אינטרנטסביבה וקהילה

ח"י באהבה 2011 – ההמשך!

מאת אייל כגן

בינואר 2010 כתבתי את תוגת כרכור, מתוך תחושה אמיתית של עצב על מה שנראה אז בעיני, כקריסתם האיטית של העסקים הקטנים והמשפחתיים פה. באחד למאי, תאריך סימבולי בפני עצמו (בדומה לתאריך בו מפורסם פוסט זה, שהינו "יום הבסטיליה"), חשבתי שזה יהיה נכון להקים התאגדות עסקים קטנים, וזאת נוכח העובדה כי אין לעצמאים הקטנים מגן ומושיע בשעת צרה, ורק אנחנו נוכל לדאוג לאינטרסים שלנו. סיימתי את הפוסט בקריאה הידועה "אוואנטי פופולו (קדימה אנשים), ואכן ההתאגדות קמה (ובפייסבוק היא מונה נכון לרגע זה 139 עסקים), מתוך רצון לייצר אלטרנטיבה מקומית כלכלית לשיטוח התאגידי שפושה בכל. לקראת אוגוסט אותה שנה, כשהבנו שלא נצליח לנצח במאבק על השילוט, וכי המועצה תמשיך לנמנם, החלטנו שמספיק לקטר ויש לעשות.

מתוך וכך בעקבות עוד פוסט שכותרתו הייתה "בין המיצרים וחג האהבה", נולד בצורה הכי ספונטנית שאפשר "ח"י באהבה" הראשון. לילה לבן ברחבי פרדס חנה כרכור. החלוקה בין האנשים הייתה טבעית: הברונית שנתנה את הדחיפה ואת הבמה, אילנה על הגרפיקה והלוגו, אורי מוסינזון על המפות האינטרנטיות, והחתום מעלה. ארבעה אנשים שפעלו כמטה מצומצם ביותר משום שדרך ההפצה של כל האירוע הייתה מאוד ספונטאנית או בהגדרות הנוכחיות, ויראלית. אנשים הצטרפו דרך מושבה חופשית, דרך הפייסבוק, הפיצו את הבשורה, והכל נע מתוך תנועה ללא התערבות חיצונית וכמובן הסתדר (בדיוק כמו בימים שאין פקחי תנועה בתל אביב), ברוח שיקשוקית ששרתה ממעל. בגינה הקהילתית, באוסף, בשיהר, בלבנדר, בלליפוף דאז היו התרחשויות קסומות שנמשכו עד השעות הקטנות. בידית חגגו, בסיור קולות העטלפים הקשיבו, היו מי ששמעו מוסיקה ולמדו על מקורות ט"ו באב, שרקדו ריקודים סלוניים, שיצאו לשיעור אירובי מיוחד, לרכיבת אופניים של פרש בודד. הייתה תחושה שמשהו טוב קורה, או כמו שרונית הגדירה "זה מתגבש כמו קריסטל". ועדיין זה היה בקטן. מאוד קהילתי. סגור בפני הקהל הרחב, שלא ידע ולא שמע ואולי גם לא התעניין.

ח"י באהבה - לילה לבן בפרדס חנה כרכורהשנה אנחנו רוצים שהדברים יחלחלו קצת יותר לעומק ויתפסו אחיזה קצת יותר חזקה. העניין של "קניתי- מקומי", התמיכה וההיזון החוזר בין הקהילה ותושבי המועצה לעסקים המקומיים שלה עדיין בחיתוליהם במובנים רבים. או-טו-טו מושלמים כמה מרכזי קניות והשרשת התפישה שלא חייבים לרוץ לשם אלא (כמעט רציתי לומר) לחשוב בקטן, היא גם אחד מהשיקולים שמנחים את האירוע הזה. לא צריך להשתולל אלא רק לראות איך הדברים נבנים נכון. כלומר לאט ועומק. להעמיק את השורשים, לשמור על הרוח ולחזק את הזרע הקטן שנשתל ונבט.

