אקולוגיהכתיבה פרטיתסביבה וקהילהשיטוטים

הצחיקו אותן

לא עזר שירו בהן,
לא עזרו זרנוקי המים ששטפו מהעצים המוני קינים,
היום בואדי, תנופת הבניה בעיצומה:

ולא רק האנפיות הלבנות – גם שחורות (מה שמן?), מתעופפות במרץ מעץ לעץ ולקרקע ובחזרה, מלקטות זרדים לשיכוני צמרת. מפגינות דו קיום שחור-לבן נוכח האוייב האנושי שבא לכלותן..

כנראה שמעו שפיסת אדמה עם עצים בפרדס חנה זה משהו טוב והן לא מתכוונות לוותר. לא על זה, ולא על חיי קהילה תוססים. מעניין איך זה יתפתח. אני צריכה ללמוד לדבר עם ציפורים.

[בקישורים: וידיואים של אייל עמית]

הראה עוד

10 thoughts on “הצחיקו אותן”

  1. הגיע הזמן שנעשה החלטה מה אנחנו מעדיפים, תופת בצד אנפות ומגלנים שמלשלשים על ראשינו, או להוריד את צמרות האורנים (הן מקננות רק על צמרות אורנים) ולהתחיל לחיות נורמלי ובו זמנית לא לפגוע בציפורים המוגנות האלה.

    מעבר לזה, תראו את הטינופת שמושלכת לואדי ובעקבותיה מגיעים רמשים… רמשים אלה הם מאכל מעדן של הציפורים הללו. אז למה שלא יקננו על צמרות האורנים כשהאוכל נמצא בהישג יד כשהן מקננות?

    ו… הידעתם שזו גם סכנת בריאות וחיים – במקרה שיתוש קדחת הנילוס יתחיל לקנן על האנפות ויעקוץ בני אדם? מה אתם מעדיפים? צמרות לתפארת עמוסות באנפות, איכות חיים ירודה לכולם וסכנת בריאות? או שפשוט לפתור את הבעיה, גם אם הירוקים יזעקו.

  2. מסתבר שהבעיה העיקרית היא לא הציפורים אלא דווקא העצים. הלשלשת הטובה הזו [ראיתי ראיתי במו עיני איש אקולוגי מאד מעמיס על הטנדר שלו את הזהב הזה..] בכמויות כל כך גדולות פשוט גומרת על העצים. ובקיצור. העצים גוססים. ויותר ממה שיש שם מפגע צחנה ומראה פגרים של גוזלים תכף לא יהיו שם עצים. פתרון פשוט כל כך הוא לנטוע שם עוד 100 עצים בגודל סביר שיצמחו מהר [מכנף צאלון יקראנדה וכל כיוצא בזה ]עצים שנותנים צל בקיץ ונושרים בחורף. ובא לציון גואל. לציפורים בית . לחונים צל ומחסה .ולמושבה חורשה נאה.

  3. יש כאלה שברגע שמצאו מקום טוב הם לא יוותרו…
    התופעה נקראת קינון מושבתי
    אחת היתרונות שלה היא שהיא יוצרת ריח עז ומסריח מתחת לעצים מה שגורם לסילוק טורפים
    העוף החום הוא מגלן- סימן זיהוי ברור הוא המקור שלה בצורת מגל
    מומלץ לבוא לראות את המושבות בשעת שקיעה המראה מרהיב:)

כתיבת תגובה

Close