כללי

אש והתחדשות

ביום חמישי שעבר, שעתיים לפני השריפה, אילנה התקינה פיירפוקס במחשב. משהו קטן שאפשר לפענח רק בדיעבד כסימן. התקינה והלכה לקואופרטיב האורגני.
הנס היה בבית ופתאום הריח שרוף. תוך פחות משעה הלך הסטודיו, שרק לפני ארבעה חודשים, לכבוד יום הולדתה השישים של אילנקה שופץ והורחב ל'סלון של פלסטיק פלוס'. נשרף ואיתו אוצר שלם של חומרים ומכשירים, ספירלות להנעת הצ'י הביתי, מנורות יהושוע פרוע, אהילי פלסטיק פולניים, סביבונים, חרוזים ועוד הרבה פריטים גאוניים בפשטותם הצבעונית שנעשו ביד אמן ובייצור משפחתי.

מוצא את עצמי על המדרכה, על הפנים

[צילום: יונתן בר אור]

אלוהים עשה פה עבודה מדוייקת. ניתוח לייזר שחיסל את פלסטיק פלוס מבפנים והשאיר את המעטפת החיצונית שלמה כמעט לגמרי,  עם ספירלה כחול לבן עדינה מתבדרת בחזית. האלון העתיק, בריכת הדגים, הבית הישן, תמונות משפחתיות, ארון הספרים שגובל בין הבית לסטודיו, ובשביל ההומור הקוסמי גם מגירת התחתונים – את אלה האש השאירה. גזרה מהמתחם שברח' המלאכה בעיקר את פלסטיק פלוס המפעל, הסטודיו והחנות שהציתו את שינקין בזמנו והפכו לפחות מסחריים מאז פרוץ איקאה לחיי הצרכן העברי.

כשבא כוח טבע כל כך בסיסי כמו אש, ומכלה בית ומפעל חיים של 30 שנה מה השיעור של כל אחד מאיתנו? כשאדם נשאר עירום מהחפצים הפיזיים שמרכיבים זהות ונשאר רק עם זכרונות, איך ממשיכים?

מרגע ההווה. מהיות בשר ודם. מהיכולת להתחדש. מהכרת תודה על היותך בחיים, דורך על אדמה, מוקף באהבה ובקהילה תומכת. זו באה עם סיר מרק, זה מגיע עם שקית בגדים ומצעים, שלישי מביא עוגות, רביעית ממלאת קומקום לקפה. ביום של השריפה מתחת לאלון הגדול זה מרגיש כמו שבעה אבל כולם בחיים. תודה לאל. ומזל גדול – ביום שרבי עם רוח משוגעת כמו היום זה יכול היה להיגמר אחרת.

יום לפני השריפה היתה במה פתוחה בסימן ציפורים. בקטע האחרון נשברה המראה הגדולה. אף אחד לא נפגע אפילו לא שריטה ובכל זאת – גם מי שלא מאמין באמונות טפלות הצטמרר. שברים שברים של מראה באירוע קהילתי פתוח, מזמינים כל אחד מאיתנו לקחת רסיס ולהסתכל על עצמו. לפגוש את האש המכלה שבתוכו ואת הכוח הפנימי להתחדש. וזה בדיוק מה שהולך לקרות:

הפנינג בסימן אש והתחדשות
מתחם "הידית" יום שישי 8/5/09 בין השעות 13:00-18:00

מתחם אינטראקטיבי של יצירה קהילתית בנושא אש, איזורי יצירה, שריפה, שבירה, חידוש ושיפוץ, מתחם למידה, הייד פארק, הדלקת משואות, הדלקת מנגל, דמויות "מדליקות", מתחם יצירה לילדים, במה פתוחה להורים וילדים, וידיאו ארט וסרטים בנושא: אש, אוכל קל וכיבוד.עשייה משותפת בשמחה הומור ויצירתיות.

בשעה 15:00 נצית את האש המרכזית בבמה פתוחה – שרופה לביטוי אמנותי : בתנועה, בקול, במוזיקה, בתמונה בנושא של אש והתחדשות.

במה שרופה – לתאום מופעים: שירי – 052-5856890 דיצה- 054-4821837

מתחמים – פינות יצירה, הפעלה והומור:

מתחם ילדים: הדס גרטמן – 052-3743956 ענת בר שלום- 054-6264234

אוכל: מוזמנים ומוזמנות להכין מטעמים מלוחים ומתוקים לשולחן האוכל, בתאום מראש
חגית פלוגי – 052-2280660 גלית שטיין- 052-5832873

עזרה בהקמה ופרוק: יובל רוט אחראי מחנה 050-5281899 רויטל שלום אחראית קופה – 054-4630582

הפקה: קופרודוקציה – החברים "הדלוקים" "גחלים לוחשות", תיאטרון "הידית"

הקהילה מוזמנת לעבוד עם נושא האש. כל אחד מוזמן להביא משהו שהוא רוצה לשרוף (בגד, חפץ, פתק, ריב ישן, אמונה מעכבת) ולהשליך מכל הלב.
לטובת קיר אמן שיורכב מדברים בלויים או שבורים, אתם מוזמנים להביא חפציצים שאין בהם שמוש ויכולים להשתלב בקיר.