ועדיין מכיוון שאנחנו לא חושבים בקטן, אז יש צורך בקפיצת מדרגה. המועצה כחלק מהבטחה שנתן מזכיר המועצה, תפיץ ככל הנראה (צריך לסגור את הנושא) על שלטי החוצות הגדולים (סוג של ניצחון קטן) את האירוע, ובכך תביא לחשיפה גדולה יותר שלו, ברחבי המושבה. המסר, הלוגו והאירוע שיבואו בעקבותיהם יחלחלו לעוד בתים, יגיעו גם לקהלים חדשים. הברונית, האמא של מושבה חופשית, מעבר להיותה שותפה לדרך ויזמית, נותנת לאירוע את החסות העיקרית. הפוסט הזה הוא בעצם קול קורא לכל העסקים המקומיים לבוא ולהשתתף באירוע שיקרה בי"ח באב תשע"א או 18/8/2011. זה יוצא ביום חמישי, כלומר מתלבש כמו שצריך. על סופהשבוע הכמעט אחרון של החופש הגדול. ככה זה גם התאריכים עובדים לטובתנו. הצורה שבה אני רואה את הדברים היא שילובים.

אחת המסקנות מהשנה הקודמת היא שהמתחמים הגדולים ריכזו את מירב הפעילות ולכן הייתי מציע לאלו שרוצים לפתוח אירועים ביתיים לנסות ולהשתלב בתוך המתחמים. זה מאחד, מאגד ומרכז קהל. מאחר ותוגת כרכור התחלפה בשמחת רחוב המייסדים המחודש – ובתי קפה נפתחו כאן לאחרונה כמעט כמו בתל אביב בשנות העלייה הייקית – אני רואה אמנים ולהקות מקומיות מופיעים ומופיעות בבתי הקפה האלו. הברונית רואה את קרקס שבזי יורדים מהעצים בוואדי, ואמנון מרחף לו כטרזן לצד האנפות. אני רואה את ארטנס עושים וידאודאנס בגינה הקהילתית. את בית אלול פותח את שיעוריו ללימוד על המשמעויות של חודש אב ועוד ועוד. בקיצור, אין גבול וכל דיכפין ייתי ויבוא וישתתף. בסופו של דבר, זו חגיגה. 250 אלף פקדו את רחובות תל אביב בלילה הלבן האחרון שהתחיל בכלל אחרי שתל אביב הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ב-2003, מתוקף היותה "עיר לבנה" (הריכוז הגדול ביותר בעולם של מבני באוהאוס). אבל תל אביב זו תל אביב ופרדס חנה כרכור זה אנחנו. וטוב שכך.

מאחר וכל ההתארגנות הזו, היא קהילתית (ועל משמעות הקהילה נדבר אולי בפוסט אחר), מאוד לא מיינסטרימית שלא לומר אינדית, ונעדרת גבולות לכאורה, יש גבול אחד שחייבים להציב והוא דווקא לא במימד הפיזי, אלא מימד בפני עצמו- זמן. דד ליין. בעיקר בשל שיקולי גרפיקה, אבל לא רק. התאריך הסופי להצטרפות הוא ה-24 ליולי. לאחר התאריך הזה בעצם תתחיל להתגבש התוכנית של האירוע וגם כאן תיבנה סוג של מערכת שבה ננסה כולנו להתחשב וליצור דירוג. לא של כוכבי מישלן אלא של ההתרחשויות, על מנת שאנשים יוכלו להנות מכמה שיותר דברים מבחינה כרונולוגית ומבלי שירגישו שפיספסו משהו. מצד שני, אם יהיו כמה שיותר אירועים זה יהיה בבחינת "צרות של עשירים" ונוכל רק לברך על השפע הזה. זה הזמן לעזוב את הלוגיסטיקות.

אני שם את מבטחי בעובדה שלדברים יש את הכוח שלהם, ואיכשהו במסגרת חלוקת הקלפים הכללית, אם אתה מאמין שתקבל יד טובה, זה מה שתקבל. אני מקווה שגם נחגוג את ח"י באהבה 2020. אבל כדאי פשוט להתקדם משנה לשנה. צעד, צעד. אם יש משהו שלמדתי כצרצר ממי שאני מגדיר כ"נמלת הבית", זו העובדה שאין משהו שיותר חזק מההתמדה. אז אני מנסה גם ליישם. ח"י באהבה 2 יצא לדרך. Vive la France. ההמשך יבוא.

