השימושון

יום מושלם

גולן משיח מלמד מוזיקה. במובן העמוק של המילה (תקראו שוב את ההזמנה שלו).
לפני כמה חודשים הוא חזר מהודו, שם עבר חוויה מאירה. קבלו אותו ואת בבג'י, מורו האהוב:

בבג'י

הגעתי!!! אחרי שמונה שנים אני שוב בהודו הפעם נשוי לאישה אהובה שרק התחתנתי איתה, געגוע שלא נותן מנוח והמון תקווה. בלב קרישנה אומר לי שוב ושוב סע לגאנגוטרי, (גאנגוטרי היא מקום תחילתו של נהר הגאנגס), שם מחכה לך ההתחלה.
טוב אז אם קרישנה אומר אז עם אהובתי עלינו לגאנגוטרי דרך הכבישים ההרוסים והנופים עוצרי הנשימה אין מילים מתארות מראה עיניים . אנשי כפר מביטים עלייך מבעד לחלון הג'יפ , אנשים פשוטים שאין ממונם מרובה אך בלבם שמחה ופשטות, פשטות שאני כל כך אוהב, התגעגעתי אליהם ואל מבטם כאילו אני מכיר כל אחד מהם כקרבת אח ואהוב. כאשר הגענו לגאנגוטרי ישר התאהבתי. זו הודו אחרת בלי נהגי ריקשות בלי צפצופים רעש והמולה (שגם אותם אני אוהב) אין כלי רכב בתוך הכפר כי אין כבישים הרכבים עוצרים בכניסה וכך במקום נשמע רק קולה של גאנגה הנהר הגועש, כמו היא מקבלת את פנייך באופן אישי מזמינה אותך לרחוץ ולהיטהר במימיה הקדושים. מיד אם הכנסנו לכפר באבא צעיר עם אור בעיניים פנה אלינו מצביע על מבנה מרוחק "לכו לשם ראדה קרישנה אשראם" אמר , והלך לו לדרכו.
ישר הבנתי שקרישנה מכוון אותי קורא לי לבוא אליו. חצינו את הנהר חיפשנו את המבנה, ההינדי שלי עוד היתה חלודה משמונה שנים של געגוע אבל הצלחתי עדיין לקרוא את השלטים לבסוף הגענו שלט קטן שאומר "ראדה קרישנה אשראם" . מצד שמאל מיד זיהיתי את מבנה המקדש מימין האכסניה , מבנה מוארך ממול ובאמצע רחבה גדולה שטופת שמש. מיד הופיע בבא, בבג'י אהוב יקר. בפעם הראשונה שראיתי אותו ראיתי אהבה, עיניים מוצפות אהבה, הדרך של קרישנה מדברת על אהבה, אהבה של הנשמה לקרישנה שהוא האל העליון, אהבה שסופה אקסטזה וחזרה לקיום רוחני נצחי סת ,צית אנאנדה אמת ,נצח וחדווה רוחנית שתמיד גודלת, אושר שמקורו אינו בגוף או דברים הקשורים לגוף כמו כסף, כוח, שליטה, משפחה ,ילדים, עבודה…..אושר שמגיע מחיבור הנשמה בחזרה לאהבה הנצחית שלה. לאלוהים הרבה שמות בעברית אלוהים , יה , הקדוש ברוך הוא…..בערבית אללה , אל כביר ,אל רחמן אל רחים, בסנסקריט או בהינדי קרישנה, גופל , גווינדה , שיווה….כל שם מביע רגש והתייחסות מסויימת לאל ולא התייחסות לאלים שונים. אלוהים למשל מתייחס לאספקט של האל כבורא ושליט. אל רחמן אל רחים מתייחס לחמלתו הגדולה של האל . קרישנה מתייחס לאספקט של אלוהים כאהוב השובה את ליבך.

בבא G

בחזרה אל בבא ג'י. בבא ג'י מיד לקח אותנו ביקש מאתנו להוריד את התיקים ולהרגיש בנוח הוא נעלם לתוך חדר קטן וחזר עם שלוש כוסות של צ'אי הודי משובח. בחרתי להציג את עצמי בתחילה כגולן ולא לספר ישר את הסיפור שלי, ששלוש שנים חייתי כנזיר במקדש בורינדאוונה, שלמדתי את כתביי הבהקתי בחרתי לבוא ריק ובבג'י העריך זאת, הוא ראה את לבי ובחיוך ממזרי הוא אמר krishna waiting radha waiting many many years go see them. הרגשתי דרוך מלא צפייה, נבוך,ידעתי את ליבי. אך הגעגוע שבי פרץ את כל המחסומים לא עוד מקום לשכל רק כמיהה לראות שוב את אלוהי ראדה וקרישנה. נכנסתי למקדש הקטן הוא היה ריק מאדם, קרישנה ידע את מה שהולך לקרות ויצר במיוחד בשבילי את סיטואציה מתאימה. הסתכלתי בקרישנה ומיד נפלתי על הרצפה בבכי לא יכול לעצור את עצמי גופי רעד ללא שליטה הרגשתי אושר מוחלט ועצב מוחלט מציפים אותי באותה עת. לא היה עוד עולם ולא זמן רק אני וראדה וקרישנה . אחרי זמן שנראה לי כנצח הרגשתי יד נוגעת בי. רציתי לעצור את הבכי הייתי נבוך אך לא יכולתי לאקסטזה , זה הפעם הראשונה שזה קרה לי. בבג'י ליטף את שערי ידיו שידרו אהבה שמעולם לא ידעתי ,אהבה חסרת רצון לתמורה everything ok. now you are with krishna he will never leave you never leave him הוא לחש לי. הוא נתן לאהבה ולגעגוע שלי לצאת עד תום לפרוח אחרי שמונה שנים של הדחקה בישראל מול אנשים שאף אחד מהם לא יכל להבין ללבי. לאחר שנרגעתי הוא הזיז שטיח קטן והרים דלת נסתרת בתוך רצפת המקדש שמאחוריה התגלתה כניסה למערה "הגורו שלי חיי כאן 100 שנה" הוא נכנס למערה ואני אחריו. ישבנו במערה בדממה. המערה הייתה חשוכה לחלוטין אך האנרגיה הרעידה את הנשמה יכולתי להרגיש את האקסטזה הפנימית של בבג'י את העדינות שלו אהבה שכל חיי חיכיתי לחוות. " קרישנה" חשבתי, אתה כל כך מלא בחסדים אליי שכיוונת אותי להגיע לכאן ואלו רק השעות הראשונות ידעתי שזו רק ההתחלה. אני לא יודע כמה זמן ישבנו במערה כשיצאנו בבג'י אמר לי רק דבר אחד take room come eat

