השימושון

חתלתול פרום סקראצ'

ציוצי חתולים כבר כמה ימים, מההמלטה האחרונה, מתחת לגדר החיה שבינינו ובין אורי ואסתר. אביב: שסק, תותים, פרחי פיג'ויה וחתלתולים עוורים ומגויידים ששולחים זרועות ורודות אל השמש. אחותי תמיד נגעלת מהשבריריות הזאת, של חיות קטנות עם דופק. היא העבירה את זה אלי וזה תקף אותי עכשיו כשהתקדמתי עם סל כביסה רטובה לכיוון החבלים, נגעלת לגלות חתול ורוד, חיה קטנה עם דופק, מצייץ בעוז מליד הברז. עשה חתיכת דרך.
לנשום עמוק.
לשים לב לרפלקס המותנה.
לפסוע לתוך המתחם ולתלות כביסה, לשלוח לו משהו. בהתחלה אור מסוייג;

מחשבות על חוזק וחולשה.
הוא נראה כל כך שביר, אבל אולי הוא בעצם אמיץ? חתול שנועד לגדולה? הרפתקן שהעז, ויצא מטר וחצי החוצה מהמחבוא.
ובכל זאת – חלש, נידף. אני מסתכלת על העורבים על הגג ומנסה לראות אם הם בעניין שלו. לא נראה לי. הוא ויטלי מידי.

ומה עם אמא שלו? הוא עוד יונק או שהיא נטשה? בחצר הזו רק החזקים שורדים. וגם הם, אם לא אוהבים אותם מספיק הם דוהים אל הנוף.

ואם היא נטשה? (יש לה את התכונה הזו) איך הוא יאכל? חלב פרה חמימי עם לחם מפורר? ככה? גלוטן? אז אולי יש מישהו שמבין בזה. או שרוצה חתלתול פרום סקראצ'. אם כן – כתבו לי.

עדכון (מזוויע) שעתיים אחרי:
כשהלכתי לזרוק קומפוסט ראיתי את החתול מרוטש ליד הערמה. מראה מזעזע. נראה שאכן, ציפור צללה מעליו ולקחה אותו.
זה זוועה שכזאת, קבס בגרון וזרמי אימהבכפות הרגליים.
ובכל זאת, אין בי אשמה. כשגרים כל כך קרוב לטבע זה הופך חלק מהחיים. לא שהלב מתקהה אלא שיש בחירה לעשות, ואני בחרתי לא להיכנס לטיפול אינטנסיבי בחתול קטן. כבר הייתי בזה.
מזכיר לי שפעם, כשרפיק היה עדיין תמיר קמחי, הוא הנחה תכנית טלויזיה, נדמה לי ש"תוסס". אחד הפרקים נפתח בסיפור על חתלתול שנתקע בשיח וילל וילל, ותמיר סיפר על ההתלבטות שלו אם כן או לא להציל, בסוף חברה שלו באה אליו ואמרה לו: לא משנה מה שתבחר, העיקר שתחליט.

הראה עוד

5 thoughts on “חתלתול פרום סקראצ'”

  1. נחמד הקונטרסט בין ה"עזרת לי מאוד" לבין הפרצוף העצוב שלידו, אבל הסבטקסט שלי היה שאני לא שופטת אותך ושכל אחד יחליט מה מחוקי הקארמה מתאים לו לעשות או שלא, אני פשוט מאוד אוהבת בעלי חיים (הם תמיד מוכיחים את עצמם על פני בני אדם) ולמרות זאת גם אני מוצאת את עצמי לפעמים מסבה מבט כשלא נוח לי. יש מצב שהחיים די אכזריים, על אף נחמדותם

  2. מורה לויפאסאנה מספר שפעם מישהו הלך ליד נהר וראה אדם טובע, האיש לא התערב כי זו הקארמה של האדם הזה, אם לטבוע או לא. על כך אמר המורה; וזו הקארמה שלך לעבור שם ולראות את האדם הטובע, בכדי שתהיה לך את האפשרות להצילו

כתיבת תגובה

Close