השימושון

הקתדרה לספרות בזכרון יעקב מזמינה:

הקתדרה לספרות בזכרון יעקב מארחת מדי חודש סופר/ת, לסשן עם הקוראים,
בו יסופר על מאחורי הקלעים של היצירה.

ביום רביעי הקרוב, 21/11/07 תתארח סביון ליברכט: הרהורים משולחן הכתיבה
סביון ליברכט, מן הקולות הנשיים הבולטיחם בספרות הישראלית העכשווית, היתה מן הראשונות שהגדירו את מושג הדור השני לשואה. היא נולדה במינכן לאמה ולאביה, ששרד את בוכנוואלד ולימים גילתה שאיבד בשואה אישה ותינוקת. ב-1950 עלו לארץ (יש לה אחות צעירה ממנה), לבית ערבי בבית דגן שממנו עברו לבת-ים. אחרי השירות הצבאי נסעה לשנה וחצי ללמוד בלונדון, ואז שינתה את שמה לסביון. היא לימדה אנגלית והיתה עיתונאית ב"את", גרה שנים בחולון (עכשיו בתל אביב), היתה נשואה לפסיכולוג ויש לה שני ילדים בוגרים. בסדנת כתיבה של הסופרת עמליה כהנא-כרמון צברה ניסיון וספרה הראשון, שזיכה אותה בתוך חודשים ספורים בפרס אלתרמן, יצא כשהיתה בת 37.
מספריה: תפוחים מן המדבר, סוסים על כביש גהה, סינית אני מדברת אליך, צריך סוף לסיפור אהבה, איש ואישה ואיש, נשים מתוך קטלוג, ועוד….

ביום רביעי 16/1/2008 יתארח חיים באר: אחרי "לפני המקום"
חיים באר הוא סופר ועיתונאי. יליד ירושלים 1945. מרצה לספרות באוניברסיטת בן גוריון ועורך בהוצאת הספרים "עם עובד". זכה בפרס ראש הממשלה ליצירה, פרס ראשון לרומן העברי המקורי על ספרו "נוצות" ובפרס ביאליק.
מספריו: שעשועים יום יום (שירים), נוצות, עת הזמיר, גם אהבתם גם שנאתם (ביאליק, עגנון, ברנר – מערכות יחסים), חבלים, לפני המקום.

ביום רביעי 6/2/2008 יתארח אשכון נבו: משאלה אחת ימינה
אשכול נבו ידבר על הקשר הלא צפוי בין המשאלות שלנו לחיים. הוא יליד ירושלים 1971. בילדותו שהה עם משפחתו בארצות הברית. בצבא שרת בחיל המודיעין. למד פסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון וכתיבה יוצרת באוניברסיטת ת"א. מנחה סדנאות כתיבה ומרצה בבצלאל. נבו הוא נכדו של ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל, לוי אשכול, וקרוי על שמו.
מספריו: צימר בגבעתיים, נפרדנו טראח – המדריך לנפרד המתחיל, ארבעה בתים וגעגוע, משאלה אחת ימינה.

המפגשים מתקיימים במוזיאון העלייה הראשונה, רח' הנדיב 2, זכרון יעקב. כרטיסים במחיר 40 ש"ח ניתן לרכוש במחלקת התרבות של זכרון יעקב, טל': 04-6291837. מענה אנושי 24 שעות ביממה. הקדימו להזמין, מספר המקומות מוגבל.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close