אקולוגיהזוגיות ומשפחהיוזמות חופשיותסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

טיול טיפול בעיגול הפנימי

[מאת: איריס סמסון]

לא ידעתי שאני אהיה חלוצה כשפתחתי לפני שנה וחצי את הצימר שלנו בעין עירון. עכשיו אני ממש מרגישה שליחות להביא אנשים לאיזור המקסים הזה. אנחנו הגענו לעין עירון לפני כ 26 שנה מהרצליה, כחלק מהחלום שלנו לחיות במושב ובסביבה ירוקה. אהבנו את האזור, המרחבים, השדות ואנחנו עדיין מתלהבים כל פעם לטייל ברגל ולראות את הצמחיה, המעיין, האור על הירוק שמקיף את המושב.

בשנים הראשונות עסקנו בגידול ילדים, פרחים, ובעבודה נוספת בחוץ בשווק, עד שהחלטנו לעשות שינוי בחינו. אני בוגרת כלכלה, למדתי הנחיית קבוצות ופסיכודרמה והפכתי למתרגלת זן ולמורה לדמיון מודרך ומדיטציה, ורמי למד צמחי מרפא וטיפולים אלטרנטיביים והוא מטפל במשולב בשיאצו וצמחים. בשנת 2001 התחלנו לארגן טיולי סדנא לנשים בחו"ל המשלבים "מסע פנימי" תוך כדי טיול.
לקראת כל טיול התקיים אצלנו מפגש ותמיד אנשים שאלו למה בכלל צריך לנסוע רחוק כאשר יש בגינה שלנו את הרגשת הרוגע והמרחב שחשים בנסיעה. כך עלה בדעתנו הרעיון לארח כאן אנשים והקמנו את "העיגול הפנימי" – מרחב אירוח ירוק ורגוע.

צימר העיגול הפנימי בעין עירוןבית כפרי בלב הטבע
החזון הראשוני היה להגיע לאוכלוסיה שזקוקה לריפוי. רצינו לפנות לאנשים שעברו משהו לא קל או כאלה שסתם מתמודדים עם החיים, ולאפשר להם לבוא ולתפוס שלווה ארוכה ואולי לעבור איזשהו תהליך של ריפוי בעקבות הטיפולים שלנו. בינתיים רוב האנשים שמגיעים לכאן הם אנשים "רגילים", בעיקר כאלה מהמרכז שלא בא להם לנסוע עד לצפון הרחוק בשביל למצוא כמה רגעים של שלווה.

התחלנו עם צימר בודד שמתאים לזוגות או משפחות קטנות עם 2 ילדים שרוצים לבלות חופשה בניתוק מוחלט ולחוות ניקוי ראש. הצימר כולל סלון וחדר שינה יחיד מרוהט בנינוחות, ערסלים בגינה וג'קוזי הוט טאב לפינוק. לצימר גם בריכה פרטית נסתרת ומוקפת צמחיה. וכשעוצמים את העיניים שומעים את צלילי הלילה הכפריים וחשים ששוהים בארץ דמיונית ומאירת פנים.

וילת העיגול הפנימי
מה שציפינו לו קרה ואנשים הגיעו לצימר בכל ימות השנה, גם בחורף, לאור הקרבה למרכז. הגיעו אנשים אפילו ל 24 שעות של ניתוק ומנוחה. השאלה הייתה, יש עוד צימר? רוצים לבוא עם חברים ומשפחה, להביא גם אותם. וכך לפני שלושה חודשים הוספנו לצימר גם וילה לאירוח. וילת "העיגול הפנימי". וילת אירוח לקבוצות חברים ומשפחות מורחבות. מאז שהוילה נפתחה היא מארחת ללא הפסקה קבוצות, מסיבות רווקים ורווקות סולידיות, משפחות החוגגות ימי הולדת וכל מי שרוצה לנוח עם המשפחה ולא לבזבז זמן בדרכים.

מאחר ואנחנו נוסעים עם קבוצות, ידענו מה הצרכים והתאמנו את הוילה לכך.
הוילה מעוצבת בסגנון אירופאי קלסי, שטיחים, מנורות ווילונות. משדרת אלגנטיות ומרחב. כוללת 3 חדרי שינה עם מיטות זוגיות וסלון רחב ידים ובו ספה הנפתחת למיטה זוגית. מתאימה לאירוח עד 12 אנשים, לוילה דק גדול הצופה על נוף ירוק, בריכה פרטית וג'קוזי מקסים על המרפסת.

