אינטרנטאקולוגיהוידאוטיפוליםיוזמות חופשיותכתיבה פרטיתניו אייג'סביבה וקהילה

ימי המשיח

תגידו, אתם מודעים למה שקורה עכשיו עם הצעת החוק למיסוד הקנביס הרפואי בישראל?
אני מוצאת את עצמי מרותקת הבוקר לאברי גלעד, שזכה בעונג לקשור את הקצוות של המהפכה השקטה והוא עושה את זה בחינניות של רקדן.

בחודשים שאחרי שידור הסרט גראס באישור רופא, אלפי חולים ביקשו מרופאיהם המלצה לקנאביס רפואי, מספר הרישיונות עלה אבל הרבה מטופלים נתקלים בסבך בירוקרטי. התכנית "גראס באישור רופא – היום שאחרי" בהנחיית אברי גלעד מציגה תמונת מצב עדכנית על הקנאביס הרפואי בישראל: התקדמות החקיקה, קשיי המטופלים, בתי הגידול ומחקרים אחרונים על התועלת שמביאה המריחואנה לחולים הקשים (מתוך האתר של רשת)

באולפן מתארחים שישה בני סמכא, ד"ר יהודה ברוך מנהל אבארבאנל, ח"כ חיים כץ, נועם פרמונט מעמותת "תיקון עולם" – שמדבר על חשיבות הדרכת החולים לשימוש בקנאביס ; פרופסור אסתר שוהמי – חוקרת את השפעתו המיטיבה של הקנאביס על פגיעות ראש; ברקת שף קרן – רופאה לכאב, שבעלה חולה בסרטן ; פרופסור עמוס תורן – המטו-אונקולוג במחלקת ילדים בתל השומר, והכהן הגדול – פרופסור רפאל משולם, שכבר חוקר את הנושא שנים.  בין הדוברים שודר סרט על עופר שפיצר  – חוקר נוער במחלקת הסמים במשטרה, חולה בכאב  שבנו נפצע קשה במבצע עופרת יצוקה ומשתקם בעזרת מריחואנה. סיפור קוסמי מדהים.  בכלל – כל מרואיין שמתווסף לדיון רק מגדיל את התחושה שהנה זה קורה, הצדק יוצא לאור.

ויש שם גם דיון מעניין על הפן הכלכלי של המהלך, אברי מקדש  את ההתנדבות, מעלה חשש שהצדיקות של העוסקים במלאכה תתלכלך כשהם יתחילו להתמסחר. הממ. שאלה מעניינת.

בקיצור תסתכלו:

תגיות
הראה עוד

8 thoughts on “ימי המשיח”

  1. שמעתי אתמול על חקלאי שמגדל מריחואנה רפואית, בחווה מגודרת וממוגנת וממודרת, שהעובדים שלו נדרשים לעשות בדיקות פוליגרף.
    זה עורר בי מחשבה שבתנאים כאלה יכולה לצמוח מריחואנה פרנואידית.

    צריך שיהיה פיקוח על התנאים האנרגטיים שבהם הצמח משגשג. כמו "ביצי חופש", שהתרנגולות חופשיות לנקר בשטח פתוח ולא חיות בכלובים.
    משרד הבריאות צריך למנות שמאן הרבליסט.

  2. ימי המשיח בגלל ההזדמנות לחוות היפוך. שנים שבתעמולה נגד סמים קלים מוזכרים הסמים הכבדים. גם כאן מסביב לשולחן הזכירו אותם. לא זוכרת מי מהפאנל הנכבד אמרה (ד"ר ברקת?)שהעישון יכול לעזור גם בגמילה מאלכוהול ומסמים כבדים. למה הכוונה בסמים כבדים? -שאל אברי כמו פרפר שמלקט בעדינות צוף – אז היא ענתה את התשובה המפתיעה, שהרבה אנשים שסובלים מכאב כרוני מקבלים (מהרופא!) משככי כאבים חזקים, למשל ממשפחת הוואליומים. וש THC יכול לחסוך מהאנשים האלה את התלות ואת תופעות הלוואי.
    בגלל זה ימי המשיח. בגלל שלאותן מילים נוצקת משמעות שונה.
    וזה פלאי ופאזלי, מעבר לסיפור עצמו.

  3. טוב,זה לשכנע את המשוכנעת ..
    ברור שחברות התרופות עושות גם כאן נזק, ובולמות את האנשים הקטנים אל מול אינטרסיהם הגלובליים .
    בכל אופן השורה התחתונה אם הבנתי מבעד לקשב המופרע , זה לא בדיוק לעשן ג'וינט .
    תודה לאל על הבריאות.

  4. או. הנה צדיק, רענן. אני מתפלאה שאין לפוסט הזה תגובות. יש לכם 35 דקות פנויות עד שהולכים להביא מהקיטנה? שבו לראות את זה.
    יש כאן פוטנציאל גדול לקהילה המקומית.
    הסיפור של עופר שפיצר מהמשטרה והבן שלו – שניהם מעשנים מול המצלמה וברור שזה משפיע עליהם טוב – בכלל המם אותי. זה כמו פייסבוק – אנשים נחשפים עם הפנים שלהם בגלל שאי אפשר יותר לשתוק מול העובדות. שפיצר מדבר על זה בגלוי, ופרופסור אסתר שוהמי מגבה מהאולפן במחקרים שמראים את ההשפעה המיטיבה של הקנאביס על פגיעות ראש.
    מדהים שהאדם הזה, שפיצר, שבעצמו שסובל מכאב כרוני שנים ולא העיז לעשן בגלל התפקיד שלו במשטרה (כאמור: חוקר נוער במחלק הסמים), הגיע לסיטואציה שבה הגורל קרא לו דרך הבן שלו, שנפצע במבצע עופרת יצוקה. ואז הוא העיז להקשיב, ולשתף. ולהשתתף. גיבור.

  5. כבר העלתי את הפוסט ואז גיליתי אצל הלובאביצ'רים ש:

    בתשעה באב גובר מזלו של משיח
    אמרו חז"ל שביום תשעה באב (יום שחרב הבית) "יליד מלכא משיחא". וענין זה חוזר ונפעל מחדש בכל תשעה באב. וכיון שביום הולדתו של אדם "מזלו גובר" , נמצא, שבתשעה באב מתגבר מזלו של משיח צדקנו והוא יום מסוגל לגאולה האמיתית והשלימה.

כתיבת תגובה

Close