בעלי מקצועדף אינדקססדנאות, קורסים, חוגים

חוג ריקוד הודי קלאסי, קאטק

זו השנה השלישית שמתקיים בפרדס חנה חוג ריקוד הודי קלאסי (סגנון שנקרא קאטק). חוג יחיד במינו בישראל!

בחוג ישנן שלוש קבוצות המחולקות לפי גילאים ורמת ידע.

לריקוד ההודי יש שפה עשירה מרובת רבדים ודקויות. בריקוד ההודי משתתפים איברים שכמעט לא נוכחים בריקוד המערבי כמו אצבעות הרגליים, העיניים וכפות הידיים.
בריקוד זה תופסות הידיים מקום נכבד. הידיים למעשה מספרות את הסיפור כמו בשפת הסימנים: הן מתארות את זריחת השמש, את העננים המרחפים בשמים, גלי הים, הזרע הנובט ומעוף הציפורים.

לכפות הרגליים אנו עונדים פעמוני קרסול. לפעמונים אלה חלק מאוד חשוב בריקוד ההודי הקלאסי. התלמידות לומדות לתופף עם כפות הרגליים מקצבים מורכבים כשהפעמונים מצלצלים בהרמוניה מקצבית.

מלבד תיפוף המקצבים, גם שפת המקצבים נרכשת בחוג זה. לכל תיפוף רגל יש מילה/קול משלו והרקדניות הצעירות לומדות שפה יחודית זו הנשמעת כמו שירה ערבה לאוזן.

ריקוד היה מגיל צעיר אהבה וחלום חיי. הגשמתי חלום זה בגיל מאוחר יחסית כשנתקלתי בסגנון ריקוד זה בלונדון, אנגליה בשנת 1993.  מאז הקדשתי חלק נכבד מחיי לאומנות זו, שבה התמקצעתי במשך עשר שנים. עם חזרתי לארץ לפני כארבע שנים, כל מאמצי פונים לפיתוח מודעות לריקוד הקאטק ואני חולקת את האהבה הבלתי נדלית אליו עם כל מי שנקרא בדרכי.

למזלי, בורכתי בתלמידות צעירות ומדהימות שכבר (הקבוצה הבוגרת) הופיעו איתי אפילו בשגרירות הודו בתל אביב.

החוג מתאים לכל ילדה וילד מגיל  6-12 (הקבוצה הבוגרת מגיל 12 היא מתקדמת ואיננה מתאימה למתחילים). מניסיוני ישנם ילדים שסגנון ריקוד זה פשוט מרקיד את נימי נפשם ופותח בפניהם חוויה חדשה ויחודית. לכן אני מזמינה כל מי שמתעניין לשיעור ניסיון, ע'מ לבדוק את החוג.

החוג מתקיים בימי שני:

16.00-16.45 קבוצת "רגלי לוטוס" לגילאי 6-8

17.00-18.00 קבוצת גילאי 9-11

18.00-19.30 קבצות גילאי 12-15

לפרטים:  מאילה: 054-6262931   www.indiandance.co.il

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close