ורונית מוסרת: תחשבו מה אתם רוצים לעשות בלילה הלבן ותתחילו להעלות רעיונות פה בתגובות. קדימה לחשיבה משותפת!

תגיות
הראה עוד

75 thoughts on “ח"י באהבה 2011 – ההמשך!”

  1. איזה יופי!

    יותר ויותר אנשים מסתובבים היום עם סמחטפונים שמאפשרים ניווט. אולי כדאי הפעם להשקיע יותר במפה. אפשר להוסיף תמונות של המקומות, סרטים, אנפורמציה..
    במפה האחרונה שיצרנו יש למעלה מ 11 אלף צפיות.

    יהיה ממש נחמד להפיק סרטון יוטיוב קצר על כל מקום שמסביר בקצרה מה קורה בו.

    אם נפרסם את המפה מראש, אנשים יוכלו להתרשם ולהכיר.. זאת חשיפה מצויינת.

    אשמח מאוד לעזור..

  2. שלום לכולם,

    להלן מספר עידכונים בנוגע לח"י באהבה:

    1. קיבלנו את החסות של המועצה שתתבטא בשלטי חוצות : 2 בילבורדס גדולים + 5 שלטים קטנים. בהחלט הישג יפה.

    2. המועצה תשתתף גם במימון מודעת עמוד בהגפן, שבוע קודם לאירוע.

    נכון לעכשיו אני סופר את הגופים הבאים בפנים (בעלי המיקום):

    גינה קהילתית
    ראגה
    מתחם לבנדר
    מתחם האוסף
    מתחם שיהר (הודיעה לי בע"פ)
    מתחם דורותיאה
    אביאלה
    אחותי ואני
    גבריאלה ורות
    אירה סטוליאר
    גלית ברק
    קולוניה

    אמנים/מדריכים/מטפלים:
    ארטנס
    ורדה גיל
    סמי סימנים
    גילת אמוץ
    מיכל עגני
    עירית צמר
    גליה הדפסי יד
    יובל הקלידן
    מורן יד שניה

    ישנם עוד גופים שנעשתה פניה אליהם בתחומי המוזיקה , התרבות והעסקים. יחד עם זאת צריך להביא את זה לידיעה של עוד אנשים, כדי להגדיל את כמות המשתתפים ואת התפוצה. אני מעריך שהשהנה תתהיה חשיפה יותר גדולה לאירוע בשל הפירסום שהמועצה שנותנת לו יד.

    קחו בחשבון שנצטרך ככל הנראה דמי השתתפות של 50-100 ש"ח מכל משתתף כדי לממן פוסטרים , שיווק ועוד.

    יאללה לעבודה.

  3. ברורכות הבאות.

    עירית, מניסיון של השנה שעברה רצוי לצד החנות לייצר איזשהו תוכן על מנת שלא תרגישי לבד .

    גליה, אין לאן להירשם.

    אין כאן איזשהו מתחם שמקימים עליו דוכן ומשלמים דמי השתתפות (בשביל זה יש את שישי בואדי) האחריות למצוא את המקום או את הפרטנר הנכון היא בגדול-שלך. בהמשך כשתמונה תתבהר קצת מבחינת המשתפפים ננסה לעזור לכוון את התנועה ולמצוא את השילוב שאולי יכול להתאים לך. בינתיים תנסי את זה בעצמך.

