השימושון

למשל ניו המפשייר,

בסוף השבוע הבא תעלה באולם "בית הרשל" בקיבוץ גבת הצגה בלתי שגרתית. תלמידי כיתה יב' בבי"ס התיכון ולדורף הרדוף מעלים את הצגת הסיום שלהם: "העיירה שלנו" מאת ת'ורנטון ויילדר (בימוי: רועי בירן; עיבוד מוזיקלי: ענת אהרוני).

המחזה, זוכה פרס פוליצר, מתרחש בעיירה קטנה וטיפוסית בניו–המפשייר בתחילת המאה העשרים. דרך השימוש בחיי היום-יום הקטנים והשוליים לכאורה, הוא עוסק בשאלות היסוד הגדולות ביותר של החיים: מהם חיים? מהו מוות? מהי הורות? מהי אהבה? ועוד.
כתיבתו של ויילדר מיוחדת וחכמה, תמה ומפוכחת, משלבת הומור וסאטירה, חודרת אל פינות חבויות בנפש האדם ותוהה על סדרו של עולם.

משה בר-נס, אבא לתלמידת כיתה י"ב, העוסק בעצמו בחינוך ולדורף, אומר: "הצגת יב' בבי"ס ולדורף אינה הצגת סיום של ביה"ס במובן המקובל, אשר כרגיל מגיעים אליה רק משפחה וחברים קרובים. זו הצגה בהפקה מלאה, הכוללת תפאורה, תלבושות, תאורה, נגינה ושירה – בשש הופעות (ולכן נגבה תשלום – לכיסוי הוצאות ההפקה).
"במהלך לימודיהם מעלים התלמידים הצגות גם בכיתה י' ובכיתה ח'. כמובן שעם התבגרותם, יכולותיהם הבימתיות השתפרו והתפתחו. אלה, יחד עם בשלותם הנפשית הכללית באים לידי ביטוי בהכנותיהם האינטנסיביות מידי יום להצגה ובאיכות ההצגה שאנו נראה.
"הסיבה העיקרית להעלאת ההצגות הינה חינוכית, וכך גם אופן העבודה עם התלמידים. כלומר, העבודה מכוונת כך שהתלמידים יפיקו וילמדו מכל התהליך, ולא רק מכוונת לתוצר – ההצגה. זו אינה כיתה של מגמת תיאטרון, שהתלמידים בחרו בה מתוך העדפותיהם, אלא כיתה שלמה עם תלמידים בעלי העדפות מגוונות. מעניין לראות איך כל אחד מהנערים והנערות מוצא לו את המקום והתפקיד בהצגה שבו הוא יכול ורוצה להתבטא. על רקע זה, מרגש לראות את העבודה הקבוצתית שלהם, את ההתגייסות, את האכפתיות מן ההצגה והאכפתיות זה מזה."

אירית רבין, מחנכת יב' בביה"ס התיכון בהרדוף, מספרת על התהליך החינוכי הקשור בהצגה: "עיצוב הדיבור והדרמה מלווים את תלמידי התיכון בבי"ס ולדורף במינונים משתנים לאורך השנים. בעוד שבכיתות ט' ו- יא' הם ניתנים בעבודה ולימוד מצומצמים, בכיתות י' ו- יב' מעלים התלמידים הצגה גדולה.
"להצגה ביב' פנים רבות: זהו רגע של אסיף ושיא כל הפירות. היבול של 12 שנים בא לידי ביטוי בתהליך ההכנה ובהופעות. זהו שיא אישי, כיתתי ובית ספרי, אך זהו גם רגע של פרידה מהנעורים ופרידה מבית הספר. אבל מעל הכל, ההצגה יכולה להיות רגע של לידה. לידה של כוחות חדשים, של תובנות חדשות, של היכרות של כל אחד עם עצמו ועם חבריו. אלה הם זרעים אותם ישא כל אחד אל העתיד, אל חייו."

ההצגה תעלה באולם "בית הרשל" בקיבוץ גבת בימים חמישי-שישי-שבת-ראשון, 15-16-17-18 במרץ בשעה 19.30 מדי ערב, ובמרכז ענב לתרבות (על גג "גן העיר") בתל אביב, ביום שני, 19 במרץ בשעה 20.00. משך ההצגה: כשעתיים וחצי. כרטיס כניסה: 35 ₪ בגבת, 40 ₪ בתל אביב. יש להזמין כרטיסים מראש ‏בדוא"ל ourtown07@gmail.com או בתא קולי 052-4317509.
מומלץ מאד לבוא ולחזות בהצגה!

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close