השימושון

השיקשוק נסגר – המשך

ניצת אבא שולחת את גרסתה למה שקרה בשיקשוק האחרון:

סוף הקיץ, החגים בפתח, ומי לא חיכה לשיקשוק החגיגי של לפני החגים?
והפעם אפילו אני החלטתי לקחת חלק פעיל בחגיגה. ישבתי והכנתי שנות טובות מקושטות, וסיכות ראש מהממות, וחשבתי לי, וואי איזה כיף של חגיגה לשנה החדשה. היה ברור שזה הולך להיות שיקשוק ססגוני, צפוף ומלא אוירת פרדס חנה במיטבה.
כל חברי מכל הארץ הכריזו שהפעם הם באים לראות ולחוות את הפלא הזה.
אבל S.M.S טורדני הפר את ההתרגשות של יום שישי בבוקר (בעודי מזרזת את ביתי להגיע מהר לגן כדי שאספיק להתארגן לחגיגה, לה היא מחכה כבר חודש, ולא מפסיקה לספר לכל מי שרק מוכן לשמוע, כמה כיף בשיקשוק).
"אל תגיעי, יש משטרה שמקפלת את כולם בכוח".
טוב חשבתי, אולי הם מתנגדים למוכרים המשופשפים שעוברים מיריד ליריד, אבל בטוח שאין בעיה עם כל הילדים שמביאים את הצעצועים והבגדים הישנים, ואלו שעושים קצת עבודות יד וקוסקוס ופיצות ואוכל מקרוביוטי או הודי…כאילו מה כבר העברה פה על החוק? הרי ירידים יש בכל מקום.
אז לקחתי את הזמן לסידורים אחרים במרכז המושבה ולבסוף נגשתי לוואדי שאמור היה כבר בשעה זו להיות עמוס לעייפה בדוכנים, מחצלות, ואוירה חגיגית, ומצאתי קמצוץ מאחרים כמוני, עם פנים נפולות מול מספר שוטרים נחושים…הוחלט לחזור אחרי 12:00.
וכשחזרנו, אכן נראה השטח ריק מכחולים, אז פרקנו הסחורה (שולחנון קטן עם קופסת נעליים וכמה פליירים) ומייד התקבצו אנשים צמאי שיקשוק, ושמחו לראות את המקום קורם עור וגידים. אך השמחה דעכה במהרה כשנשמעו הקריאות ברמקול: "לפנות את המקום".
O.K. חשבתי לעצמי, הם יראו שמדובר בתושבים תמימים, והכול יהיה בסדר.
אך לא! לא היה שום דבר בסדר!
3-4 ניידות צבאו על הוואדי, ומתוכם פרצו שוטרים חמורי סבר (חוץ מאחד- תימני שמנמן ואדיב) שהתקרבו נחרצות לפזר את ה"פורעים" הסוררים, ויהי מה.
לא הספקתי לעקוב אחר המתרחש, וכבר שני שוטרים לפתו בכח "פורע" חוק סורר בעל רסטות, שהביע פליאה על האלימות שהפגינו כלפיו, הכניסו אותו בברוטאליות לניידת, כשאישתו ושלושת ילדיו הקטנים עומדים מנגד ומייבבים.
אך למרות הנחישות של השוטרים, הקהל לא רצה להתפזר, נשארו לעמוד, עם דוכנים מקופלים בין הרגליים, שפופי קומה,אך לא זזו.
וחשבתי לעצמי, אם כל ניידות האזור עסוקות כרגע בפיזור ההתקהלות הלא חוקית והמסוכנת הזו פה בפרדס חנה, לא פלא שאין כוח אדם לתפוס את גנבי המכוניות, פורצי הדירות, רוצחי החפים מפשע, והנהגים שנוסעים בצורה פרועה. המשטרה זועקת לכוח אדם, ולא מטפלת בעניינים מהותיים, אבל לשיקשוק הידידותי והחביב יש אפשרות לשלוח כמה ניידות ליום שלם? התארגנות ספונטאנית, לא מזיקה, ששמה יצא לפניה בכל הארץ, כל כך מסוכנת לציבור?
טוב, יתכן שהגיע הזמן למסד את הקשר בינינו, ויתכן שיש כמה חוקים שצריך לאכוף, כמו סידור אבטחה וכו'…. O.K., אז מי שצריך לדאוג לדברים האלו…שידאג, אבל האם הדרך היא שבירה והרס? למה לאכזב כל כך הרבה אנשים לפני החג? למה לפזר מהלך כל כך יפה בברוטאליות? האם המועצה מאחורי העניין? או אולי דווקא איזה אופוזיציונר שמנסה להוריד את הפופולאריות של ראש המועצה למען יבחרו בו בעתיד? למי למען השם כל כך הפריע השיקשוק הנורא הזה שקרא למשטרה ? למה הפוליטיקה בסופו של חשבון היא על גבי התושבים?