וילת העיגול הפנימי בעין עירון

אירועים
עם הרחבת האפשרויות נפתחנו לבקשות חדשות וכך התחלנו לקיים במקום סדנאות לארגונים או לקבוצות קטנות המעוניינות לשלב מדיטציה, דמיון מודרך וטיפולים באירוח מפנק. בצל העצים ולצליל המזרקה או בתוך הוילה עצמה. אנחנו בונים תוכנית לקבוצות על פי צרכיהם.

וכך אנחנו ממשיכים ומקשיבים לבקשות אשר מגיעות עם ההתפתחות ומארחים כאן גם קבוצות ללא פעילות מובנית, חגיגות יום הולדת לסבתא או לבן, אירועי חברים וקבוצות ייחודיות שאנחנו בוחרים לארח. האורחים נהנים מפינות ישיבה ורביצה בדשא מתחת לעצים ומבריכה העומדת לרשותם. רק השבוע ארחנו שלוש קבוצות שונות, עובדים סוציאלים באירוע סיום שנה, גיבוש ומדיטציה בהנחיית איריס, יום הולדת משפחתי מורחב ויום פעילות לילדי מועדונית קדימה עם רחצה בבריכה וארוחת צהרים.

המפגש עם אנשים שונים שמגיעים ונהנים מהמקום משמח אותנו. אני אוהבת את השיחות האישיות וההיכרות הנעימה עם המתארחים, שמחים על המגוון ועל האפשרות לתת את המקום שלנו ואת עצמנו.

טיפולים ופעילויות נוספות
אנחנו מוסיפים את כישורינו לחבילת האירוח שמוצעת. אני מציעה לאורחים תרגול של דמיון מודרך ורמי את אחד מטיפולי הגוף שבהם הוא מתמחה. יש לו את "מגע הקסם" שמורגש למן הרגע בו הוא מניח שתי כפות ידיו החמות על כתפיים מתוחות או עורף עייף מעבודה. הוא מזהה את נקודות התורפה ומטפל בהן בעוצמת הרכות המתבקשת. צוות מטפלות נוסף לרמי ומאפשר לכל אחד ואחת לקבל טיפול מתאים אשר בו הוא מעוניין.

אוריינטציה ירוקה
המגע ההוליסטי-אקולוגי שלנו בא לידי ביטוי גם בגינת שאינה מרוססת, בצמחי מרפא שנשתלו בקפידה, במי כביסה להשקיית הגינה, בשימוש בקומפוסט, בתאורה הסולרית שנמצאת בחוץ במטרה לחסוך באנרגיה.
גם החיבור לסביבה והרחבת הפעילות שלנו לתושבי האזור היא חלק מהתפיסה האקולוגית. אנחנו מעסיקים אנשים מהאזור בלבד, פתאום התחלתי להכיר אנשים בפרדס חנה, יצרתי קשר עם מסעדות שנותנות הנחה לאורחים שלנו, הבאתי שמן זית מהשכנים, אני מחפשת אירועים מקומיים להמליץ לאורחים ובקיאה בפסטיבלים שנערכים באזור.

אני חשה שלמרות שאני חיה כאן בשלווה ושמחה 26 שנים, רק עכשיו אני מרגישה את החברה שמקיפה אותי. אני חברה בשתי עמותות תיירות "כרמלים" ו"מרבד ירוק" (קידום התיירות בואדי ערה) וזו הזדמנות בשבילי לפעול גם למען דו קיום וגם למען שגשוג כלכלי של תושבי האיזור.

אני מאמינה שהאזור המקסים שלנו הולך והופך לאזור תיירות. יש פה הכל – ירוק שלווה וטבע, מסעדות מסיבות. יש שפע של שלווה וטבע ובמרחק קצר יש בתי קפה, מסעדות טובות, חוף ים הכי שוה וכמובן גם מסלולי טיול מעניינים במנשה, הר חורשן וואדי ערה.
אני חשה שמתוך הרצון שלי לעזור לאנשים למצוא את הרוגע בתוכם את"העיגול הפנימי" שלהם אני מגיעה לעיגולים רחבים יותר ויותר. האנשים שגרים פה רואים את היופי וזה יועיל לכולנו, במקום המקסים הזו שבו אנו גרים. אני מזמינה אתכם ואת האורחים שלכם לבוא אלינו ולראות.

העיגול הפנימי – בית אלטרנטיבי בטבע, מושב עין עירון | אירוח, קורסים, סדנאות, טיפולים, וטיולי סדנא בחו"ל | רמי: 052-3631029 איריס: 054-7500981 משרד :04-6379317 | אימייל | אתר | לאתר הצימר | לאתר באנגלית.

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close