  4. אני אשמח לארח בחנות החדשה שאני פותחת בדיוק בתחילת אוגוסט
    בוטיק יד שניה second love בוואדי- רח' אורנים 1
    אומנים שירצו להופיע ברחבה של הפסאג' מוזמנים
    אצור קשר עם שאקטי גרוב- שיבואו לשיר
    וכל מי שרוצה להופיע מוזמן יש הרבה מקום
    טל' שלי: 052-6509600
    שיהיה אחלה קיץ לכולם
    אירה

  5. הי אייל וכולם
    כרגיל – כל הכבוד על היוזמה הנפלאה.
    לי, כמובן אין מה להציג. אבל אשמח להציע את הבית והחצר שלי למי שרוצה להופיע, לספר סיפור, למכור משקאות וכדומה. תחת עץ הפקאן הענק יש מתחם ישיבה מקסים ותאורה לא רעה בכלל. והכל בגינה מקסימה.

    אשמח לפרסם את המיזם שלי "שארוח" בפרסומים של לילה לבן. כדי שמי שרוצה בימים אחרים להתארח בבתי אומנים, להכיר אותם "בנעלי הבית שלהם" ולפגוש אותם לשיחה מרתקת – יוכל לעשות זאת בימים ובשעות המתאימים לו.
    אז איך מתקדמים??
    https://sites.google.com/site/vardagil2002/luach

  6. רוניתה – טוב לדעת.

    רותה וגילת אני שמח שאתן בעניין. אני יודע גם שאחותי ואני בעניין ואלכס, ואסנת מקפה המושב הביעה עניין (ואלי צריכה איזו תזכורות) ואירה סטוליאר שפגשתי אותה תחת העץ של שירה לוריא , ושירה לוריא בעצמה.

    העניין הוא שהכל צריך באיזושהי דרך להתנקז לכאן וכרגע נראה שהדברים קצת עייפים (אולי החופש הגדול, אולי החום, אולי ריבוי האירועים שנפלו עלינו- שלושה שיקשוקים בחודש וכו').

    כדי להזיז את הגלגל הזה צריך את ההתארגנות של כולם ואת ההתמסרות , אז יאללה להפיץ את הבשורה, זה אולי נראה רחוק כרגע, אבל יהיה כיף!

    ימים טובים.

  7. במקרה ראיתי את הפרטים לגבי הלילה הלבן, ולדעתי זה רעיון גדול במיוחד לאור ההצלחה בישובים אחרים.
    מוכנים להצטרף וכן מוכנים לפרסם את קיום הארוע בעסק שלנו.
    אם מישהו מעוניין לפרסם את את הלילה הלבן (לתלות שלט וכו) אנו בהחלט מסכימים.
    ניתן ליצור קשר איתי – חיה 0527450034 או דרך המייל

    כל הכבוד ליוזמה

  8. הי שמי גילת אמוץ, רקדנית וכוריאוגרפית הפועלת גם בעמותת הכוריאוגרפים ולאחרונה עברתי לכרכור המקסימה. אני יכולה להציע כוריאוגרפיה שלי לאירוע. עבודת סולו של 5 דקות, המבוססת על השיר של אריק אינשטיין "למה לי לקחת ללב". אני שרה ורוקדת בקטע הזה.
    אם זה מעניין אשמח לשמוע ולהשמיע *-)

  9. שלום לכולם, כרגע לא צריך לפנות באף אחד אופן רשמי ולא לחכות להוראות. היוזמה של השילובים נתונה לכם. מספיק להגיד "רוצה אני" ואתם בפנים.

    הרעיון הוא ליצור איזשהו משהו ייחודי. לאוו דווקא להציג בבית או לפתוח את הסטודיו (לא שזה לא בסדר אבל בשביל זה יש אמנים במושבה בפסח).כך לדוגמא אם יוסף מקולוניה הציע את החלל שלו, אז כדאי אולי לכמה אמנים לבדוק איך הם משתלבים שם וכו'.

    לגבי שיתוף הפעולה עם המועצה. אנחנו בהחלט רוצים בזה אבל כרגע המועצה מוכנה לספק לנו שלטים אבל לקבוע לנו את התוכן שלהם, כלומר לא בקונספט שאיתו יצאנו. בשלב הזה לא ברור איך זה יסתיים, האם "בתודה, אך לא תודה" או בחיבוקים ובנשיקות.

    בעקרון , המועצה היא מי שמצטרפת לעגלה ולרוח החופשית ששורה על המיזם הזה כך שגם היא תצטרך לעשות את ההתאמות שלה ולא להיפך.