ואם כבר פותחים פה עניינים:
אין שום סיבה הגיונית, שבכדי לקבל מסמך מהמועצה, צריך להיכנס לבניין עם מסכת אב"ך ! הגיע הזמן שחוק איסור העישון במקומות ציבוריים יחול גם על מבנה מועצת פרדס חנה! (אבל זה לא קשור לשיקשוק).

לסיכום: אני ממש, אבל ממש לא מתכוננת לוותר על החגיגה החודשית של המקום בו בחרתי לגור לפני 4 שנים! ואני בטוחה שיש עוד כמה אנשים שחושבים כמוני.
אז אני מתכוננת ליזום צעד מחאה שקט אך אסרטיבי, ומקווה שיהיו שיצטרפו אלי.
הודעה על תאריך תשלח בקרוב.
להתראות בשיקשוק ממוסד, אך קיים.
שנה טובה לכולנו,
ניצת אבא

הראה עוד

28 thoughts on “השיקשוק נסגר – המשך”

  1. שמעתי על פינוי השיקשוק עוד באותו יום עצוב להרבה אנשים.איכשהו לא ממש הופתעתי.מה שכן הפתיע אותי המשחק הזה של כוח מצד המימסד שמתמשך כבר די הרבה זמן, וככה חשבתי לעצמי שזהו משחק פסיכולוגי-פוליטי שבעצם משאיר פתח לפיתרון כלשהו כי הרי אם היתה לזה התנגדות עקרונית נחרצת השיקשוק לא היה ממשיך להתקיים מזה זמן רב ובטח לא להתפתח למימדים כאלה.לכן יש מי "מלמעלה" שיש לו את האינטרס לכל המשחק הזה.אולי כדאי כמו בטאי צי לנוע עם הזרימה ולכוון אותה למטרות המהותיות שמשם התהוותה החגיגה הזו-השיקשוק:אולי ורק אולי אפשר לחשוב על אפשרות להציע לממסד "גידור"צימחי בלתי חדיר הרבה יותר יעיל בעצם מגדר סתם שלא מונעת מאף אחד להיכנס.משהו כמו פטל בשילוב עם קנה סוכר,וסוף שאיננו כל כך בולט לעין (הכל יחסי למשל לעומת בוגנביליה) ודי מתאים לסביבה ולאווירת הנחל,להשאיר מספר פתחים דמויי כניסה ושם ישבו כל פעם מישהו אחר אחד מין מינין השיקשוק שיהיה מעין אבטחה.כמובן שיהיה צורך לשכנע מספר אנשים די מרובעים מהממסד אבל אולי זה תקף לפי הדרישות היבשות….אגב אני לא כל כך מרבה לבוא לשיקשוק אבל מאד מאד בעד כל הרעיון …יישר-רוח..חדווה ומעוף…..החול…גמר חתימה טובה לכולנו

  2. לילך, זה בדיוק העניין, שאת באה מרחוק ומתייחסת לשיקשוק כמו ל'פנינת תיירות'. לכן את לא מבינה כמה מלאכותי ומדכדך זה לגדר את הואדי.
    זה מין פרדוקס – מצד אחד רוצים שיבואו אנשים (טוב לעסקים) מצד שני לא רוצים להרגיש כמו חיות בספארי (לאריות שם אין רעמה!).
    לא יודעת.
    בעצמי אני בדילמה דומה עם מושבה חופשית.

