זוגיות ומשפחהחינוךילדיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

חינוך אלטרנטיבי: מורה נבוכים

דמוקרטי? דיאלוגי? אנטרופוסופי?
סדנא בנושא חינוך אלטרנטיבי

הילדים בגן, אבל אתם כבר חושבים על היום הראשון בכיתה א'. אתם יודעים שאתם מחפשים לילדכם מסגרת חינוכית שתעודד חשיבה חופשית, יצירתיות ועצמאות ללא תוויות של ציונים והגדרות מלאכותיות, ברור לכם שלמידה לא מתרחשת רק במרחב של כיתה.
אתם יודעים שאתם רוצים משהו אחר אבל לא בטוחים מה…

באזור שלנו יש הרבה אפשרויות חינוכיות. איזו גישה הכי מתאימה לכם? מה היתרונות והחסרונות של כל מקום? כיצד במרחב החופשי נדע שהילדים שלנו לא הולכים לאיבוד? ואיך נהיה בטוחים שהילדים מקבלים כלים מספקים וידע לו הם זקוקים? ברור שההתמודדות הן של הילד והן של ההורים שונה במסגרת האלטרנטיבית, אם כן, מה זה דורש מאיתנו ההורים?

בסדנא בת 5 מפגשים בנושא חינוך אלטרנטיבי נסקור את ההבדלים בין הגישות השונות ובין בתי הספר באזור. מה מתאים לכם? מה מתאים לילד? איך מתמודדים עם החששות והקשיים שבבחירת גישה חינוכית.

שמי לירן פוגל, בן 33, אבא לאדם בן 4 ואנה בת שנתיים וחצי, בעל תואר שני בחינוך ועוסק בחינוך דמוקרטי כבר 7 שנים.
אני מאמין שזו זכותם של ילדים ליחס מכבד ושיוויוני במסגרת החינוכית בה הם לומדים. ילדים יכולים לאהוב את בית הספר שלהם, להאמין בפעילות שלו, לרצות לתרום לו מכשרונותיהם, ולשמוח בו בכל יום מחדש. לדעת שיש מאחוריהם קהילה שתומכת בהם ושהם גורם משמעותי בה.

הסדנא מתקיימת בביתי, ברחוב אלון מס' 39 בפרדס-חנה
5 מפגשים בני שעה וחצי.

(תתכן אפשרות לסדנא בערב במידה ויהיו נרשמים המעוניינים בכך)

ניתן ליצור איתי קשר ולשמוע עוד בטל' 054-4844113 | אימייל

לראיון עם לירן בפייסבוק >
לירן מסביר על בית הספר הדמוקרטי סאדברי ירושלים, ברדיו ירושלים >

הראה עוד

5 thoughts on “חינוך אלטרנטיבי: מורה נבוכים”

  1. נעמה שלום,

    הסדנא בהחלט מתאימה גם להורים שכבר בחרו בית ספר ונמצאים בתחילת הדרך, עם החששות והלבטים שבבחירת מסגרת לילדים. ביחד ננסה להבין את הדילמות והשאלות שעולות גם אחרי הבחירה הראשונית. לפעמים יש צורך לבדוק אם הבחירה אכן היתה מתאימה לכולכם (ילד והורים) על כל המשתמע מכך, ולפעמים צריך למצוא את הדרך לחיות בשלום עם הבחירה שעשיתם, גם אם זה כרוך בקשיים.

    לירן

  2. היי לירן
    האם הסדנא מיועדת רק להורים לילדים שנמצאים בגנים ומתלבטים לגבי העתיד או גם להורים שהילדים שלהם כבר נמצאים בבית ספר ועדיין לא בטוחים אם הבחירה היתה נכונה.
    הילדים שלי אמנם נמצאים כבר בבתי ספר אבל אני ממש לא בטוחה אם בית הספר שלהם הוא המקום הנכון בשביל כולנו, אני מחפשת מקום שבו אוכל להעלות את השאלות האלו ולהתלבט ביחד.

  3. מיכל שלום

    העלית נקודה מעניינת – כל איש חינוך בוחר את המקום שהוא מזוהה איתו ביותר וראוי שכך יהיה. אין בכך כדי לפסול או לבטל דרכים אחרות, להיפך, בעיני כולם מעוניינים באותה מטרה ומשתמשים בדרכים שונות להשיג אותה. לעיתים ההבדלים הם טכניים או מערכתיים , ולעיתים הם מעידים על פערים אידיאולוגיים משמעותיים.

    הורים נוטים לעזוב את "החינוך הרגיל" כתוצאה מתחושות דומות ומחוויה של חוסר השראה, חוסר מוגנות או ניכור בתוך מערכת גדולה ולא מתקשרת. כולנו רוצים את אותו חופש מחשבה ועצמאות עבור הילדים שלנו.

    המטרה היא לקיים שיח פתוח על הגישות השונות- מהגישות המתונות ביותר ועד הראדיקליות ביותר. אני לא מסתיר את האני מאמין שלי בסדנא אבל בהחלט מנסה לתת מקום לכל יוזמה ודרך.

  4. שוב שלום
    אני מסכימה איתך שהכוונה הטובה עבור הילדים משותפת אך הדרכים שונות עד מאוד ומייצגות הבנות שונות על האדם
    שיח הוא בין אנשים
    וברור לי שלא תוכל להיות נאמן בהצגת דרך שלא בה בחרת
    ימי ברכה
    מיכל

  5. שלום לירן
    כמייצג דרך מסויימת שאתה פוסע בה מזה 7 שנים נשמע ראוי ומתאים מאוד שתציג אותה
    את האלטרנטיבות האחרות מן הראוי שיציגו אנשים שבחרו בהן
    ולרוב האפשרות הזו זמינה במקומות המתאימים
    שבת שלום

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close