כניסה: 30 ש"ח לאדם, 50 ש"ח לזוג ומשפחה. האוכל המתחמים וההופעות ללא תשלום נוסף. כל ההכנסות לטובת כיסוי הוצאות האירוע וסיוע ראשוני למשפחת פלדה. המעוניינים להשתתף או להופיע מוזמנים ליצור קשר עם האחראים על כל מתחם.

בואו בשמחה!

הראה עוד

25 thoughts on “אש והתחדשות”

  1. האירוע אתמול נחווה עבורינו כמפגן קהילתי מרשים, מעורר חושים, הנס ואילנה הנאהבים באנרגיה המיוחדת שלהם הצליחו להדביק רבים כך נראה.
    איזו התגייסות מופלאה של כוחות, שנתחדש כולנו, אמן….

  2. והיום בבוקר סיכמנו, הדובה הגדולה אשר על המדורה ואני, שאין, אין כמו המקום הזה שלנו בעולם. ועם הנסי הסכמנו, שאם נופלות עליך צרות חס ושלום, עדיף שזה יקרה כאן. תודה לכולם על אתמול, היה שמח ומרגש.

  3. welcome גבי , אשאל את הנס לגבי הרשימה שלו מה שאני צריכה כרגע אבל רק דברים שיש בבית : אלבומי תמונות כיסים, אלבומי פורטפוליו לעבודות A4 ומעלה, פקסטלפון רק במצב עובד, כבל טורי (להוריד תמונות למחשב) של נוקיה 6070, ונוקיה 6500 פיצ'יפקס כאלה שצריך ויש מיותרים בעולם. יהיה עוד . המייל שלי plasplus@netvision.net.il. תודה

  4. הי אנשים, לא בדיוק עוד יודעים למה נזדקק יש חיים/ילדים/שמחות/גג/מזון/אהבה/חברים/לב פתוח וזה מרגש הלוואי וזה היה מספיק לכולנו. יש בשפע.
    מהדברים האחרים… נדע יותר לאט מה מצבנו מקווים לטוב, כרגע הכי חשוב כלי עבודה של הנס.
    נתראה בבמה בידית ותודה לכולכם

    .

  5. א. ניר לא מבינה את התגובה הזו..
    למה להביא את האמפטיה ההזדהות וההשתתפות תוך גינוי של מישהו אחר?
    לשים בתוך הלב שנפתח זרע של ביקורתיות שיפוטיות, למה?!
    – אתה מזמין את – מי שיכול – אז בבקשה להשאר בנקיון הזה ולא לבדוק כרטיסי ביקור ואת מצב הצקים עם או בלי כיסוי…בכניסה?
    כל אחד בדרכו כל אחד ואחת נמצא במקום שהוא נמצא- כולנו יש לנו מה ללמוד לכולנו צדדים יותר ופחות מפותחים – אני מזמינה את כולם להיות בטוב ,בפרגון – יש כאן התעוררות ופתיחת לבבות , אילנה והנס שמניעים אירועים ושיונים לטובת היצירה המקורית והמקומית מימי שינקין , השקשוק, בית פתוח, מן הול להון, דרך האמן , ועד ועוד חגיגות ופסטיבלים ומעשים נראים יותר או פחות…הם ואנחנו מקבלים כקהילה כל כך מיוחדת ומקסימה הזדמנות לעשות משהו נפלא ביחד – תהיה מדורה- אתה מוזמן לשרוף בה את השיפוט והביקורתיות ולהשאיר את החיבוק.
    אולי יהיו כמה שובחרו לשרוף כרטיסי ביקור עם מילים לועזיות – ככה, קבל את זה ,בחיוך..

  6. להבדיל ממומחית לרוח ונפש מטעם עצמה שהיתה שמה בערב, שקשקשה בלי סוף על "השיעור " הנלמד ומה זה אומר מבחינה אנרגטית…, מאותם טיפוסים שמדפיסים לעצמם כרטיס ביקור עם הרבה אותיות לועזיות כמו למשל מטפל bdog באנרגיה bio קינטית וכו' וכו' —- לצערי יש הרבה " צ'קים בלי כיסוי " כאלה באיזור שלנו…..' , אומר כך: הגעתי בערב, היה מחזה קורע לב, עצוב, מביך עד דמעות. חזרתי למחרת מוקדם בבוקר, ופתאום ראיתי את אילנה ואת ביתה הבחורה עומדות אחת ליד השנייה ומביטות פנימה, בפנים קפואות, מנסות אולי להבין.
    מי שיכול ביום שישי הקרוב בצניעות ובלי ניתוחי מומחים שיבוא וייתן יד — בשקט — מגיע להם.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close