טיפוליםניו אייג'סביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

טבע תרפיה בשילוב אומנויות וטקס – תוכנית דו שנתית להכשרת מנחי קבוצות ומטפלים

טבע תרפיה בשילוב אומנויות וטקס

התכנית הדו שנתית להכשרת מנחי קבוצות ומטפלים

מחזור עשירי, בניהול מקצועי של ד"ר רונן ברגר ובהשתתפות מיטב המורים

 

במסגרת לימודי החוץ של המכללה האקדמית לחברה ואמנויות

 

טבע תרפיה™ היא שיטת טיפול יצירתית המתקיימת בטבע באופן חווייתי ומפרספקטיבה טקסית לטיפול כאשר מתייחסת לטבע כשותף בתהליך. בעזרת החיבור הבלתי אמצעי עם הטבע היא עוזרת לחבר את האדם לקול הפנימי ולכוחותיו, לתחושת הרצף ולמשמעות. האינטגרציה שהטבע תרפיה יוצרת בין תיאוריות שונות והתנועה שמקיימת בין המילה והחוויה, היחיד והקבוצה, האדם והטבע עוזרים למטופל ו/או לקבוצה להרחיב את הדפוסים והפרספקטיבה הקיימים, לחוש שייכות ולהתחבר לידע שאגור בגוף ובדמיון, בקבוצה ובטבע. באופן מיוחד הטבע תרפיה מפתחת את החיבור ליצירתיות, לאמונה ולתקווה ואת תחושות השייכות, הרצף והקבלה. היא מרחיבה את הגמישות ואת הדמיון ומפתחת מיומנויות חיים.

שיטת הטבע תרפיה הומשגה ופותחה בדוקטורט ובמחקריו של ד"ר רונן ברגר וזוכה להכרה בינלאומית הולכת וגדלה. היא מגובה מחקרית ומתווה תוכניות התערבות מוכרות עם אוכלוסיות שונות ולצרכים מגוונים בארץ ובחו"ל. התיאוריה שלה משלבת אלמנטים מתחומי הטיפול באומנויות, הגשטלט, הגישה הפסיכודינמית, האקופסיכולוגיה והשמאניזם ומציעה קונספטים ומודלים יישומיים שמותאמים לעבודה במרחב הפתוח, החי והדינאמי, כאלו שנעזרים בטבע להרחבת ולהעצמת התהליך.

 unnamed

דר' רונן ברגר – מיסד ומנהל אקדמי:

מייסד הטבע תרפיה ומנהל המרכז לטבע-תרפיה. ראש ה M.A בדרמה תרפיה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות, מיסד ומנהל תכנית הטבע תרפיה באונ' ת"א. דרמה תרפיסט, מדריך, רקדן, אקולוג, מורה וחוקר בעל שם בינלאומי בתחום הטבע תרפיה.

ההרשמה לשנה הבאה בעיצומה

  • התכנית משלבת לימודים תיאורטיים בהתנסויות בכיתה ובטבע. היא שמה דגש על התהליך האישי והקבוצתי ורואה בו בסיס ללמידה המקצועית. המפגשים מתקיימים במרחבים מגוונים, מטבע עירוני לטבע פראי, בים ובחורש וכוללים גם סדנאות בנות מספר ימים בטבע.
  • התכנית מכשירה אנשי מקצוע לעבודה עם אוכלוסיות מגוונות – ילדים, נער, מבוגרים, זקנים ומשפחות
  • התכנית כוללת שיעורים עם בוגרי התכנית, שיציגו את יישומי הטבע תרפיה עם אוכלוסיות שונות ודרכי עבודה חדשות שהם פיתחו.
  • הלימודים יתקיימו בפנימיית הדסה נעורים, בית ינאי, ליד הים – במקום שתואם את רוח ותכני הטבע תרפיה

הלימודים בשנה א' יתקיימו בימי שני בשעות 9:00-16:00 בפנימיית הדסה נעורים, בית ינאי. חלק מהשיעורים יתקיימו בכיתה וחלק בטבע הסמוך, במרחק של עד 15 דקות נסיעה משם. בנוסף, בחורף מתקיימת סדנה מרוכזת בת ארבעה ימים במכתש רמון.

היקף הלימודים בשנה א': 216 שעות

הלימודים בשנה ב' כוללים קבוצת הדרכה בת ארבע שעות, קורס גשטאלט ומפגשים עם בוגרי התכנית שמציגים מעבודתם בשטח. על יום ושעת הלימודים בשנה ב' יבוא עדכון לקראת שנה זו.

היקפה: 176 שעות
היקף כולל: 392 שעות.

קהל יעד: אנשי מקצוע מתחומי הטיפול, החינוך, היעוץ, החינוך הסביבתי, הדרכת הטיולים, שרוצים להנחות / לטפל באופן יצירתי וחוויתי בכלל ובטבע בפרט. התכנית מתאימה גם לאנשים שמגיעים מתחומים אחרים ורוצים להתפתח ולהתמקצע בתחום.

  • לקראת פתיחת המחזור העשירי של תכנית ההכשרה יתקיים מפגש הכרות עם השיטה ומייסדה ביום ה' ה-3.7

בתכנית:

  • הרצאה שתציג את התאוריה והפרקטיקה של הטבע-תרפיה תוך התייחסות ליישומיה עם האוכלוסיות השונות  – ילדים, נוער, מבוגרים, זקנים ומשפחות
  • סדנה חווייתית בחוף הים

המפגש יתקיים בפנימיית הדסה נעורים בבית ינאי, ביום חמישי ה 3.7.2014 בשעות 20:00-15:15

עלות ההרצאה: 40 ₪
עלות הסדנה: 80 ₪
עלות הרצאה וסדנה: 100 ₪

מספר המקומות מוגבל – ההשתתפות ברישום מוקדם בלבד!

למידע נוסף על הטבע תרפיה, ההכשרה והמפגש:  www.naturetherapy.org.il

דוא"ל: office@naturetherapy.org        טל': 054-5462249

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close