2012 זה עכשיוטורים אישיים

ירח חדש בדגים 22-2-2012: יודעים לשחות?

[מאת: גלי ליבנה]

שלום וברכות לכולם,

עם מחזור הירח החדש בדגים בצמידות לנפטון, אי אפשר להגיד שאין לנו השראה מהיקום! החודש הזה נפתח עם האנרגיה הדגית החזקה, כאשר מה שמעצים את האנרגיה הזו הוא הנוכחות של נפטון, שליט דגים במעלת האפס של המזל.  הדגש החזק על מזל דגים עוזר לנו להפתח לעולמות שמעבר, נותן לנו השראה וחיבור לטבע. יהיו כאלו שירגישו בתקופה הזו שתחושת הזמן והמקום שלהם מטשטשת קצת, החיים הפיזיים פחות ברורים, פתאום מרחפים יותר, שעות השינה מתארכות וחלומות רבים יכולים לעלות. אולם החוויה הדגית מכילה בתוכה הרבה יותר מכך.

דגים הוא מזל בעל פנים שונות, מכיל בתוכו הכל, מעבר לזמן ולמקום, ולכן יש לו דרכי ביטוי רבות ולא צפויות והתחושה במקום הזה היא שאין לנו שליטה על כל מה שקורה מסביבנו. יש את החיים שמכוונים אותנו ואנחנו צריכים ללמוד לזהות מה הם אומרים לנו, לאן מכוונים אותנו בעזרת חיבור למימדים שאולי לא תמיד נתפסים עבורנו. בדגים אין לנו הוראות הפעלה, אין מדריך עם מפות ונקודות עצירה מסומנות בדרך, והנסיעה הדגית ברחבי היקום דורשת מאיתנו אמון וכניעה מוחלטים בכוחות הטבע והחיים כמו גם חיבור להדרכה הפנימית שלנו.

דגים הוא גם ארכיטיפ שמלמד אותנו להתמודד עם האמת, עם המציאות. רבים קוראים לו מזל של אשליות וחלומות, אבל זהו רק חלק אחד מתוך הצדדים השונים והתהליך ההתפתחותי שמביא לחיינו הארכיטיפ. החיים מלמדים אותנו שיש קשת רחבה של ניגודים שאנחנו חווים בתוכנו ומחוץ לנו. הדגים מראה לנו את הכל ושואף להביא לאיחוד של כל הצדדים והכיוונים, פשוט כי מבחינתו אין דרך אחרת. לכן תמצאו הרבה אנשים עם מזל דגים מודגש במפתם, כאשר קשה להם להחליט על כיוון או דרך. הם ממש פשוטו כמשמעו טובעים בכל מה שהחיים מציעים להם והולכים לאיבוד בתמונה הגדולה. זה יכול להוביל אותם לעבור מפתיחות מוחלטת אל החיים להסתגרות מוחלטת, תחושה גדולה של חוסר אונים ופחדים קיומיים לא קלים. מהצד השני עם הדגים לפעמים אנחנו דווקא כן נפתחים אל העולם ללא אפליה, ללא תנאי, ומנסים לגעת בכמה שיותר אנשים בכל מה שנעשה. זה יכול להוביל אף במקרים מסוימים לחשיפה ציבורית גדולה שחשוב להגיע אליה מוכנים, כדי לא ללכת לאיבוד או להכנס להלם מכל מה שקורה מסביבנו. זו אכן תקופה טובה לאחד בין אנשים, אמונות, דתות, תרבויות וגישות שונות ולראות את החוט המקשר בין כולם.

החוכמה היא לדעת להתפתח מהמקומות האלו, ליצור לעצמנו מנגנוני הגנה, כי הבנו שגם כשאנחנו רוצים להיות אחד עם כולם, עדיין יהיו אלו שינצלו אותנו או ימכרו לנו אשליה כזו או אחרת. כאן קורה המעבר בין האשליה שיצרנו מתוך תמימות, אל ההתפכחות הגדולה ותחילת הדרך אל המציאות והחיים כפי שהם ולא כפי שהיינו רוצים לראות אותם. מתוך המקום הזה נוכל לעבוד על ההתפתחות הרוחנית שלנו ביחד עם התפתחות רגשית, כי במקום המודע והיותר מפותח שלו, הדגים יוכל להכיל את כל מה שהחיים מציעים לנו, לטוב ולרע, ולדעת ששני הדברים נחוצים ושניהם מגיעים מאותו מקום והופכים לאחד, כמו שמראה לנו סמל הטאו הסיני, בתוך השחור יש לבן ובתוך הלבן יש שחור. ההבנה הזו עוזרת לנו למצוא שלום פנימי בתוכנו, להתעלות מעל הניגודים והקונפליקטים ולהבין שהכל אחד. מתוך השלום הפנימי הזה עובר התהליך גם החוצה, גבולות מתמוססים ולבבות נפתחים לאיחוד ולהתעלות רוחנית. אבל זכרו, יש עוד הרבה שלבים בדרך הרוחנית שמציע נפטון, והרבה פעמים קשה לנו לקבל את זה שלא הכל בחיים יפה ונוח, שלא כולם רוצים בטובתנו. כאמור, היציאה מהבועה הדגית לראות וקבל את החיים כפי שהם, תוכל לעזור לנו לפתח יותר אמון בחיים ומערכת חיסונית חזקה שתעזור לנו במסע ללא שם, ללא יעד וללא הכוונה.