בבג'י התגלה כאדם שחיי על 4 שעות שינה בלבד. כל בוקר בשעה שלוש היה אפשר לשמוע אותו מטאטא את כל האשראם ב4 הוא כבר ירד לטבול בגאנגס (קור אימים) אחרי זה פוג'ה, בהג'ן, טקס אש ואחרי כל זה הוא שירת בשיא הענווה כל אדם שהגיע, לא משנה אם הוא נער צעיר אבוד ומסומם, משפחה מרובת ילדים, זוגות אנשים שונים ומשונים כולם זכו לשרותו המסור של בבג'י ולמרות זאת ואולי בגלל זאת כולם ידעו שבבג'י הוא מלך.
אני ואורית בילינו את רוב הימים בהשתתפות אינטנסיבית בחיי האשרם הכוללת פוג'ות, שירה, טקסים וטיולים באזור. בשאר הזמן הייתי יושב ומנגן בהג'נים (שירי קדושה הודים) על הגיטרה chanting very good krishna very much pleased בבג'י מתיישב לידי ומחייך. יום אחר כאשר ניגנתי הוא הגיע עם כוס צ'אי הודי hair goen,teeth goen, body goen why bother so much כל יום הוא היה אומר לי משפט שהיה מדיטציה לאותו היום, זה הפך ממש למשחק בנינו, כך כל יום הוא נתן לי עוד מבט אל תוך הווייתו.
יום אחד כאשר ישבנו במערה הוא סיפר לי על עצמו "נולדתי בכפר קטן בקארנאתאקה (מדינה בהודו)" הוא התחיל
"אך מגיל צעיר לא הייתה לי משיכה לכסף, מעמד או כוח. בגיל 14 עזבתי את הבית ונדדתי בהודו לבסוף הגעתי לכאן. הגורו מהרהג' שלי חיי כאן במערה הזאת, אז כלום לא היה בנוי כאן. הוא היה יוצא מהמערה פעם בחודש ואנשים כל הזמן היו באים מביאים לו קצת אוכל ומים. רציתי שיחנוך אותי לחיים רוחניים הייתי מחכה חודש שלם מחוץ למערה עד שהיה יוצא" פה קולו של בבג'י נשבר
"הגורו מהרג' שלי היה אדם מאוד מיוחד, הלב לעולם לא ריק תמיד מלא באהבה לגורו, הוא הציל את חיי"
"גורו מהרג' ראה איפה הגאווה שלי שוכנת הייתי גאה בכוח שלי חשבתי שאני יותר רוחני מאחרים ולכן הייתי גאה, לכן גורו מהרג' לא חנך אותי. חודש אחרי חודש הייתי מחכה שיצא מהמערה, כשיצא זה היה לא ליותר מיום. ביום הזה הוא היה מדריך אותי בנתיב הבהקתי הייתי משוטט איתו, ממנו למדתי ענווה ושרות (נתיב הבהקתי מעודד את האדם לראות עצמו אך כמשרת של הבריאה כולה) הוא תמיד אמר לי אף פעם אל תחפש כבוד, תשרת תמיד את קרישנה, תלמד לראות אותו שוכן בכל אדם גם אם הוא רשע, קרישנה יושב בלב כולם גם בלבם של אלו שלא אוהבים אותך כך תוכל לשרת אותו תמיד, זוהי פרמה (אקסטזה של אהבת אלוהים) טוב ורע זו חשיבה חומרית פרמה מגיעה מאהבה ללא תנאים לקרישנה ולבריאה שלו." בבג'י עצר את דיבורו זה היה נראה כאילו הוא נמצא במקום מרוחק מאוד מעבר לזמן או העולם. זה הרגיש כמו הוא מדבר אם הגורו שלו. "כן, כן גורו מהרג' מלא בחסד" הוא אמר "בסוף הוא חנך אותי להיות בבג'י וקבלתי את הזכות לשבת איתו במערה. הוא עזב את הגוף שלו כשהוא בן יותר מ-100". ישבתי בשקט, הרגשתי בר מזל שבבג'י מדבר איתי בפתיחות כזו הסתכלתי בעיניו שם ראיתי רק צניעות ואהבה. יצאנו אל אור השמש וידעתי שהוויתו של בבג'י טהורה שהוא קיבל אותי כתלמיד ואני אותו כמורה. זה היה יום מושלם.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close