השימושון

יוני במרכז לתרבות חדשה

המרכז לתרבות חדשה הוא מרכז תרבותי חברתי שתכליתו היא אחת: לתת מענה לכמיהות האנושיות העמוקות ביותר, שהחיים יהיו טובים יותר, הרמוניים, מלאי יופי, שמחה ואהבה.
המרכז הוקם במאי 2008 והוא ממוקם בכרכור, באזור יפיפה. אפשר להתייחס אל המרכז כאל בית הספר שמעולם לא היה לנו ותמיד חלמנו שיהיה לילדינו. בית ספר אשר מעניק ידע וכלים מעשיים בכל נושא, במטרה לעזור לנו לחיות בטוטאליות, בחופש וביצירתיות, לגלות מי אנחנו באמת, לדעת לממש אהבה, לחיות בצורה כזו שהחיים שלנו יהיו מלאים במשמעות ומתוך כוונה מלאה ליצור חברה חדשה – לא בעתיד רחוק ובלתי מושג, אלא כאן ועכשיו בתוך החיים המידיים שלנו.
המרכז מתקיים למעשה בשני רבדים: ברמה האחת הוא מכוון כל כולו לשרת את הקהילה: גברים, נשים, ילדים ומבוגרים. כל אחד ואחת יכול למצוא כאן בית למימוש הרצון לחיות חיים רבי משמעות. המגוון הרחב של הפעילויות המוצעות במסגרת המרכז, נועד לתת מענה לכל משיכה, נטייה ותחום עניין מכל סוג שהוא תוך מתן כלים פרקטיים ומעשיים לחיים טובים יותר.
ברמה השנייה המרכז פועל כצומת מרכזי לשותפות יצירתית ומעצימה עם ארגונים ומרכזים אחרים, אשר חובקים בפעילותם את המטרה של יצירת תרבות חדשה.

הפעילויות לחודש יוני – אצלנו כל יום הוא פסטיבל!

חדש! חדש! חדש!
מפגשי מדיטציה – ללא תשלום
כל יום ראשון ב- 10:00, וכל יום חמישי ב- 18:00, מפגשי מדיטציה – אתם מוזמנים להתנסות בסוגים שונים של מדיטציה באווירה קסומה ורגועה.
מדיטציה היא ההסכמה שלנו להרפות לזמן מסוים מכל עשייה פנימית וחיצונית ולהיכנס אל מרחב של שקט ודממה, מרחב שבו הכל בסדר, פשוט בסדר. הרפיה מן הסוג הזה מאפשרת פרספקטיבה רחבה על האתגרים שעומדים בפנינו ומהווה תשתית של אושר ושלווה בחיינו. מנחה: תום אקרט.

סרט החודש – 'חדרו של הבן'
17 ביוני, שלישי, 21:00
דרמה איטלקית משפחתית חודרת ומטלטלת בדרכה השקטה על אהבה, אובדן ומשמעות החיים. נני מורטי עושה זאת שוב ובגדול.
* קצת לפני ההקרנה, סיגל שביט תביא עבורכם סקירה קצרה על הבמאי, התסריטאי והשחקנים ובנוסף יינתנו הצעות אשר יכולות להפוך את הצפייה בסרט למשהו קצת אחר.
עלות: 30 ש"ח

שיעור יוגה לילדים

(שיעור יוגה לילדים, כל יום רביעי אחה"צ)

קורס להורות וחינוך ילדים
18 ביוני, רביעי, 20:30 – 22:00, עשרה מפגשים
אחד הדברים החשובים ביותר שהילד מבקש מאיתנו בצורה סמויה או גלויה, הוא שנספר לו מהי משמעות החיים ומהו הוא עושה כאן. תארו לכם שישנה אפשרות שנספר לו את האמת, שהוא בא לכאן על מנת ללמוד מהי אהבה ולאו דווקא להשיג תוצאות טובות במבחנים. מה המשמעות של חינוך הישגי וכיצד הוא משפיע על ילדינו? מה תפקידנו בחייהם של הילדים בתור ההורים והמחנכים? ומה התפקיד של הילדים בחיינו? על ההתניות, הקשיים והאמת שבגידול ילדים (לקריאת מאמר בנושא)
מנחים: שי טובלי ואילון לסטר. עלות: 900 ₪. *הנחה לזוגות *הנחה לקבוצות *שיעור ניסיון בעלות של 90 ₪.