    קחו בחשבון שבמקרה של העדר שילוט נצטרך לגבות דמי השתתפות מינימאליים כדי לכסות את עלויות ההפצה והשיווק שזה אינטרס של כולנו, אבל עזבו את זה בשלב הזה.

    מכל מקום אני שמח על מי כבר קפצו על העגלה (אורי ראגה, גינה קהילתית, גלית, יובל יוסף) ואת כל אלו שמתכוננים להנות (כולל אני). אנחנו מתכננים הפתעות בהמשך.

    הפיצו את הבשורה והתפללו לטוב! שבת שלום.

  10. ממש שמחה על המשך היוזמה, ואשמח מאוד לקחת חלק (אני בחלק של רחוב המייסדים המתחדש) יש מקום לשתף כמה שיותר עסקים, ובאמת שלא חסר, אני מברכת מאוד על האפרות שליתוף פעולה משמעותי עם המועצה! כל הכבוד!

    אשמח לקחת חלק בהפקה, וכל מה שצריך! יאללה שיהיה לנו בהצלחה!

    נ.ב. למי צריך לפנות באופן רשמי?

  11. כשאמצע שותפים לזה – זמרים/ות, נגנים/ות וכו' כמובן שכל עסק או מתחם שירצה שנעשה את זה אצלו (כמו קולוניה , הגינה הקהילתית או כל מקום אחר) – מוזמן להזמין 🙂

    יאללה יש כאן הרבה כפפות להרים מי מתנדב? 🙂

  12. גינה קהילתיתא מארחת במדורה מסורתית. הפעם בתוך הגינה ולא מחוצה לה כמו שהיה לפני שנה. אייל [בחור חמד] ידריך סיורים ליליים בגינה .נשמח לג'אם סשן ומעגל מתופפים .כל מנגנים פורטים נושפים שורקים ונותנים בשירה מוזמנים. למען הנוחיות אכין שירונים שתוכלו להצטרף בקצת יותר מ-לה לה לה…
    תה צמחים משובח קפה בדואי אמיתי ותפ"א בסגנון קומזיצ של הצופים..אצלנו!!!!לא נגיד לא אם תביאו מארשמלו…

  13. אשמח להשתתף גם עם החומוסייה וגם עם קולונייה
    מה שצריך זה אמנים שישתפו פעולה ויבחרו לקיים הופעה באחד העסקים
    ויחד ניצור חוויה של אמנות ואוכל משובח
    מי שמעוניין נשמח שיפנה אליי

    כמובן שנעשה גם הטבה של 1+1 על תפריט היין והאלכוהול כדי שיהיה שמח ֱֱ

  14. היי איריס,

    ראשית, רוצה לתת קרדיט לאילנה פלדה על הלוגו לאירוע ההמשך.הוא מקסים בעיני.

    לגבי השאלה שלך: אני מאוד שמח על כך שאת תורמת דרך המרחב שבנית תרומה עסקית לאנשי פרדס חנה כרכור. זה מבורך ושיתופי הפעולה האלו, טוב שיקרו כל השנה.

    מבחינה פיזית האירוע מתרחש ברחבי המושבה פרדס חנה כרכור וככזה הוא מוגדר. מאחר ומרחב האירוח שלך כבר מוזמן לאותם תאריכים (ויופי שזה המצב), את כמובן מוזמנת לשתף את האורחים שלך ולתת להם להנות ממה שיקרה פה באותו לילה.

  15. האם עין עירון יכולה לקחת חלק? אשמח גם להשתתף ,כבר היום אני מביאה נופשים לאזור, אנשים שמחפשים בתי קפה, בגדי מעצבים מקומיים ואירועים מיוחדים מסוג זה.
    אנחנו יכולים לקיים אצלנו בדשא שיעורי דמיון מודרך או מדיטציה,
    מרחב האירוח שלנו כבר מוזמן לתאריכים אלו ,אבל שמח להציע לאורחים להשתתף

כתיבת תגובה

Close