גם וגםטיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

התמקדות בבית אלה

[מאת חגית ספנסר*]

קולגה שלי שאלה אותי, איך זה קורה, שמתוך כל השיטות בהם אני מתמחה ועובדת, (התמקדות, דמיון מודרך, NLP, קונסטלציה משפחתית.. ) בחרתי ללמד דווקא התמקדות ?

מצאתי בקלות עשר סיבות טובות ויש עוד לפחות עשר שעדיין לא התנסחו במילים:

1. ראשית, אני פשוט אוהבת להתמקד. ההתמקדות מחברת אותי לעצמי באופן מעמיק, מייצרת שלווה פנימית וביטחון וזה מאד מלהיב ומהנה ללמד נושא שאוהבים.

2. אני מאמינה בפוטנציאל של ההתמקדות לחולל שינוים טובים. כשמתמקדים ב"משהו", מקשיבים לנושא כלשהו באווירה של קבלה, סבלנות ופתיחות, הוא מתעורר לחיים ומשתנה מעצם השהות האמפאטית איתו.

3. התמקדות עוזרת לי להיות אדם טוב יותר כלפי עצמי וכלפי הזולת. ההתמקדות מרחיבה ומעמיקה את טוב הלב, הנדיבות, הקבלה והאהבה.

4.התמקדות עוזרת לי להתחבר אל מעיין היצירתיות שבתוכי. כל דבר שאני עושה: לוקחת החלטות, מתכננת טיול או אירוע משפחתי ,פותרת בעיות, חוקרת נושא מתוך נושאי החיים, כותבת מאמר. כל עשייה, מתחילה מתוך הוויה של התמקדות. זהו תהליך שמספק לי השראה.

5. אני מתמקדת ומלמדת התמקדות כי זה עוזר לי להיות אדם שלם ואותנטי. כשאני מתמקדת, אני פוגשת גם את החלקים הרגישים שבי: מקומות של עצב, פחד ודאגה. ההתמקדות מאפשרת לי לחוות כל רגש ללא הדחקה או שיפוט ולנהל איתו דיאלוג פתוח. להבין מאין הוא בא, מה הוא רוצה בשבילי ולהמשיך הלאה, מבלי להיתקע.

6.ההתמקדות מעמיקה את תחושת השייכות. היא עוזרת להקשיב ולראות כל אחד בגובה העיניים. ההתמקדות מייצרת שפה אשר מסירה מחיצות של בין אנשים, ממיסה דעות קדומות ומדגישה את מה שמשותף ומחבר בין אנשים בכל העולם.

7. אני אוהבת להתמקד כי התמקדות תומכת באיכויות כמו נוכחות קשובה וסבלנית, הכלה, רכות ובהירות. בתקופה שבה אנחנו רב הזמן עמוסים במשימות הגדולות ממידתנו, ממהרים להגיע ולעולם לא מספיקים…זה מאד מרגיע ומחזק, לנוח מהעשייה המוגזמת בתוך הוויה נינוחה, שקטה וסבלנית.

8.אני מתמקדת ומלמדת התמקדות כי זה מספק לי דרך טובה לנתינה. הרבה פעמים אנחנו נמצאים עם משהו פיסית אבל המחשבות והרגשות שלנו נודדים למקומות אחרים… להתמקד עם משהו זה להיות איתו בנוכחות מליאה, ללא שיפוט, בהקשבה ותשומת לב הניתנים לו באופן מלא, מכוון ושלם.

9. אני אוהבת התמקדות כי זו דרך פשוטה וזמינה לעזרה עצמית. אפשר להתמקד בכל מקום, בכל שעה, לבד וביחד. אפשר להתמקד בכל תנוחה: בישיבה, בעמידה, בשכיבה וגם תוך כדי תנועה. אפשר להתמקד דקה או שעה וזה תמיד מרגיע, מחזק ותומך.

10. אני מתמקדת ומלמדת התמקדות כי ההתמקדות מייצרת תקווה. תמיד, בכל מצב, בליבה של כל בעייה או אתגר, טמון הזרע של "הפיתרון". ההתמקדות מייצרת תנאים טובים לנביטה וצמיחה.

חגית ספנסרקורסי התמקדות יתקיימו בבית אלה בכרכור, בשני מסלולים:
קורס התמקדות ערב – בימי שלישי. תאריך פתיחה – 5 באוקטובר 2010.
קורס התמקדות בוקר – בימי רביעי. תאריך פתיחה – 13 באוקטובר 2010.
16 מפגשים שבועיים, 4 שעות כל מפגש, 85 שעות אקדמיות.
סדנת הכירות עם גישת ההתמקדות תתקיים ביום שישי 3 בספטמבר בשעה 9:30 בבית אלה בכרכור. לפרטים והרשמה צרו קשר או התקשרו 052-8916931

מנחה: חגית ספנסר M.Sc., מטפלת ומנחה מוסמכת להתמקדות, קונסטלציה משפחתית, NLP ודמיון מודרך. בעלת ניסיון של 15 שנה במגוון של שיטות טיפול מתחום הגוף והנפש. בעלת "בית אלה". מרכז לריפוי, צמיחה והגשמה. מומחית לטיפול, ליווי והנחייה של אנשים וקבוצות בתהליכי ריפוי, שינוי והתפתחות.

תגיות
הראה עוד

1 thought on “התמקדות בבית אלה”

כתיבת תגובה

Close