בילוייםדברים בשם אומרםמוזיקהמוניציפליהסביבה וקהילה

השיקשוק בוואדי פרדס חנה יקרה או לא?

עדכונים מהשטח

הי קהילה יקרה.
ביום שישי האחרון (28.10.21) ערכנו סיור בואדי כחלק מתהליך שיתוף ציבור עם המועצה לגבי השינויים הצפויים בואדי.
נושא הסיור שלנו היה השיקשוק וכיצד להחזיר אותו.
עלו נושאים מאד מעניינים ובאו אנשים שנושא השיקשוק קרוב לליבן.
חלק מהנושאים שעלו הם
1. האם השיקשוק היא ישות עצמאית שלא צריכה שום עזרה מהמועצה? האם באמת אפשר להסתדר לבד? נזכיר שהשיקשוק היא יוזמה מבורכת אבל גם קצת יוצאת משליטה. איך מתמודדים עם סוחרים ודוכנים שאינם עולים בקנה אחד עם האמנה של השיקשוק?
2. אולי כן נכון שהמועצה תהיה מעורבת ותחסום עבורנו את מקטע הרחוב בין כיכר השמונה עד החרובים. האם זה אפשרי? נחוץ?
3. כמובן שאם יש שיתוף פעולה עם המועצה, אז כל עניין האוכל הןופך להיות עניין גדול היות שאין רשיונות למכור אוכל במרחב הציבורי ואם יקרה ו…
חשוב לציין שגם במקרה של אוכל וגם במקרים אחרים של בטחון ובטיחות – עד היום – במשך עשרות שנים – לא קרה ולו מקרה אחד זה הרעלת מזון או שמישהו נפצע.
4. עניין הרגולצייה – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, מי קובע פה את הנורמות ולוקח אחריות? דעתנו היא שהקהילה יכולה לשלוט על הארוע באמצעות פקחים קהילתיים שזה יהיה התפקיד שלהם. סעיפים כמו אין אש גלוייה, בלוני גז או ממכר של סחורה שאינה רצוייה בין השאר ושתפקידם יהיה לשמור על שלום הציבור.
5. חשוב לציין שבסופו של דבר, ככל שהקהילה אוהבת את השיקשוק, המלאכה תמיד נופלת על אותם 10 אנשים.
6. עוד משהו חשוב שעלה בסיור – השיקשוק הוא הואדי. אין מקום אחר שבו זה יכול לקרות. זה לב הקהילה שלנו
7. קהילתיות – אין אח ורע לשיקשוק בארץ וככה הוא מעודד קהילתיות ומעלה את ערך הנדל"ן באיזור. מה שערים אחרות היו חולמות להשיג ומשקיעות בזה משאבים רבים, פה זה קורה באופן אורגני. רבים ורבות עברו לפרדס חנה בעקבות השיקשוק וערים רבות מנסות להקים בעצמן.
8. צמיחה מלמטה למעלה grassroots – אין שום דרך שבה המועצה יכולה להחליט עבור הקהילה מה נכון עבורה – לראייה – כל השנים בהן המעוצה לקחה אחריות מןלאה על השיקשוק – הוא חדל להתקיים ואף אחד לא הגיע אליו.
9. אנחנו מבינים גם שעבור מועצה לקבל דבר כזה בתוך השטח שלה, זה דבר מורכב ולכן אנחנו רוצים לעשות דברים בשיתוף פעולה, אולי אפילו לתקצב את השיקשוק ולפתוח עמותה מקומית שתהיה המתווכת בין המועצה ובין הקהילה ( מחשבה אחת מיני רבות )
10. כל עוד השיקשוק לא מתקיים, קמות יוזמות רבות אחרות שגם הן אינן באישור ובשום צורה אינן מחליפות את השיקשוק המקורי.
11. השיקשוק הוא בית לאנשים רבים ולקהילות שונות והייחודיות שלו היא שכל אחד יכול להרגיש בו חופשי. מה שמרגש במיוחד זה לראות גם א תבני הנוער מגיעים לשיקשוק מעבר לקהילות הרבות השונות.
12. הקהילה מחכה לחזרתו של השיקשוק ורוצה לעשות דברים בשיתוף ולא בלעומתיות. נקבע פגישה בקרוב עם הנציגים של המועצה ונציב תאריך יעד.
13. מי שרוצה להצטרף ולתרום בשיח מול המועצה, יותר ממוזמן.
אור ואהבה
וניפגש בפסטיבל דרך הנדיב בשבוע הבא 🙂
צוות השיקשוק
תגיות
הראה עוד
Close