אינטרנטאקולוגיהבילוייםיוזמות חופשיותמהעולםמקום בזמןניו אייג'סביבה וקהילהצדק חברתי

הקרנת הסרט OCCUPY LOVE – במקום בזמן ב-20/2/14

[ארנון שומר]

למה תרגמתי את הסרט OCCUPY LOVE ולמה חשוב לראות אותו?

הרבה אנשים הושפעו מהמחאה של 2011. אלפי אוהלים, עשרות מאהלים ומאות אלפי מפגינים בכל הארץ יצאו לרחובות.

באותו זמן ברחבי העולם – באירופה, ארצות הברית, במדינות ערב, בצ'ילה, בהודו, ברוסיה – יצאו מליוני אנשים למחות. רובם המוחלט בצורה לא אלימה, ומתוך עקרונות שונים מהעקרונות שעל פיהם מתקיימות רוב ההפגנות – גוף ממוסד שמארגן את ההפגנה, מסר ברור, אצבע מאשימה.

התופעה שראינו ברחבי העולם, מנסה לחרוג מגבולות השיח הפוליטי המקובל, של מפלגות ותקציבים ואפליה, ובמקומם לנסות ולהציע צורת הסתכלות אחרת על הדברים.

המסר המשותף לכל המחאות ברחבי העולם, בין אם הן מחאות שקטות בפארק באירופה או מחאות שנגררו לאלימות והביאו להרג אנשים במדינות ערב הוא שהערכים שעל פיהם מבוססת החברה הנוכחית שלנו כבר לא משרתים אותנו והציבור רוצה לשנות אותם.

הסרט יוצא מנקודת מוצא מאוד ברורה: העולם של היום נמצא בשיאו של משבר חברתי-כלכלי-סביבתי-אנושי מתמשך וכולל.

האנשים שיצאו לרחובות היו בעלי מכנה משותף בסיסי מאוד -אכפת להם ממה שקורה.

הסרט מציג בעיה שהיא כלל עולמית, שאינה פוסחת על מדינה כזו או אחרת, שאינה משווה בין מדינות אלא מוצאת את המכנה המשותף בין אנשים ממדינות שונות, מתרבויות שונות, שנאבקים על דברים שונים.

איך משנים ערכים? הרי זה לא כמו להחליף ממשלה. זה דורש חינוך שונה ותרבות שונה. איך מחאה יכולה לשנות את הדברים הללו? כיצד מתוך המכנה המשותף האנושי הבסיסי יכולה לצמוח תנועה שמביאה לשינוי, ולמה הדבר שחזר על עצמו בכל המחאות בעולם היה הקריאה לאהוב?

לפני שנתיים הייתי חלק מקבוצה של אנשים שהחליטו לקדם מסר של "מהפכה של אהבה". הקבוצה החלה לפעול בתחילת 2011, בערך באותו זמן שהתחילו המחאות בעולם הערבי. דרך פעולות ברחוב – מדיטציות שקטות, ושירה באוטובוסים, וגם דרך הרצאות וסרטים על סביבה וזכויות אדם ובעלי-חיים, ניסינו להעביר מסר – שאנחנו האנשים להם חיכינו, לנו יש את היכולת והאחריות לשנות את המציאות, וששינוי המציאות החברתית והכלכלית לא אפשרי ללא שינוי אישי, ערכי, ורוחני עמוק.

באותה תקופה נתקלתי בסרטון קצר מדהים שלקוח מתוך הסרט (לצערי לא מתורגם).

החיבור שלי למילים של הדובר צ'ארלס אייזנשטיין, ולשפה הויזואלית העדינה והאנושית של יוצרי הסרט גרמה לי להתאהב בהם, ולראות בהם אחים למהפכה של אהבה, שמפיצים את אותו המסר בצורה ברורה ונוגעת ללב.

לקחתי על עצמי לתרגם את הסרט, ללא שום כוונה לרווח, אלא רק מתוך רצון להפיץ מסר של תקווה.

סרט שמביא את הצד הרוחני לתוך העשייה האקטיביסטית, ואת הצד המעשי לתוך הקריאות השונות לשינוי ערכי-חברתי-רוחני.

סרט מומלץ לכל מי שאכפת לו מעתידנו על הכוכב הזה.

הסרט יוקרן במקום בזמן בעין שמר ביום חמישי 20/2/14 בשעה 20:30.

כניסה: 15 ש"ח לכיסוי עלויות. ניתן להוסיף תרומה ליוצרי הסרט.

לאיוונט >

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close