2012 זה עכשיואינטרנטאקולוגיהיוזמות חופשיותמציאותסביבה וקהילהשיטוטים

השאטל האורגני: ניסוי ב PickApp

כבר הרבה זמן אנחנו עם אוטו אחד. לא שיא הנוחות אבל אפשר להסתדר. המחשבה על אחזקת שני רכבים מפילה אותי באיפּון למזרן.
אמיר סטודנט, שעובד איתנו במקום בזמן, חשף אותי לטרנד עולמי: השכרת רכבך הפרטי בשעות שאתה לא משתמש בו. חקרנו את זה קצת ביחד ולחוד ומסתבר שזו פרוצדורה תלויית חומרה וביטוח, לא משהו ליישום מיידי.

יום אחד, יום שבדרך כלל אני בו בלי אוטו, לילי בוטמן לקחה אותי טרמפ לבית ספר לאסוף את ינאי. חשבנו על הקטע של טרמפים. על זה שלוח טרמפים במושבה חופשית וגם בפייסבוק הם מבולגנים ותלויי-מקריות.  היא אמרה שצריך לוח שאפשר להזין בו נסיעות קבועות. שקל לחפש בו. שאפשר למצוא מי נוסע לרכבת ומתי, מי לת"א, לירושלים, שאפשר לתכנן.
שאטל לתחנת הרכבת עוד אין כאן, האוטובוסים באים בתדירות נמוכה מידי ומוניות שירות הן חזון רחוק. רגולציות, בירוקרטיות, כוונות טובות – ותכל'ס קשה להתנייד.
אפילו חשבנו על שם טוב בשביל יישום כזה: "השאטל האורגני".
והנה הגענו לבית ספר והרעיון עשה דרכו במערכת המסועפת של צנרת המשאלות.

פיקאפ אשת נסיעות חברתית
לא עבר זמן ופגשתי את PickApp – רשת נסיעות חברתית חדשה (עלו בפברואר) או כמו שהם מסבירים ב"אודות":

PICKAPP היא רשת נסיעות חברתית אשר מאפשרת לנוסעים ונהגים לתאם נסיעות משותפות למגוון יעדים על בסיס חברים משותפים בפייסבוק. האפליקציה הוקמה במטרה להקל על ציבור הנוסעים להגיע ליעדם במינימום עלות ובכך לתרום לאיכות הסביבה, שמירה על אנרגיה, הקלה על עומסי התנועה והשתתפות בהוצאות דלק.
המחשבה שמאחורי האפליקציה היא לא רק שירות תיאום בין נסיעות אלא רשת חברתית אשר מבוססת על פייסבוק.

איך זה עובד?
מורידים את האפליקציה, עושים התחברות דרך פייסבוק ומזינים את מקום המוצא והיעד שאנו מעוניינים להגיע אליו (בין אם זה נהג או נוסע) לאחר הזנת פרטים אלו המערכת תעשה הצלבת נתונים ותציג את כל הנסיעות האפשריות התואמות לקריטריונים שהוזנו. במידה ונמצא משתמש מתאים ניתן להכנס לפרופיל האישי שלו (שם, פרטי רכב, חברים משותפים, מחיר לנוסע ,תמונה ,דירוג ,זמני נסיעה ומקום המוצא והיעד וכן כמה מקומות פנויים ישנם ברכב) ולהזין בקשה להצטרפות לנסיעה. לאחר שהנהג אישר את הנסיעה, פרטי הנוסע נחשפים לגמרי (מספר טלפון) ובכך מאפשרת המערכת לעשות תיאום מלא בין הנהג לנוסע.

עוד האפליקציה מציעה – לבחור מרשימת יעדים נבחרים (אוניברסיטאות, קניונים, שדות תעופה, מקומות בילוי, תחנות רכבת ועוד) ולראות את כל הנסיעות שמגיעות ויוצאות אל היעד וממנו (עדיין אין נקודה לתחנות פרדס חנה ובנימינה). וגם אפשרות לתאם הגעה משותפת לארועים – ניתן יהיה לנהל הגעה לארועים אשר יפורסמו באפליקציה כמו: חתונות, ימי סטודנט ,ימי עיון, פסטיבלים וכו' (כרוך בתשלום ובהתאמה, מול מנהלי האתר).


אני נרשמתי ועכשיו נותנת זמן להיכרות עם האפליקציה.
מזמינה אתכם להירשם גם ולהצטרף לניסוי:  אולי יש כאן פיתרון אלגנטי, מהשטח, למצוקת הניידות בפרדס חנה כרכור – כמו גם למחירי הדלק המשוגעים.

הראה עוד

6 thoughts on “השאטל האורגני: ניסוי ב PickApp”

  1. זה יכול להיות אחלא אתר אם מישהו יעשה..
    מהאתרים שגם יכולים להניב רווח למקימים, כי תהיה הרבה תעבורה דרכם (תרתי משמע).
    אני חייב להגיד שכבר לפני 10 שנים (!!!) בניתי פורמט לאתר כזה, וגם קנינו את דומיין trempiada בתקווה שנצליח, ואיפשהו זה התמסמס עם החברים גאוני המחשבים שניסיתי לעבוד איתם.
    באינטרנט היו כמה אתרים ישראלים כאלה באמת, אבל אף אחד מהם לא היה מדוייק מספיק, ולא איפשר תמונה רחבה ונעימה של התחום. האתרים האלה נראו די חובבניים, ולא שווקו כמעט. ככה שהכמות והאיכות היו ירודים….
    אני אין לי פייסבוק ואין לי אייפון, אבל אני שמח לשמוע על ההתפתחויות, ולוקח טרמפים אורגנית כשמישהו מרים אצבע בתחנת אוטובוס. אמשיך לעקוב. טרמפים זה אחת ההתייעלויות הנחמדות והמשמחות שיש.
    מרגיש כמו להוריד שורה בטטריס 😉 אחחח תענוג

  2. תודה שהזכרת!נרשמתי מזמן ושכחתי לעדכן נסיעות.
    אני מפרסמת קבוע בלוח טרמפים של פרדס חנה כרכור ועד עכשיו לא היתה הענות.אולי זה כן יביא תוצאות.זו באמת הרגשה מבאסת לנסוע כל יום באוטו ריק,כי אין ברירה .אני עובדת באזור תעשייה של עמק חפר וצריך לקחת לשם שני אוטובסים וכשצריך בבוקר גם לקחת לגן ולהספיק לאסוף בשתיים זה פשוט בלתי אפשרי בתחבורה ציבורית.

כתיבת תגובה

Close