טורים אישייםכתיבה פרטית

חי בספר – כתיבת ספרי זיכרונות

[גלבוע דקר]

לפני כמה שנים סיימתי שיחת טלפון, פניתי לאשתי ואמרתי לה: "זהו, אני מתפטר, אין סיכוי בעולם שהיום, ערב יום שישי, העורך ישלח אותי להכין כתבה כשהוא בכלל לא מוכן לדבר על האפשרות לשלם לי על היום הזה."

למחרת, יום שבת קיצי וחמים, מתכוננים לצאת לפיקניק ושוב טלפון. כשסיימתי את השיחה פניתי לאשתי ואמרתי לה: "הוא לא אמיתי, מישהו טבע בחוף הים והעורך רוצה שאסע לצלם את האסון, אני אפילו לא צלם!"

עם עלות השמש התפטרתי מעיתון ששילם לי 4,500 ₪ בתמורה לשתים-עשרה שעות עבודה שנתתי לו ביום, ונדבקתי לספת הכאילו-עור שנצלתה בשמש של חודש יולי. אחרי חודש ימים של חשיבה על העתיד שלי כאדם שצריך להתפרנס וכאדם שרוצה לחיות ולהפסיק להיות עבד, הגיעה ההארה. קפצתי מהספה הדביקה בהתלהבות "מצאתי!" אמרתי לצופית שישבה בחדר העבודה שלה וערכה, "יש לי רעיון לאפליקציה גאונית!"

וכך מצאתי את עצמי עושה את המיליון הראשון כבר באותו החודש.

או שלא. אחרי חמש דקות שיחה ושאלות שלא ידעתי לענות עליהן, הבנתי כמה גדולים החורים ברשת הרעיון שלי, הכנתי קפה וחזרתי להידבק למחשבות ולספה האדומה.

במשך שבועיים נוספים שתיתי קפה, נדבקתי, קפצתי מאושר בזכות רעיון חדש, נתקלתי במציאות וחזרתי לסורי. "תגיד, אולי תרשום מה אתה אוהב לעשות? למשל, מה אהבת לעשות בעיתון?"

הכנתי קפה. לקחתי דף ועט וחזרתי לספה.

"אני אוהב לראיין אנשים, לשמוע סיפורים על החיים שלהם, אוהב לפגוש אנשים מיוחדים במינם, אוהב לעבוד מהבית, רוצה להיות הבוס של עצמי, אוהב לערוך תחקירים, אוהב לקחת סיכונים".

עבר עוד שבוע של רעיונות בשמש טרם שמעתי מצופית: "הו, זה רעיון מצוין, אני בטוחה שתצליח בזה, אתה טוב עם אנשים מבוגרים ויודע להקשיב – אין לי ספק שהם יאהבו אותך".

מהרגע הראשון ידעתי שאני לא רוצה לכתוב ביוגרפיות או סיפורי חיים כמו אלו שנחשפתי אליהם, לכן החלטתי שב'חי בספר', המידע שנקבל מאנשים יחזור אליהם בצורה של סיפור, הכתוב בנאמנות למקור ובאופן שירגש את הקוראים המכירים את גיבור/ת הספר וגם את אלו שלא.

מאז עברנו כמה קיצים, חלקם בשמש וחלקם בחדר מול מסך מחשב, כתבנו ספרי זיכרונות שזכו לתשבחות ולהמלצות חמות, הצטרפו אלינו עוד שני כותבים מוכשרים ולא מעט אנשים כבר מכירים את השם 'חי בספר'.

גלבוע דקר – חי בספר- כתיבת ספרי זיכרונות – 0547-345002 – מיילפייסבוק

 

המלצות:

"גלבוע הפתיע אותנו ביכולותיו המופלאות לגרום לאימא להתרכז ולספר, בסבלנות אין קץ בנועם הליכותיו. הוא שיתף אותנו בכל תהליך הכתיבה ויישם את הערותינו בקשב רב ובצורה נעימה. אנו חושבות שהתהליך שאימא עברה חשוב לה ולנו לא פחות מהספר המקסים שיצא לבסוף".  יעל דותן

"כשאני רואה את אמא קוראת בהנאה את סיפורה, מביטה בתמונות המזכירות נשכחות אני בטוחה בבחירה. מיומנות העבודה של גלבוע היא זו שמעצימה את החוויה ומעניקה לאמא ולנו זיכרון עד".  שרה וגנר

"הכתיבה שלך גורמת לנו להתרגש מחדש מהסיפורים שסיפרנו כל חיינו… קיבלנו מתנה מדהימה לגיל 85! נמליץ בחום לכל מי שמעוניין במזכרת מרגשת". אברהם וציפורה קרייזל

"רגישותו לזולת והבנתו את המרואיין סייעו רבות על מנת להגיע אל המרואיינים לשם קבלת אינפורמציה רחבה ומדויקת. שיתוף הפעולה של גלבוע אתנו והאווירה הטובה  ועצם היותו זמין בכל עת עזרו לנו באיסוף החומר והכנתו".  כוכבה ויצחק קרמר

"גלבוע הוא איש שאוהב אנשים. ההורים שלי מאד נהנו מהביקורים שלו. בנוסף, כשהוא נכנס לסיפור הוא באמת מתעניין, בודק את הפרטים עד הסוף, מחפש באינטרנט, לא מוותר.במהלך חיפושיו הוא גילה לנו כמה פרטים שלא ידענו וספק אם היינו מגלים בלעדיו..

לסיכום, אנחנו מאד שמחים שבחרנו דווקא בגלבוע וב'חי בספר'. מן הסתם יש עוד אנשים שעוסקים במלאכה הזו אבל הוא עושה אותה בדרך המיוחדת שלו, מכל הלב והנשמה".  משפחת חדש

תגיות
הראה עוד

1 thought on “חי בספר – כתיבת ספרי זיכרונות”

כתיבת תגובה

Close