  3. שלום לפרדס חנאים,
    אני הגעתי מהנגב לפנינת התיירות המכונה השיקשוק
    כזה אירוע צבעוני ואותנטי כבר לא רואים בימינו,
    אני חושבת שהדרך הכי טובה לנצח את המערכת היא להשתמש בה על מנת להגן על עצמינו
    אבטחה בארצינו זה לא דבר רע, ואישורים כולל ביטוחים לאירוע מסוג זה זה לטובתינו. ברגע שאין אף אחד שמרוויח מהאירוע הזה (עד כמה שזה עצוב) אז אף אחד לא מוכן להלחם על האירוע ולסכן את עצמו באופן אישי במקרה ומישהו יפול וישבור ראש או יקבל הרעלת מזון.
    כרגע זה על המועצה ,כלומר ראש המועצה יחטוף אם יקרה למישהו משהו.
    ניתן לקבל את כל האישורים באופן מסודר אם תהייה התארגנות של בעלי הדוכנים ומישהו ירצה לקחת את הפרוייקט הזה, אבל המשמעות היא שכל דוכן יצטרך לשלם משהו על מנת שזה יקרה.
    אני חושבת שהרעיון הכי טוב זה לפנות אל ראש המועצה עם חתימות התושבים (מעל 2000) ולהפעיל עליו לחץ ,וכמו שבת"א עיריית ת"א משקיעה בתרבות גם פרדס חנה יכולה.
    מה שבאמת הפריעה לי ב"פינוי" הברוטלי היה שהשוטר הוא זה שהתחיל להכות בבחור, והשוטר התימני הנחמד שניצת אבא כתבה עליו הוא זה שהרגיע והציל את המצב. אני כאזרחית המבינה את הזכויות שלנו מיד דאגתי להחתים את מי שראה את המקרה. את המכתב אני ממענת לכתובת הרלוונטית ואני יודעת שאם השוטר הזה מר ליאור לוי יקבל 3 תלונות הוא יפוטר מהמשטרה.
    אל תוותרו, לכו לראש המועצה או אפילו למתחרה שלו והצביעו למי שיבטיח לדאוג שהשיקשוק יהייה באחריותו.
    מהדרומית.

  4. אייל כתב: "ההכנות לשיקשוק הם אלו שמצביעים על השפיות שכה חסרה לנו" וזה נכון כל כך. כי השיקשוק הוא הזדמנות חודשית לשמור על על שיגרת ניקוי ומיון ותשומת לב למה שלא צריך יותר בבית. חלק מאיזו תחזוקה פנימית של התחדשות. זה, ושמחת המפגש הקהילתי. בערב ראש חודש שהיה אצל ההירשברגים, אלון דיבר על זה שהימים שלפני ראש השנה, בגלל הפוטנציאל הקדוש שלהם, מושכים גם אנרגיות קשות שרוצות לתפוס טרמפ על המרכבה, ושהעבודה היא לא לתת להן להשפיע על הרוח הכללית של החג. אני מאמצת.

  5. שלום ושנה טובה
    לא ידעתי שמכתבי כבר התפרסם, והופתעתי לגלות מה רבות התגובות.
    אז גם אני כמו עמל חשבתי על פיקניק המוני של שוחרי השיקשוק, ללא מסחר.
    בהחלט יהי מתאים לקיים אותו ביום המסורתי של השיקשוק, אבל אם דווקא נרצה להתחכם (כדי למנוע עימות עם המשטרה), ניתן לקיים אותו ביום שישי אחר. שתהיה לכולנו שנה טובה ומאושרת. ניצת

  6. אבי אם נאמר שנוגדר כ"התגודדות""מתגודדים" ע"י המשטרה ולמעשה נשב שם כולנו ,כל יקירי השיקשוק על טפם ,צאנם,מזונם ונשיר לנו ,ככה ,בנועם חן…ונחלוק לנו מיני מזונות זה עם זה…מה יעשו השוטרים??? יעצרו את כולנו??

  7. רגע – גם לי יש מה להגיד…
    אני הולך עם הרעיון של עמל !
    (למרות שצריך לזכור שיש חוק האוסר התגודדות)

    לא הייתי משתמש בכינוי 'משטרע' למשטרה, משום שהמשטרה היא כלי שבא לשרת את האזרח על ידי הרשות המבצעת. ומאחר והמשטרה מבצעת לעיתים פעולות א-נורמליות (וכאן יש לי סיפור : בהיותי בן 8 שמונה! נעצרתי על ידי ניידת משטרה בחשד של גניבת ממטרה מגינה ציבורית -הניידת הוזמנה על-ידי קבלן פיתוח שנידרש להסביר לאן נעלם ציוד השקייה-נחקרתי על ידי חוקר משטרתי שרצה לדעת מי הכנופייה ששלחה אותי למשימה ? הצרחות והאיומים שלו היו כל-כך רמים שהביאו את אבא שלי לפרוץ את הדלת ולשלוף אותי משם ,מינו לי קצינת נוער שהפכה להיות 'חברה' שלי והיה ממש כיף להפגש איתה – והנה דבר טוב שיצא ממפגש משטרתי- מי קרא לכוחות הביטחון 'כוחות הרשע'!? )

    יש לחפש את האשם למעלה (הדג מסריח מהראש) ובמקרה הזה בשר לבטחון פנים שבראש מעייניו :כסת"ח (כיסוי-תחת).

