אקולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילה

זיהום אויר באזור תעשיה צפוני בפרדס חנה

לכבוד: מר חיים געש ראש מועצת פרדס חנה-כרכור

הנדון: תלונה על זיהום אויר חמור באזור תעשיה צפוני בפרדס חנה

– אויר נקי לנשימה הינו זכות יסוד עבור כל אדם ובע"ח –

אנו הח"מ, תושבי פרדס חנה-כרכור ובפרט תושבי הרחובות הגובלים באזור התעשייה, (רחובות האורנים,האשל,דרך הים, בי"ח מלבן, יפה נוף, עקיבא, והתושבים המשתמשים בתחנת הרכבת בפרדס חנה) – נאלצים להביא תלונתנו זו בפניך, באשר למפגעים שונים אליהם אנו חשופים מזה תקופה ממושכת – מטרדי ריח ועשן הבאים מאזור התעשייה.

למרבה הצער אנו סובלים מספר פעמים בשבוע מזיהום אויר הנובע משריפת פסולת, ככל הנראה שרפה פיראטית ובלתי חוקית במספר מוקדים באזור התעשייה:
בן-עזרי, נגרית ארז, מסגריה הצמודה לשטח של נחמיאס. על פי רב השרפות מתבצעות בשעות אחה"צ,והמדובר בשרפת חומרים פלסטיים רעילים הגורמים לסכנה בריאותית.

חלק מהתושבים סובלים מקשיי נשימה וצריבה בגרון, ריחות בלתי נסבלים ופגיעה ממשית באיכות החיים. חומרים אלו ידועים כחומרים קרצינוגניים (מסרטנים).

אנו חוששים מנזקים בריאותיים בטווח הקצר ובטווח הארוך, שכן המפגע המדובר הינו בסמוך לשכונות מגורים וריכוזי אוכלוסיה. תופעה זו נמשכת למעלה משנתיים. בחודשים האחרונים אנו חשים בהתגברות התופעה לסדר גודל של כפעמיים בשבוע !!!
החל מסוף אפריל התחלנו לתעד את מועדי השרפות וצילומן כדלקמן: 29/4/10, 3/5/10, 5/510, 9/5/10, 10/5/10.

למיטב הידיעה, במשך השנתיים האחרונות תושבים רבים פנו למוקד 106, אולם ככל הידוע לא נעשה דבר לעצירת התופעה. המציאות בשטח מלמדת כי המצב מחמיר.

אנו רואים בך, מר געש, ראש המועצה, כמי שאחראי באופן אישי וישיר במניעת המפגעים החמורים וכמי שבכוחו וביכולתו להפעיל את סמכויותיו ולמנוע את הליקויים החמורים המתוארים. אשר על כן הנך מתבקש לפעול על פי חוק להפסקת הרעלת התושבים.

בברכה
תושבי פרדס חנה-כרכור
(רשימת תושבים מצורפת)

לחתימה על העצומה >>

העתק:
שלמה כץ – מנהל מחוז חיפה – המשרד להגנת הסביבה
שמואל אייכלר – ראש תחום תעשיות – המשרד להגנת הסביבה
יוסי בן חמו – ממונה חומרים מסוכנים – המשרד להגנת הסביבה
אילת בן עמי – מנהלת מחלקת יעוץ משפטי במשרד להגנת הסביבה

תגיות
הראה עוד

4 thoughts on “זיהום אויר באזור תעשיה צפוני בפרדס חנה”

  1. יש לי בת בת 5 חודשים . מזה כמה זמן מחרחרת . לא מצוננת . תינוקת חזקה . נראה לי שזה קשור לזיהום שיש בפרדס חנה. טיול תמים הופך למפך נפש , בפרט כשרוצים לחצות את הכביש הראשי. לעניות דעתי , אם לכל הפחות האנשים היו שומרים שבת – אז יום אחד בשבוע היה קצת שקט , ופחות זיהום אויר של מכוניות (כפי שקורה ביום כיפור) אולי משם זה היה מתגלגל למצפון של כל בעלי המפעלים שמזהמים את האויר. נקודה למחשבה.

  2. עברתי עכשיו בדרך הבנים ואני וילדיי נשמנו פלסטיק. ריח בלתי אפשרי של פלסטיק שרוף שמיד עשה לנו רע. אם מישהו יכול לעדכן אותי לגביי המאבק על אויר נקי ומה אפשר לעשות כדי לעזור, אשמח מאוד.

    רוצים לנשום בכבוד!

    לימור

כתיבת תגובה

Close