השימושון

חומר נפש

חומר נפש: סדנה לכתיבת סיפור חיינו באמצעות כלֵי האימון הקבוצתי

מנחות:
חוה רימון,
העורכת הראשונה של 'חיים אחרים', כותבת סיפורי חיים ומאמנת
ולימור סילברמן רוזן, מאמנת אישית ועסקית, מרצה ומכשירת מאמנים

חוה רימון

לימור סילברמן

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת סיפור חיינו היא דרך להקמת גשר בין הגזירה –  מה שניתן לנו – לבין היצירה –  מה שניצור. הכתיבה האוטוביוגרפית מאפשרת לנו להסתכל לעבר בעיניים, להשלים עמו, לקחת ממנו את מה שצריך, להשאיר מאחור את מה שכבר לא צריך ולבחור את התסריט המעצים של חיינו מרגע זה ואילך, אותו תסריט שגם נממש.
העבודה בסדנה היא עבודה תהליכית קבוצתית ברוח האימון הנרטיבי.
חומרים אוטוביוגרפיים הם כלי רב עוצמה להבנת עצמנו, להעצמת עצמנו, לבריאת עצמנו מחדש.
בואו לפגוש את האדם המעניין ביותר בחייכם – אתם!

ערב מבוא לסדנה ייערך ביום שני, 30 באפריל, במקומבה, רח' אחוזה 43 בכרכור, בשעה 20:30. פרטים נוספים אצל חוה: 052-2332787 לימור: 052-5736351 

והנה הסבר קצר על האימון הנרטיבי ועל מבנה הסדנה:

האימון הנרטיבי
הגישה הנרטיבית מבוססת על הרעיון שהדרך שבה אנחנו יוצרים משמעות בחיינו היא הדרך הסיפורית. במודע ושלא במודע אנחנו יוצרים סיפורים המשקפים את הדרך שבה אנחנו חווים את חיינו ונותנים להם משמעות.
הם משקפים את התודעה ואת התרבות הסמויה שלנו. סיפורים אלה עשויים להיות חסמים המציבים גבולות קשיחים להתפתחות ולשינוי. הם מעניקים הקשר רב כוח למשמעות, ומחוללים מה שאנשים רואים כאפשרי ובלתי אפשרי.
גישת האימון הנרטיבי עושה שימוש בכלים החושפים את הנרטיב (הסיפור) הקיים, ומפתחת נרטיב מעצים לשינוי ולהתקדמות; כלומר: התערבות בסיפור עשויה ליצור פעולה במציאות. הבנת הסיפור היא הבנה של מערכות שיקולים, החלטות, אמונות וכו'.
העבודה בגישה נרטיבית מבוססת על יחסים של כבוד הדדי, גישה לא שיפוטית, הממוקדת באנשים כמומחים לחייהם.
כוחה של השיטה בכך שהיא מאפשרת לראות שהבעיות שלנו הן לא אנחנו, הן לא מגדירות אותנו. הן מקטע בתוך ההוויה הכוללת שהיא אנחנו.

תהליך אימון והתפתחות באמצעות הגישה הנרטיבית ידוע כ"סיפור מחדש". הסיפורים שאנו יוצרים על חיינו הם אוסף של מאורעות הנמצאים ברצף לאורך זמן מסוים ועלילה מתפתחת.
אנחנו מייצרים סיפורים על חיינו, על יחסינו, על עצמנו, על היכולות שלנו, על פעולותינו וכו'.
הדרך שבה אנחנו מפתחים סיפורים אלה מוכתבת על ידי האופן שבו אנחנו קושרים אירועים יחד מתוך החיפוש שלנו אחר המשמעות שאנחנו מייחסים להם.
ההקשר הסביבתי משפיע מאוד על הסיפורים המכוננים שניצור. לכל אדם יש כמה סיפורים מכוננים בחייו. בסדנה נספר את הסיפורים האלה מחדש, כדי לקבל תמונה רחבה יותר ואמיתית יותר שדרכה נגלה את עוצמותינו ואת יכולותינו.

האימון הנרטיבי עוסק ביצירת סיפור השובר את הפרדיגמה הקיימת ומאפשר לשקול פרדיגמות אלטרנטיביות, ואולי אף להשתחרר מפרדיגמות…
בעזרת הסיפור החדש ניתן ליצור דימוי עצמי חדש.

העבודה בסדנה מחולקת לשלושה חלקים:

החלק הראשון: ליקוט סיפור חיינו האותנטי – אנחנו מתארים את חיינו מהפרספקטיבה האישית, מהזיכרון האישי (אנחנו זוכרים את מה שאנחנו בוחרים לזכור).

החלק השני: משכתבים את סיפור העבר מזווית חדשה; מוסיפים לסיפורנו נפח דרך זווית ראייה שונה שלנו וגם של כאלה שהיו שותפים לו במקטעיו השונים.
כותבים את סיפור העתיד על בסיס הסיפור המשוכתב. כשהמתאמן יוצר סיפור חדש, אפשר לכתוב את ההמשך ממקום אופטימי יותר, הנסמך על העוצמות ועל והמקומות שבהם הפגין המתאמן ביצועים בלתי רגילים, המשקפים לו שהעוצמות האלה היו שם, אלא שהוא בחר לא לראות אותן.

החלק השלישי: אימון אישי. אימונים שתכליתם ללוות את המתאמן במימוש הסיפור החדש שבחר.

חלקים א' וב' כוללים עשרים מפגשים (חלק א' שמונה מפגשים; חלק ב' שנים-עשר) בני שלוש שעות כל אחד. חלק ג', האימון האישי, הוא סדרה של עשרה מפגשים אישיים. פרטים נוספים אצל חוה: 052-2332787 לימור: 052-5736351

הראה עוד

2 thoughts on “חומר נפש”

  1. שלום חווה.
    שמי יהודית מילוא. אני כותבת ספר שנקרא 'התוכנית האלוהית לאדם'. אני מחפשת עורכת שיש ביכולתה לבנות ספר מהחומר הרב שנאסף. אתמול חשבתי שעלי למצוא דחוף מישהי שתוכל לסייע
    בידי, להפוך את אוסף המאמרים לספר ושמך עלה.האם את מעוניינת? ניתן לקרוא על ה'ניאופסיכולוגיה' באתר של אחת מתלמידותי. באם את מעוניינת אנא צרי אתי קשר דרך המייל.
    בברכת אור ואהבה: יהודית מילוא

כתיבת תגובה

Close