השימושון

הפסל שהופך לתנור של עצמו

אירוע קרמי ייחודי בגבעת חביבה

ב – 10.5 ייערך אירוע קרמי ייחודי שהוא סופו של תהליך בן שבועיים. אנו נבנה פסל גדול מימדים מחומר קרמי, בחזית מרכז האמנויות ( כ – 2.5 מטר גובהו). הבנייה תעשה ע"י כל תלמידינו, לאורך שבוע, בשיטה ייחודית שנלמדה מנינה הולה קרמיקאית מדנמרק. לאחר ייבוש של שבוע, הפסל ייהפך לתנור של עצמו, נעטוף אותו בשמיכות קרמיות ייחודיות ונבעיר אותו בגז ובעצים למשך 24 שעות. בסיום התהליך, כשהתנור יהיה בטמפרטורה של 1000 מעלות, נוריד את השמיכות הקרמיות והפסל יתגלה במלוא עוצמתו כשהוא עדיין בוער ואדום.

האירוע תוכנן מזה זמן רב, להעשרה והעצמה של הקרמיקאים והתאריך נבחר והותאם לציון יום הולדתה ה – 80 של מיצי אלפר שמתנדבת במחלקה לקרמיקה ועוזרת לנו כבר 15 שנה. במרכז לאמנויות גבעת חביבה לומדים 90 סטודנטים, יהודים וערבים, חמישה ימים בשבוע ועבורנו ועבורם זו תהיה התנסות חוויתית וחינוכית מיוחדת בעלת ערך אמנותי מוסף. האירוע תוכנן ע"י מורי הקרמיקה וייעשה בפעם הראשונה בארץ במימדים אלה.
מרכז אמנוית בגבעת חביבה מתמקד בתרבות ואמנות ושיוויון ערך האדם. נושא ההתנדבות הוא בנפשנו ואירוע זה הוא מחווה למיצי אלפר על פועלה רב השנים.

בניית הפסל תחל בתאריך 29.4 ואמורה להסתיים ב – 3.5. מתאריך 4.5 – 9.5 הפסל יתייבש ובשבוע זה יצויירו עליו עיטורים בקטעים מסויימים. ב – 9.5 בערב מתחילה השריפה והיא תימשך 24 שעות. האירוע יתחיל ב – 10.5 בשעה 18:30. הפסל ייחשף בשעה 21:00.
חשיפת הפסל הוא אירוע מדהים ומרהיב ביופיו, חוויתי ומיוחד.
הפסל יישאר במקומו כחלק ממרכז האמנויות.
לאירוע הוזמנו כל תלמידינו בעבר ובהווה.

פרטים נוספים במחלקה לאמנות בטלפון 04-6372824 ובאימייל. כולם מוזמנים!

הראה עוד

3 thoughts on “הפסל שהופך לתנור של עצמו”

כתיבת תגובה

Close