארגנו שם ויתחילו לפעול אפשר להיעזר בשירותי הספריה בכרכור. בעוד כחודש יתחילו לעבוד בנווה פרדסים.
    כשהשיפוצים ייגמרו, הספריה חוזרת למקום הישן – באופן מלא. כל הספריה, מבוגרים וילדים, תחזור למקום הישן.

  3. והנה עברו שלוש שנים בדיוק.
    והיום קראתי בגפן (ההדגשים במקור):

    הספריה המרכזית שליד המתנ"ס תעבור זמנית למבנה החדש בכותר פייס נווה פרדסים עקב שיפוצים. בגמר השיפוצים הספריה תחזור לפעול במתכונתה הקודמת כספרית נוער ומבוגרים. החל מ- 27/2/11 הספריה שליד המתנ"ס תהיה סגורה לקבלת קהל עד להודעה חדשה.
    הספריה בכרכור ממשיכה לעמוד לרשותכם.

    אני קוראת את זה שוב ושוב ולא מבינה:
    האם הספריה תפעל במבנה החדש בכותר פייס או ששם רק מאחסנים את הספרים עד תום השיפוץ?
    האם בגמר השיפוצים הספריה תחזור לפעול גם באותו המקום, כלומר ליד המתנ"ס? כי מהטקסט עולה שהיא תחזור לאותה מתכונת, כספריית נוער ומבוגרים.
    ניסוח חמקמק.

  4. תזכורת: היום בשעה 18:00 תיערך במועצה ישיבה, שבה יחליטו חברי המועצה אם להעביר את הספריה ממקומה או לו. אנא בואו בהמוניכם!
    אני הייתי שם אצמול וגיליתי מקום שוקק בילדים מכל הסוגים. אכתובב על זה בערב (בתקווה..) בינתיים – קבלו תזכורת לישיבה ובואו!

כתיבת תגובה

Close