השימושון

חג בערוץ אחד

תכניות הילדים של שבת בבוקר בערוץ 1 זה מנהרת הזמן. לא הסידרה מנהרת הזמן עם דאג וטוני, אלא התכניות עצמן. כל שבת אותו רפרטואר בול: סרטים מצויירים עם קספר הרוח רפאים, דובוני אכפת לי ותכניות ילדים ישנות. למשל "הופה היי" עם חני נחמיאס בבאגי וקוקו בלוף, יגאל בשן ויונתן מילר ומאיר סוויסה באולסטר ווסטים, וקהל ילדים שבטח היום הם הורים. או "פרפר נחמד" עם דודו זר ועופרה ויינגרטן הנחמדים, ולפעמים גם הממושקפת הנחמדה – איך קוראים לה? (מור? נעמה? מישהו בקהל?) ובץ ואוזה ונולי. בגלל שאין לנו כבלים אז רצועת השידור הזו היא החוויה הטלויזיונית הכמעט יחידה – זה וצהריים בימי חול, שאז ינאי מסתכל על המומינים ו"הלב" אבל חוטף חורפה כשמתחיל החדר של חני ומבקש קלטת.

אבל כמה אפשר לטחון את אותן קלטות, הדי.וי.די השלישי התקלקל לנו תוך שנה ונשאר הוידאו הישן והטוב, וכאמור "מה שנותנים בטלויזיה". לרגל החג, מישהו בארכיון טרח ושלף קלטות שלושת רבעי אינץ' מאובקות, עם מדבקה (דהויה) שכתוב עליה "ראש השנה". אתמול היתה תכנית מוטרפת במיוחד: מאיר סוויסה ועוד ברנש ועוד מישהי עם שיניים עקומות, שרים וממחיזים שירי ראש השנה בתאטרליות מוגזמת בתוך סט של קיבוץ או משהו, והכל משולב בקטעי ראיונות עם ילדים שמאחלים לעצמם כלמיני דברים לשנה החדשה. אני חושבת שזיהיתי שם את שימי בנדוד שלי כשהוא בן 11, מתלונן על הבית ספר.

היום עובד הארכיון הגדיל לעשות ושלף את "שלוש ארבע חמש וחצי", עם ישראל גוריון ויעל אבוקסיס, כשעוד היה לה שיער ארוך מקלות. רגע, לא יכול להיות שזאת זאת יעל אבוקסיס. זה לא מסתדר בזמנים. את מי זאת? שרי צוריאל, והם מעלים אגדה גלותית (מרגשת) על צדיק שעולה כל לילה השמימה. "השקיעו בתפאורה!" כרמל מתפעל. ומייד אחר כך "פלאי קלעים" עם סיפור של שלום עליכם. הבוקר מתחיל להיראות כאילו מישהו בא עם משאבת תוכן איכותי וניפח את השכל של הפוקימון הזעפן שיושב על הספה ושל שני הוריו המוצפים נוסטלגיה אנתרופולוגית.

מזל שאחר הצהריים יש מסיבת הורים וילדים אז אפשר יהיה לשחרר את הראש.

הראה עוד

6 thoughts on “חג בערוץ אחד”

  1. נעמה, מזתומרת *עד היום* היא בפרפר נחמד? גם היום יש פרפר נחמד? חשבתי זה הכל שידורים חוזרים! ובקשר למדורה – הדרך לגן עוברת בשדות ומדי פעם אנחנו עוצרים ליד בול עץ שמונח לו יבש ואוספים אותו. המדורה של ראש השנה היתה מהממת. אולי נעשה עוד אחת לפני יום כיפור..

  2. באתי באיחור. אני רואה שעליתם על אפי… (עד היום היא בפרפר נחמד, לא להאמין! מזל שהיא לא משחקת ילדון טיפשון אלא אישה כך שהתפקיד יכול להתבגר איתה).

    הארכיון שלכם… זה משהו מעורר קינאה.
    אם היתה פה טלויזיה עם וידאו – זה מה שהייתי נותנת להם לראות. משהו מימי התום.

    (ותזכרי – תמיד כשמשעמם אפשר לצאת לעשות מדורה. בעצם גם כשלא משעמם)

כתיבת תגובה

Close