השימושון

חֵמר ירוק

מאת: לירון קסטר

שיחה קצרה עם מאשה דולב ביום שישי. האם לקחת קמח מלא מהשק הסגור? לא, יש שקים פתוחים בחביות הכחולות, שעומדות בפינה. אה. תודה. רגע, ועוד משהו. ועוד משהו, אני רוצה להאריך את השיחה, למרות שהיא נשמעת לי כל-כך עסוקה. אחראית יחד עם מירב חופי על הקואופרטיב האורגני בכרכור (מתראיינת לגבי ניצן לכתבה ב-7 ימים; אגב, אני מזמנת שמישהו ישים את זה ברשת, כדי שאוכל לקרוא בניחותא). השיחה התארכה באמת והגענו לתרופת הסבתא חֵמר ירוק. חֵמר? ירוק? כמעט אין על זה מידע ברשת. בחיפוש בגוגל הגעתי לאנאמה במושבה חופשית (ראשונה בתוצאות החיפוש) ואח"כ גם לזה. והנה מה שמאשה כתבה:

באמתחתי מספר מרשמי פלא, איתם אני עושה נפלאות, אף אחד אינו המצאה שלי, אך כולם עברו נסיינים אמיצים שהרעיפו תודות. היום: חֵמר ירוק.
בעקבות תאונת מטבח טיפשית, גיליתי שוב כמה גב יכול לכאוב, טיפולים מידיה של נורית שני המופלאה הקלו מאד, אך לא פתרו התפתחות דלקת באישיאס (מי שחווה, מבין!), עוד באותו ערב הכנתי ממרח חֵמר ירוק ומשחתי אותו על האזור הכואב. בבוקר יצאתי במחול, הכאבים נעלמו כלא היו.
ריקה זראי, זמרת העבר, שחיה בצרפת, גילתה לעולם את סודות החמר הירוק. בעקבות תאונת דרכים קשה, קבעו הרופאים שלעולם לא תחזור להיות מה שהייתה. למזלה ולמזלנו, לחש לה מישהו את מלת הקסם "חמר ירוק"… והשאר היסטוריה, היא התנסתה וחילקה את ניסיונה עם העולם בספר שכתבה.

אבקת חמר ירוקהניסיון שלי ושל בן זוגי' ששנים רכב על קטנוע' לימדו אותנו – תאונות, חבלות קשות, שטפי דם, כאבים שאין להם סימן חיצוני, לכולם יש מזור – רטיות של חמר ירוק.
לאחרונה סקרנותי גוברת ואני מרחיבה את מעגל חיפושי – מהו תווך הקסם? כאבי פרקים? – עובד! לקרובת משפחה, שעמדה בפני ניתוח בברך, הגשתי מתנה קופסת חמר ירוק, הכאבים נעלמו וגם הצורך בניתוח! עטפתי ברטייה את צווארי כשחשתי בדלקת גרון מאיימת, בבוקר הכאב נעלם והעור נראה נהדר (כן, כן – מסיכה נפלאה לפנים!). מירב חופי, חברתי מייצרת מהאבקה החמר, משחת שיניים לבריאות החניכיים… ועוד היד נטוייה!!! אשמח לשמוע על עוד ניסיונות.
את החמר ניתן להשיג בבתי מרקחת או בחנויות טבע. קונים אותו כאבקה ירקרקה, מערבבים כף (או יותר – כמידת הצורך) במעט מים, אפשר מים פושרים, כעבור דקות ספורות נוצר בוץ ירקרק, השוקע בתחתית הכוס. זה כל הסיפור. על משטח צמר-גפן מורחים שכבה בוץ, מניחים על מוקד הכאב ומכסים בניילון נצמד (או עדיף שקית ממוחזרת), לארוז את המקום כיד הדמיון וללכת לישון.
למותר לציין שהחמר אינו בא במקום טיפול קונבנציונאלי – אם נדרש.

* מאשה דולב ומירב חופי פותחות בפברואר קורס פרמקלצ'ר בכרכור | מייל

התמונה באדיבות גוגל תמונות

הראה עוד

13 thoughts on “חֵמר ירוק”

  1. חחהחימר הירוק מצויין!!!לפטריות בציפורניים. היתה לי פטרייה בציפורן היד, במשך שנים לא הצלחתי להיפטר ממנה עד ששמעתי על סגולות החימר. במשך תקופה מרחתי בכל לילה חימר שהושרה מספר שעות במים על הציפורן וישנתי עם זה. (צריך לנקות את השטח ולקצוץ את הציפורן כמה שיותר..) הפטרייה עברה כלא היתה וצמחה ציפורן בריאה…

    ל

  2. אני גם מאמינה גדולה של חימר ירוק, ויש לי הרבה סיפורים. אשתף אותכם עם הסיפור על אחותי שנפל על כף רגלה חוד של סכין ומיד הרגל התנפחה והיה הרבה דם, אחרי שהדם פסק לזרום היא שמה חימר ירוק. למחרת הפצע כמעט הבריא, הרגל לא היתה נפוחה ותןך שבוע לא היה כלום. מעולה. תנסו

  3. עוד שימוש שעובד בצורה שלא תיאמן…. אני טיפלתי בפטרייה בציפורן באמצעות חימר ירוק. מערבבים אבקת חימר עם מים בבוקר, וכל ערב מורחים על הציפורן לפני השינה, ונשארים עם העיסה על הציפורן כל הלילה.
    (לפחות כל הלילה…) עובד פלאים!

  4. מצטרפת לסיפורי הנפלאות על החימר הירוק.
    כמה טיפים נוספים – במקום לערבב את החימר עם מים , כמה אופציות:
    לערבב עם חליטת צמחים ואז אפשר להתאים את סוג הצמח לסוג הבעיה (צמחים מחממים ואנטי דלקתיים לדלקות פרקים וכו').
    אפשר לעבוד עם טינקטורות (מיצוי צמח באלכוהול) של צמחים במקום חליטות לתוך המים. עוצמתי ומרוכז יותר. וגם כאן אפשר לשלב ולעבוד עם צמחים שמעשירים את האפקט בייחוד למחלות כרוניות או תאונות טראומטיות. אבל גם למסכות לאקנה וכו'.
    אפשר להוסיף הידרוסולים (מים ארומטיים) במקום טינקטורות וחליטות.
    זה הרבה יותר כיף, ריחני במקרה של הידרוסולים, ומקבלים עוד רווח של צמחים בנוסף על המינרלים שיש באדמה עצמה.
    בהצלחה

כתיבת תגובה

Close