    ולשם הדוגמא – אם אני אשב על הטלפון ואשלח מכתבים ואי-מיילים ושוב מכתבים ושוב טלפונים גם לעיתונאים ואתריע שאין לכאורה אבטחה נאותה בכניסה למועצה, מן הסתם השר לבטחון פנים יוריד הוראה לבדוק את הנושא, מה שיוביל לשימוש בכלי הזה שנקרא משטרה.

    הכסת"ח הוא נוהג נפסד, מה שהביא למשל את מופז לסגור את מעבר הרכבת בבנימינה במקום לתת מענה הולם לאזרחים.

    יחי השיק-שוק !!!

  8. ברגע זה התקשר אלי געש, חשבתי שאולי הוא יתנצל עמוקות על סגירת השיקשוק אבל במקום הוא אחל לי שנה טובה. חבל שלא יכולתי לענות לו כי זו היתה הודעה מוקלטת.
    וכגן שערתי שהמשטרה לא הגיעה אליכם בגלל שהקמתם אוהל על החוף ובכל זאת שיתפתי בעוגמת נפש שהרגשתי ביום שישי מהתשלטות אחרת על החוף.

  9. מכיוון שפנינו לשלום ואין לנו עניין בעימות עם המשטרה אני מזמינה את כל שוחרי השיקשוק למחאה שקטה בכל יום שישי הראשון בחודש. אותו מקום אותה שעה.מחצלות,כלי נגינה, ואוירת שיקשוק בלי סחר מכר.גנדי עשה את זה לפנינו ואפשר להגיד שדי הצליח לו אז נפגשים בשיקשוק הבא.

  10. אכן עוף החול כנראה מיתולוגיה שמוכיחה את עצמה כל פעם מחדש לגבי השיקשוק
    היה צפוי שייסגר כי הוא עלה על גדותיו וכל סוחרי הארץ כבר היו שם , ככה זה עובד כנראה
    כדי להחזירו לגודל הטבעי והכייפי הוא נסגר וכנראה ישוב לפרוח עד שהנקניקיה תבוא ובעקבותיה כל הסוחרים ואז סוגרים וחוזר חלילה.
    ואגב חבר המועצה מהאופוזיציה הוא יוסי זריהן (מה טוב הוא עשה בשביל בוחריו?) ששלח מכתב למשרד הבטחון הפנימי שאחראי על המשטרה שבו הוא מתלונן שחיים געש עובר על החוק לכן ירדה הוראה לסגור אותו. וכל זה חימום לקראת הבחירות!!! עכשיו כולם מבואסים על חיים געש
    פוליטיקה אמרנו!

  11. אני לא חושב שיש חוק שאוסר על הקמת אוהל בחוף לא מוסדר. לא היו שם רמקולים או קייטרינג, כולה חבורה של אנשים שרצו לחגוג בכיף ובשאנטי את מסיבת החתונה שלהם והפעם עם חברים. בואי נאמר שלא בגלל זה (כלומר מתוך צורך לאכוף אי עריכת אירוע פרטי) המשטרע הגיעה.

    לגבי הנושא של "חוף הים הוא של כולם". אני בהחלט מצדד גם בתמ"א 13 , במאבקים של עמותת אדם טבע ודין על פתיחת חופי הרחצה הן סביב הכנרת והן בכלל. אני אגיד לך יותר מזה: מצידי שכל האוהלים והזולות (ע"ע חוף הבונים) ייעלמו (עם כל הכאב, כי ברור שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו ליסוע לחופי יוון בחופש הגדול, ואין הרבה אפשרויות כיפיות עבור העם הרגיל היושב בציון), אולם יחד איתם ייפתחו ללא תשלום, כל החופים הסגורים (בית ינאי, חוף הצוק, שדות ים, מעגן מיכאל, פלמחים), השכונות (ארסוף, שפיים) כי הים הוא באמת של כולם.

