בעלי מקצועטורים אישייםסדנאות, קורסים, חוגים

טאי צ'י עם אורן נחום

אומנות הטאי צ'י התפתחה בסין במשך מאות שנים כאומנות תנועה ולחימה המבוססת על עקרונות הדאואיזם להתפתחות אישית, בריאות משופרת והגנה עצמית. על פי המסורת, נזיר ואמן קונג פו בשם זנג סאן פנג יצר את האומנות בעקבות צפיה בעימות בין נשר לנחש. יאנג לו צ'אן הפך את האומנות למפורסמת ברחבי סין במאה ה-19 כשהציג אותה בחצר הקיסר, ממנו צמחו מרבית ענפי הטאי צ'י הידועים.

נהוג לחשוב שבדרך כלל בעימות ינצח החזק המהיר או האלים. בטאי צ'י כאומנות לחימה אנחנו מנטרלים את הגורם של הכוח הגס ומפתחים מיומנות להגנה עצמית המבוססת על שחרור, הקשבה, רגישות ותזמון.
מטרת האימון היא התפתחות אישית והעמקת החלקים העמוקים של התודעה. האימון תורם לבריאות משופרת, יציבה טובה, גמישות, מחזק את מערכת החיסון, תורם ליכולת ריכוז גבוהה, קואורדינציה ויכולת הגנה עצמית.

הידע הנלמד אצלנו מבוסס על "בית הספר הפנימי" של משפחת יאנג, כפי שהועבר לתלמידים בכירים בשושלת ישירה ממייסד השיטה. בתי הספר הסיניים המסורתיים מלמדים אלפי אנשים תנועות חיצוניות ועקרונות כלליים, אבל למעשה רק בודדים, אלו שזכו באמון המורה, הופכים לתלמידים ב"בית הספר הפנימי" ומקבלים את הידע הקשור למצבי תודעה, כוונה וכוחות פנימיים.

באומנויות  הלחימה המסורתיות חשיבות רבה להעברה ישירה ומדויקת של הידע ממורה לתלמיד במשך שנים רבות במסגרת שמכונה “בית הספר הפנימי”. אומנות הטאי צ’י כפי שנלמדת אצלנו עברה באופן ישיר ובמשך זמן ממושך ומאמץ רב מפטריק קלי, הואנג שין שיין, צ'אנג מאן צ’ינג ויאנג צ’אן פו ומהווה גשר חי אנושי לאומנויות של סין העתיקה.

כיום אנחנו חלק מאחד מבתי הספר הגדולים בעולם, עם אלפי מתרגלים, בעשרות סניפים במרבית ערי אירופה הגדולות, סינגפור, אוסטרליה, שיקגו, ניו זילנד ושנחאי. מורי רב אמן פטריק קלי משמר ומעביר מסורת עתיקה, תחילה בעולם המערבי וכיום בחזרה לעולם הסיני.

אורן נחום

מתאמן באומנויות לחימה מגיל צעיר. התחלתי את לימודי הטאי צ’י בתחילת שנות התשעים. מדריך מוסמך לטאי צי’ וקונג פו מטעם בית הספר הבינלאומי של רב אמן פטריק קלי. מדריך מוסמך לאומנויות לחימה סיניות מטעם מכון וינגיט. בוגר האקדמיה לאומנות בצלאל.
ב-25 השנה האחרונות זכיתי ללמוד מכמה מטובי המורים בעולם. התחלתי את לימודי בישראל ובהמשך פגשתי את דן ראסל, מורה נפלא למדיטציה, טאי צ'י וקראטה, ונסעתי בעקבותיו להתאמן בסקוטלנד ובצפון אנגליה. בהמשך פגשתי את פטריק קלי, רב אמן בסגנון יאנג, שלמד קרוב ל20 שנה כתלמיד פנימי מאחד מגדולי המורים בעידן שאחרי מלחמת העולם השניה: הואנג שן שיאנג, תלמידו הבכיר של צ'אנג מאן צ'ינג. הפכתי לתלמידו של רב אמן קלי והתחלתי בסדרת מסעות לימוד בעקבותיו ברחבי העולם שנמשכת עד היום: אנגליה, צרפת, ספרד, איטליה ושנחאי, בה גרתי במשך 6 שנים. הוסמכתי כמדריך בשיטה על פי המסורת של הואנג.

אימונים מתקיימים בכרכור ובתל-אביב.

DSCF8280_sשעות האימון:

יום ראשון:  21:00-22:30
יום שלישי:  21:00-22:30
יום שישי:    10:00-11:30

מוזמנים ליצור קשר ולבוא לשיעור ניסיון.

אורן נחום

054-2264115  |    אתר    |   פייסבוק

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close