זוגיות ומשפחהטיפוליםילדים

התמקדות, גוף וחוויה

[מאת ירדן כרם]

לקראת קורס התמקדות בפרדס חנה, שיתחיל ב 8.11.11, אני רוצה לתת זוית נוספת לגבי ההתמקדות – Focusing.

אני הגעתי להתמקדות אחרי שנים בהן הייתי מטפלת במגע לפי שיטת גרינברג, אחרי תואר ראשון בפילוסופיה ותואר שני בקולנוע, ואחרי הכרות עמוקה מאד עם תחומים רבים בתחום האלטרנטיבי.

כיום אני מנהלת מגמת לימודים בנושא וידאו תרפיה, מלמדת קורסי התמקדות ומטפלת בקליניקה לפי גישת ההתמקדות. אני מתמחה בהתמקדות בשני תחומים – התמקדות לילדים ובני נוער, והתמקדות עם הגוף השלם (whole body Focusing) ופיתחתי גישה שלי להתמקדות בשילוב עם עבודה במגע.
בקורס ההתמקדות שאלמד הדגש הוא התמקדות ככלי טיפולי – כיצד לנהל קליניקת התמקדות פעילה ומוצלחת.

חוויה:
ההתמקדות מתייחסת אל המימד של החוויה שיש בחיינו. החוויה היא מה שהאדם חש עכשיו, ברגע זה. בכל רגע ורגע ישנה זרימה של תחושות. החוויה הינה ממשית ומוחשית. החוויה, שהינה מימד טרום-הגיוני, הינה מימד עוצמתי בחיינו. אנו חווים את החוויה ללא קושי, אך יש קושי לתאר את החוויה משום היותה כל כך עשירה, משתנה ומורכבת, הרבה יותר ממה שהמושגים שלנו יכולים להמשיג וכמובן להסביר ולנתח.

גוף:
החוויה נחווית בגוף. הגוף הינו האני השלם, האני על כל רמות התודעה והתפקודים שלו. ההתמקדות מניחה כי מתחת לדפוסים ולהרגלים שלנו, שוכן לו מעיין פנימי של אינטליגנציה וחיוניות שיודע כיצד להירגע מהלחץ שלנו ומהטראומות שעברנו, ויודע איך להשלים את המצבים הלא גמורים בחיינו. בגוף שלנו, בתאי ה DNA שלנו יש דחף בריא לעבר שלמות ושגשוג. בכל תא בגופנו ישנו ידע. כל אחד ממיליארדי התאים, התפתח במשך מיליוני שנים ויודע איך לתפקד בתוך המורכבות של הגוף והמיינד האנושי.

הגוף החי מחובר באופן טבעי לסביבה, לעולם, והוא יודע מה הם הצעדים הבאים הנכונים לו עבור תנועת החיים קדימה בכל מצב חיים נתון.

יצירת עצמי מחדש:
בגוף האנושי יש רצון וצורך ליצור את עצמו מחדש. תשומת לב התמקדותית אל הגוף מעוררת את הגוף להיות הוא עצמו – מחובר לעולם, יוצר את עצמו ללא הרף, מתפתח ויודע להכיל את המורכבות של הקיום הפיסי והאנושי.

התפיסה הרגילה של הגוף מניחה שהגוף הינו אובייקט או חפץ, דבר מה מכאני שחסר תודעה משל עצמו. התפיסה ההתמקדותית אומרת כי הגוף הינו הוא הספריה של היקום, הוא המפתח להכרת העולם. בו או הוא החוכמה.

כספת מחתרתית:
בסשן התמקדות מפעים שקיימתי השבוע, המתמקדת, שאישרה לי לצטט אותה, שמה לב לתחושה שיש בבטנה ואמרה כי יש שם "כספת מחתרתית". הדימוי הזה כל כך מצא חן בעיני, כי עבורי זהו הדימוי ההולם את ההתמקדות. בגוף שלנו ישנה כספת מחתרתית. הכספת הינה מחתרתית, כי אין לנו שליטה לגביה ואנחנו אף פעם לא נדע מה יש בה. היא תפתיע אותנו בכל פעם מחדש.

חיים נכונים הינם חיים מתוך התייחסות אל הכספת. ככל שנדע להיות בקשר עם מה שיש בגוף, עם מה שיש בפנים, עולמנו הפנימי האישי יהיה בעל משמעות ואנו נהיה בעלי עוצמה.

הקורס יחל ב- 8/11/11 ויתקיים ב'מקום קסום', רחוב עמל 38, פרדס חנה, בימי ג' בין השעות 09:30 – 13:00 . לפרטים  נא ליצור קשר עם ירדן כרם, אימייל | 054.4250910 | www.yardenkerem.co.il

[הצילום: עבודה של שרי גבעתי]

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “התמקדות, גוף וחוויה”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close