    ועוד לא דיברנו על גני האירועים, החל מהצפון , דרך המרכז וכלה בדרום. אין שום ספק שהים הוא משאב טבע שייך לכולם, והניצול הציני שלו על ידי סוחרי הנד"ן מרובי הקשרים (החומה שנבנתה על ידי תשובה בכניסה לחיפה, כפר הים באולגה, סי אנד סאן בת"א, שם למילוא יש פנטהאוז, המרינה בהרצליה) הוא בהחלט מכת מדינה.

    נדמה לי שלהחליט להחיל את העקרון של "הים הוא של כולם", דווקא על יושבי האוהלים, לפני שגוזרים את הגזירה הזו על יושבי הפנטהאוזים, דירות המלון ווילות היוקרה גובל אף הוא בציניות.

  12. כגן, רק לידיעתך יש חוק שאוסר לערוך אירועים פרטיים בים כי חוף הים הוא של כולם. לצערי החוק הזה נאכף בצורה מאוד מוגבלת ולא הוגנת. אנחנו הלכנו ביום שישי אחרי בעסת השיקשוק לחוף האקוודוקט והיתה שם תצוגת אופנה רעשנית במיוחד שהבריחה אותנו מהחוף. אני בספק אם יש לזה אישור (טרחתי וחיפשתי את בעל העסק והוא טען שיש לו זיכיון על המקום ומותר לו לעשות שם מה שהוא רוצה כל עוד זה פתוח לציבור, אבל הוא לא הסכים להראות לי שום אישור), מעניין למה לשם לא באה משטרה. נראה של שאירועים בים זה כבר נושא לדיון אחר.

  13. וואי איזו בעסה. ישבתי וטרחתי והגבתי באריכות על מה שנתפס בעיני כעוול אמיתי מצד מדינת המשטרע כלפי תושביה הצנועים והיפים של המושבה הקרויה פרדס חנה כרכור והנה נמחקה לה התגובה.

    כנראה שזה מה שהיה צריך לקרות.

    בקליפת אגוז אציין כי השיקשוק יוכיח למשרתי החוק, נציגי הציבור השונים, חברי הקואליציה או האופוזיציה ולראש המועצה שכוחו רב מכוחם. השיקשוק שבא לענות על צורך אמיתי של התושבים ומבטא ברוב יופי את החום של הקהילה המקומית , ימשיך להתקיים כפי שהוא עשה את זה עד היום.

    עוף החול המודרני הזו, שאין לו אח ורע בשום מקום בארץ, עוד ישבו על אפם וחמתם של אלו המבקשים לסגור אותו. ליבי ליבי לראסטה מן שהועלה לניידת לעיני משפחתו. אני מקווה שיום אחד , אותו שוטר שפועל בברוטאליות ללא כל רגש ימצא את עצמו בצד השני.

    שתהיה שנה טובה וברוכה.

  14. מדינת משטרע. והנה עוד סיפור קטן שימחיש את האיוולת אליה מכוונת ניצת ברוב רגש וטעם.

    ביום שישי האחרון, קיימו מספר אנשים (עשרים) מסיבת חתונה במפרץ הסיני (בין אולגה למכמורת). הם שכרו ציודים (אוהל, מחצלות שולחנות וכו'), הם שילמו כסף למובילה שתעשה להם את ההעברות, בקיצור הם השקיעו בעניין.

    בלילה, כמובן הגיעו אנשי המשטרה המשועממים וקפצו עליהם כמוצאי שלל רב. לא עזרו ההסברים על כך שמדובר באנשים טובים שבחרו לערוך בים את מסיבת החתונה שלהם. השוטרים לא וויתרו כמובן על החיפוש המסורתי שהרי צריך לנסות לחזור עם משהו לתחנה, עם איזו תפישה שתצדיק את הפעילות האינטיסיבית במשמרת. כמובן שלא מצאו כלום והלכו כלעומת שבאו, תוך שהספיקו לחרב את מצב הרוח של באי המסיבה.

    והנה אנחנו מגיעים לפואנטה של הסיפור: בזמן שמשרתי החוק ביצעו את משימתם ההירואית על חוף הים, נגנב אחד מהרכבים של באי המסיבה. כן, מה שאתם שומעים. בעוד השוטרים עסוקים בחיפושי סרק ובהטרדה של אנשים תמימים על החוף, נהנו הגנבים מחופש פעולה בחנית הרכבים וביצעו את זממם היישר מתחת לאפה של המשטרה המסורה.