קולה של הנשמה
19 ביוני, חמישי, 20:30
אתם מוזמנים לעורר את אנרגיית הנשמה, להקשיב לקולה ולמסריה ולגלות מי אתם מעבר לנסיבות החיים. הרצאה מרתקת ומסתורית הסוקרת את האמונה בחיים קודמים בדתות ובתרבויות השונות, באמנות ובמדע. על המוות ועל האפשרות לחיות את הכמיהה הנשמתית העמוקה ביותר.
מנחה: הלה אשחר. עלות: 25 ₪.
לאתר של הלה אשחר

האזנה ליצירת מופת
24 ביוני, שלישי, 20:30
החודש אנו מאזינים לרקוויאם של מוצארט. יצירתו האחרונה והבלתי נתפסת של אחד מגדולי המלחינים אשר מביאה אותנו לגעת בממשות האלוהית.
המרכז משנה צורה, מן הרמקולים בוקעים צלילים שלא מן העולם הזה והחדר כולו מתמלא ברטט הגאונות. אתם מוזמנים להאזנה משותפת ומונחית ליצירות המופת המוסיקליות ששינו את פני המוזיקה והתודעה האנושית. מנחה: אבישי חביב. עלות: 25 ₪.

טנטרה של הלב- מפגש חוויתי לזוגות
30 ביוני, שני, 20:30
איך אפשר לחיות חיי זוגיות שלמים ומלאי אהבה? האם הכמיהה האמיתית שלנו לחיות את האהבה מרגע לרגע אפשרית? הטנטרה של הלב מציעה טכניקות פשוטות אשר מאפשרות להגיע למצב ספונטאני של אהבה יומיומית בתוך מערכות היחסים האינטימיות שלנו. מנחה: חדווה שפרעם מחיר: 25 ₪.

חינוך שעושה מקום לאדם
1 ביולי, שלישי, 20:30
אתם מוזמנים לדיון מרתק עם ההוגה, הסופר והמחנך דני לסרי. כיצד נראה חינוך שעושה מקום לאדם? מהיכן הוא שואב את כוחו? כיצד הוא מתמודד עם שאלת החופש והגבולות? מה היחס שלו ליחיד ולחברה וכיצד הוא משלב בין משמעות למכאניזם? החינוך הדיאלוגי שם את הדגש על מלאות היחסים בין אדם לאדם והוא רואה בעבודה עם הילדים הזמנה למפגש מעורר עם ממשות אמיתית וחיה. האם אנו יש לנו האומץ להיענות?
דני לסרי ניהל ויזם את מיתר – מסגרת חינוך אלטרנטיבית, והוא מלווה מספר יוזמות חינוך בארץ (כולל 'ניגונים' בפרדס חנה), מבין ספריו המוכרים: חינוך בביצת הפתעה, מקום לגדול, הארות לפילוסופיה של נוודים ואיפה הייתי לפני שנולדתי? עלות 40 ש"ח.

***נמשכת ההרשמה לחוגי היוגה לילדים ולמבוגרים.
*אתם מוזמנים לשיעור ניסיון
יוגה לגיל הרך ולילדי בית הספר
כל יום רביעי 16:30—18:00
היוגה אשר לוקחת בחשבון את האנרגיה המופלאה של הילדים ורותמת אותה לעבודה עם הגוף. דרך שעשוע, מוסיקה והומור, הילדים משתמשים בגופם בצורה טבעית וזורמת, מבצעים תנוחות יוגה אשר מזרימות אנרגיה ובריאות לכל המערכת. הילדים מתים על זה! / בהדרכת אילון לסטר*

יוגה למבוגרים
כל יום רביעי 18:10—19:10
שיטת יוגה חדשה בשם אדרווה יוגה, אשר מטרתה להביא לאיזון גוף–נפש, לעורר את האנרגיה המינית ולרתום אותה לחיבור עם מקצב החיים של המאה ה–21. בתום השיעור אתם יוצאים אקסטטיים, נמרצים ומוכנים ליום של פעילות יצירתית. (לא נדרש ניסיון קודם) / בהדרכת אילון לסטר*
אזהרה: ברגע שתתחילו לא תרצו להפסיק.
* אילון לסטר עבר את הכשרתו כמורה ליוגה בהודו ובישראל, פיתח שיטת יוגה לילדים וביחד עם שותפו שי טובלי פיתחו את האדרווה יוגה.

טיפולים אישיים:
אימון אישי למבוגרים, אימון אישי לילדים ולבני נוער, ייעוץ משפחתי וזוגי, פסיכולוגיה לחיזוק הביטחון העצמי, טיפולי אייפק, שחזור גלגולים, עיסוי, רפלקסולוגיה, הילינג ועוד.
האטראקציה החדשנית ביותר בתחום הרפואה האלטרנטיבית – רפואת השדות.

*** מה מחכה לנו בחודשים הבאים:

סדנת טנטרה לגברים, סדנא מיוחדת לזוגות, סדנא מסתורית ומרתקת בנושא מסע הנשמה, חוג תיאטרון לילדים ברוח השובבות והיצירתיות, מעגלי נשים, מפגשי גברים, מפגשים לפיתוח החשיבה היצירתית, דני לסרי אחד מאנשי החינוך הגדולים בארץ מגיע לדבר על חינוך אחר ועוד הרבה הפתעות.

תתעדכנו… 

לפרטים נוספים והרשמה לפעילויות התקשרו אלינו
המרכז לתרבות חדשה 077.7020073 | גיא בכר 052.8896977 | לאתר שלנו

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close