אקולוגיהסביבה וקהילהשיטוטים

הקץ למפוח העלים

כשאנחנו חוזרים מבית ספר חונה בכניסה לרחוב הטנדר של הגננים של השכנים. אני מתכווצת ואז מגלה למה – כבר יש לי סינפסה במוח שמקשרת בין הרכב הזה לרעש של מפוח העלים. הרעש הזה הוא גירסת בס של מקדחה של רופא שיניים. נכנס עמוק כמוה ישר לעצבים. כל יום. כל יום. וזה עוד לפני שדיברנו על כמויות המים האדירות בהן מושקה המבצר וחצרו יום יום, מים עצובים שחולפים בטוואי עכור בכל הרחוב, משקים את העשבים השוטים שרק לאחרונה כוסחו.

נכנסת הביתה מחורפנת. אין מה לעשות. עוד לא 2, ולמרות שצהריים שקטים יורדים על הרחוב באופן טבעי, לפי החוק מותר להרעיש עד 2.

עד היום!

כי היום, 26/4/2011 נכנסו לתוקפן תקנות הרעש החדשות. הכנסת אישרה את רפורמת הרעש שאוסרת על הפעלת מפוחי עלים ברחובות, על אזעקות קוליות בכלי הרכב ועל עבודות מרעישות של שיפוצים וגינון בשעות המנוחה. בנוסף ייאסר שימוש בנפצים, חזיזים וזיקוקים במרחק הקטן מקילומטר מבנייני מגורים.

ההא!

זה לא בדיוק עוזר לי כרגע, כשהמפוח ברחוב פועל בעוז, אבל זו התחלה טובה.

מתוך אתר הכנסת:

רפורמת הרעש: תקנות 11-13 איסור הפעלת מפוחי עלים

תיקון תקנה 11
9. בתקנת משנה 11(1), המילים "במקום כמפורט בתקנה 3(א)(1)-(3)" – יימחקו.
הוספת תקנה 13א
10. אחרי תקנה 13 לתקנות העיקריות יבוא – ציוד גינון ומפוחי עלים
13א. (א) לא יפעיל אדם ולא ירשה לאחר להפעיל ציוד גינון הגורם לרעש באזור מגורים בין השעות 19:00 ל- 7:00 בבוקר בימי חול, ובין השעות 17:00 ועד 9:00 בבוקר בערבי ימי מנוחה.
(ב) לא יפעיל אדם ולא ירשה לאחר להפעיל מפוח עלים באזור מגורים; לעניין תקנה זו, "מפוח עלים"- מכשיר ממונע המשמש לאיסוף עלים, לניקוי רחובות, חצרות וכיוצא באלה, באמצעות נשיפה של אוויר".

וכמובן שלמטבע יש שני צדדים ואולי יותר.

הראה עוד

16 thoughts on “הקץ למפוח העלים”

  1. נשמע מעניין… הייתי פונה אליהם בקשר לשני הדברים.. אבל מפריד. כי אם תבואי עם שני עניינים זה יהיה להם אולי יותר מדי, כי לא נשמע שהם אנשים מודעים.
    חבל שיש אנשים שחושבים כל כך הרבה על עצמם, וכל כך מעט על אחרים (גם עבורם חבל)..
    אבל מצד שני לדעתי המודעות בכל זאת עולה
    🙂

  2. ממש עכשיו, בתוך השקט של הצהריים
    ומפינת הרחוב –
    שאון מחריש אוזניים –
    ולאמשנה החוק או כמה הוא צודק
    הגנן של השכן עם המפוח, בפרצוף צוחק

    אני חושבת: הידברות, פניה בגובה העיניים
    (קודם כל עם השכן אח"כ עם הפלשתינאים)
    ולא מעיזה לפנות אליו,
    לא בעניין המפוח ולא בעניין המים –
    (כל יום שוטפים שם את החצר בכמויות עצומות שזורמות בכל הרחוב).

  3. ואני אוהבת סאונד של אוטו גלידה.. זה מוסיף לפסקול משהו מיסטי.. במיוחד כשהוא נשמע מרחוק.. וגם את התופים של השכן אחר הצהריים ובערב. צריך להוציא תיקון לחוק בהקשר של המוזיקה. זה באמת קצת עוואר לשים כלי גינון מרעישים וגיטרה חשמלית באותה קטגוריה.

  4. גם אני שמחתי לקרוא את התקנה של מפוחי העלים ופתאום אח"כ ירדה רוחי כשקראתי את כל השאר, כמו לא לנגן במרחב ציבורי…ה ז ו י !!! זה ממש מרגיש משטר סקיוריטטה או משהו בסגנון – איזה פחד!…מקווה שלחוק הזה לא יהיו שיניים ,ביצים או אברים אחרים שיגרמו לו להפוך למציאות…ואני אישית מקריבה את הרגישות השמיעתית שלי על מזבח מפוחי העלים האיומים האלה לטובת מוזיקה, וחופש בחירה …בחייאת דינאק מה שנקרא

  5. המפוחים הם אימה לנו ולכל הייצורים הישנים בפינות. רוח הניקיון נראיתה לפרנסים כפתרון אבל זה יוצר בעיות וזיהום ובסך הכל העיף את העלים לחצר של השכן.
    זה מאותה משפחה של הריסוס.
    גם בפרסומת זה אקט אלים ומיותר! לתשומת מפעל הפייס.
    ועדיף שיאספו את הזבל. היה נורא

כתיבת תגובה

Close