השימושון

חינוך יהודי מהשורש

שמחה דר פרלמן, שהיא אישה מהממת, צלמת מוכשרת ואמא לחמישה ילדים, שמחה לספר לכם על גן חדש – יהודי עם טאצ' "אומנותי", שהוא בכלל גן מועצה, והוקם בסיועה גננת אנתרופוסופית. קבלו:

כבר כמה חודשים שמתרקם לו כאן גן מיוחד מאוד. גן ברוח 'חינוך יהודי מהשורש'.
זה התחיל ברעב של הורים במושבה לחינוך רוחני אמיתי והמשיך דרך פגישות (לא) מיקריות בבית הרב יעקב מרגלית (שמאז מלווה אותנו) והכל כדי לצרף תוכן אמיתי למושג חינוך רוחני.
מזה כמה שנים שפועלים בירושלים גנים ברוח 'חינוך יהודי מהשורש' כאשר מי שעומדת מאחורי הרעיונות החינוכיים היא אריאלה בן אמיתי. גברת שהתחילה בהרדוף, הקימה גני ילדים אנתרופוסופיים בגבעתיים ולאחר חזרתה בתשובה חיפשה ועדיין לומדת ומעמיקה בשאלה מהי הדרך החינוכית היהודית השורשית. לא זו שכופה על ילדנו מנהגים ושמירת מצוות בצורה עיוורת אלא זו שמקרבת אותם למקור הקיום שלנו, לבריאה. ואכן בגנים של אריאלה כל מעשה שנעשה, כל מלאכה וכל אמירה של הגננת נושאים את המשמעות הזו, את החיבור אל האל. זה נשמע ערטילאי אבל הלב מתמלא כשיושבים בשולחן חסידים ביום שישי והילדים מזמזים שירי חסידים או כשמביטים מהצד על ילדים שבהתלהבות גדולה שרים ורוקדים את תפילת הבוקר, לא כי מישהו מכריח אותם, אלא כי זה ממש מהנה!

פונפונים
(צילום: שמחה דר פרלמן)

מלאכת המחשבת מלווה את הילדים במה שמכנים בגנים אחרים 'יצירה' הילדים פוגשים חומרים אמיתיים שיכולים ללמוד אותם על העולם (כמו חימר, צמר, צדפים או חול) ורוכשים מיומניות אמיתיות כמו סריגה, ריקמה חפירה שתילה וקצירה ושאר ל"ט אבות מלאכה.
הגננת מדברת איתם באופן שמבהיר הכי טוב מה זה 'ואהבת לרעך כמוך' – (יכול להיות שבגלל זה לא צריך ללמד אותם באמצעות עונשים או פרסים את המשמעות של הפסוק הזה).
אז אומנם הרעיונות יפים וגם מתקיימים נהדר בירושלים אבל להביא את זה לכאן ולהפוך את זה מחלום למציאות ולהתאים את זה למי שאנחנו פה דורש רצון אמיתי והרבה הרבה עבודה…
אז זה מה שעשינו בחודשים האחרונים…. עם הרבה עזרה משמייא.
אחרי שאבי אוחיון מהמועצה הבין מה אנחנו רוצים ממנו (או שיכול להיות שהוא עדיין לא מבין אבל מפרגן בכל זאת) הוא הסכים, בחצי חיוך, לתת לנו מבנה ברחוב תמר בפרדס חנה.
עם משרד החינוך הדרך הייתה קצת יותר קשה אבל, ח"כ זבולון אורלב נרתם לרעיון, והבין מיד שצריך גם לנו לתת מענה ומאז הוא פורש את חסותו והדברים מצליחים להמריא, ובכיוון הנכון.
המון נשמות טובות בדרך מסייעות לנו, כשאת העבודה האמיתית עושים אנחנו, ההורים. וזה אומר להתמיד, להיות מחוייבים ולראות בעיני רוחנו את הגן המתאים ביותר לילדים שלנו.

אז כבר יש גן אבל עוד יש המון עבודה סביבו… ובעזרת השם ביום ראשון הקרוב הגננות הנדירות שלנו, שהזיעו השבוע בהשתלמות בירושלים אצל אריאלה, יפתחו את שנת הלימודים הזו עם המון תקווה בשביל הילדים ובשבילנו.

ליצירת קשר: עדי 0544-857475

הראה עוד

8 thoughts on “חינוך יהודי מהשורש”

  1. "אז אומנם הרעיונות יפים וגם מתקיימים נהדר בירושלים אבל להביא את זה לכאן ולהפוך את זה מחלום למציאות ולהתאים את זה למי שאנחנו פה דורש רצון אמיתי והרבה הרבה עבודה…
    אז זה מה שעשינו בחודשים האחרונים…. עם הרבה עזרה משמייא."

    טוב, אמנם חלפה שנה אז אולי זה לא חכמה, אבל רק רציתי להגיד שהצלחתם בגדול…

    נשיקות

כתיבת תגובה

Close