    מה נאמר ומה נגיד. כמובן שהכל פרופורציונאלי בחיים. יההי מי שיטען שבמסגרת הרעות החולות שמדינת ישראל התברכה בהן, מה לנו כי נלין על סגירת השיקשוק, שהרי ברור שעל סדר היום יש נושאים "חשובים" פי כמה וכמה, כמו ניסיונות ההתגרות של ראש הממשלתנו האהוד בשכנינו מצפון.

    ואני אומר בולשיט. דווקא הדברים הקטנים, שגרת החיים. ההכנות לשיקשוק הם אלו שמצביעים על השפיות שכה חסרה לנו. האם השוטרים יפצו את הראסטה מאן על עוגמת הנפש שנגרמה לו, האם הם מבינים לליבם של הילדים והאמא שנשארו מיבבים?

    אני לא יודע מיהו אותו חבר אופוזיציה שתרם לסגירת השיקשוק. אם יש יד מכוונת שעשתה את זה, אין שום סיבה שלא לפרסם את זה בציבור למען ידעו כולם מיהו זה שמשבית את השמחה כדי שבבוא היום נדע עם מי לעשות את החשבון.

    אני מצטרף לאבישי ולניצת כמו גם לאילנה ואיילת (אם כי בהסתייגות אחת, גם לאנשי כרכור יש חלק בשיקשוק) ברצון לראות את השיקשוק חי ונושם ולא ממוסד. נדמה לי (ואילנה תוכל להעד על כך) שאכן השיקשוק הוא כעוף חול. עם כל הניסויונות לאורך השנים לסוגרו ולמסדו , יש לו את הכוח שלו לחזור ולהתחדש ואף לגדול. אין לי שום ספק שהתופעה הייחודית שאין לה שום אח ורע בארץ (בגלל המבנה המיוחד של תושבי פרדס חנה כרכור והסביבה), תמשיך להתרחש כאן.

    אף שוטר, נציג של הריבון, חבר מועצה או ראש מועצה לא יוכלו לעצורמשהו שהוא יפה, מפעים ובא לענות על צורך אמיתי. אף פרט לא חזק יותר בסופו של דבר מהקהילה. השיקשוק מוכיח את זה ויוכיח את זה.

  15. אוי זה כל כך מקומם, זה פשוט לא הוגן שאין מי שיגן דווקא על מאורעות כאלה כל כך משמחים, אני אישית יודעת על כל כך הרבה אנשים טובים שעמלו וטרחו לכבוד השיקשוק הזה, לא יכלו להודיע לפני זה, אם מי בכלל מדברים בנושאים האלה?
    מישהוא יודע מה היתה הסיבה האמיתית לפירוק?
    יש פה כל כך הרבה אנשים טובים שאני כל כך אוהבת – עם ישר-אל.
    רונית תודה לך על האתר הזה שכל כך מאפשר,
    אני בתחושה שלי מרגישה שמתוך פרדס חנה, מתוך כל האנשים המדהימים שמתאספים לפה יקום משהו גדול בסוף, לא יודעת מה אבל כאשר מסתובבים בשיקשוק פשוט אפשר לראות מלא אהבה וחיוכים, אנשים שלקחו לעצמם לחיות בדרך של הקשבה וסובלנות ואהבה- זה לא מובן מאליו בעולמנו.

  16. השישוק הוא כמו עף החול. כל פעם סוגרים אותו וכל פעם הוא נולד מחדש, מתחיל בקטן ואז הופך לגדול יותר משהיה אפילו.
    ניצת, לדעתי כדאי לשבת בשקט ולחכות עד שוך הסערה. השקשוק כבר יקרה לבד.
    מקסימום לשלוח בנתיים אהבה לאנשי האופוזיציה.
    לפחות אחד מהם זקוק לה ביותר.

  17. שיקשוק +ממוסד זה לא הולך יחד
    גדרות פלריג ירוק !אנשי בטחון בכניסה! אמבולנס בקצה! כל זה והשיקשוק לא מתערבבים טוב
    יכול להיות אירוע כל שהו , אבל בחיים בחיים זה לא יהיה שיקשוק.
    כן, השיקשוק מפריע לכל אופוזיציונר שכל תכליתו היא לשים מקלות בגלגליו של ראש המועצה
    והתשובה היחידה היא (כנראה) בבחירות כמו שהרבי שלהם אומר ללכת להצביע
    תבואו להצביע כשיגיע הרגע – פשוט אין ברירה

כתיבת תגובה

Close