בתחילת פברואר התקיים כנס האסטרולוגיה הבינלאומי שהתקיים בכפר נווה שלום בהרי יהודה, ובו זכינו לחוות יחדיו את רגע הכניסה של נפטון למזל עליו הוא שולט. הכנס עצמו היה מאוד סימבולי לרוח של נפטון בדגים, וזה התחיל מהמקום עצמו שבו גרות יחדיו משפחות יהודיות וערביות בשלום ובאיחוד כוחות, הבאנו יחדיו אסטרולוגים מאסכולות שונות, מהארץ ומחו"ל, חיברנו חוויה שמאחדת את כל המימדים שלנו כבני אדם – פיזי, רגשי, מנטלי ורוחני וברוח זו קיימנו גם טקס לכבוד המעבר, עם חפצים סימבוליים, טקס מאגי אסטרולוגי ונטיעת עץ זית שמסמל גם את הזרעים החדשים שזרענו עם קיום הכנס הזה. היה קסום!

 

אז מה עוד קורה בחודש הזה:

מרס עדיין בכותרות: הכוכב ממשיך בהילוך אחורי במזל בתולה ומאותגר לא רק בגלל הנסיגה, אלא גם בגלל שהוא נמצא מול כל הפלנטות בדגים. אלו שני כוחות קוטביים, ומרס נמצא בבחינה של המהלכים הבאים שלו, בודק כיצד ניתן לשפר ולייעל את הקיום שלנו והדגים ממולו רומזים לו בעדינות לבדוק האם הוא באמת יכול להיות בשליטה על כל המתרחש בסביבו. עד כמה אנחנו יכולים להיות מוכנים באמת לכל מה שקורה לנו ומסביבנו? מה בדיוק החלק שאנחנו צריכים לעשות ומתי לדעת לשחרר את נסיונות השליטה שלנו ולסמוך על החיים שהכל יפול בדיוק היכן שהוא צריך, שהכל יקרה בדיוק כפי שהוא צריך לקרות? האם נוכל לשלב את שני הצדדים ולזכור לכבד את החיים גם כאשר אנחנו מנסים לאלף ולשלוט בטבע? החיים תמיד ינצחו אותנו בסופו של דבר, כי אלו כוחות מעבר ליכולת האנושית שלנו. אנחנו יכולים באמת רק להתחבר לרצון האישי והכנה שלנו לעשות משהו עבור אחרים מסביבנו ולתת לכוחות האלו לפעול דרכנו. זוהי תקופה שבה אפשר לרפא הרבה פצעים קיומיים וחשוב לזכור שאם נכבד את הטבע ונשלח אנרגיות ריפוי אל האדמה, בעלי החיים והצמחים, כמו גם לשאר בני האדם מסביבנו, נוכל להשתמש ולתעל את הכוחות העוצמתיים האלו לטובתנו בדרך חיובית.

מרס יהיה גם שוב בזוית לדרקונים של הירח,תהליך שהחל בחודש נובמבר, ויכולים לעלות לפני השטח שוב עימותים הקשורים לענייני דת, חופש ביטוי, גזענות וכדומה או בחייכם האישיים תבדקו מה היה אז ומה קורה עכשיו.

יופיטר בשור ופלוטו בגדי יוצרים החודש זוית ביניהם, שניהם במזלות האדמה וכאשר ונוס תעבור למזל שור, ביחד עם מרס בנסיגה בבתולה, יש לנו דגש על מזלות האדמה וכדאי לשים לב גם להתנהלות במימד הפיזי, במיוחד לקראת אמצע חודש מרץ. הזוית הזו נותנת תחושה שיש לאן להתפתח, להעמיק וללמוד וצורך להגיע לכל מה שלחיים יש להציע לנו, כמו גם צורך עצום להתרחב ולגדול מעבר למה שיש לנו, צורך בעוד. חשוב במיוחד לשים לב מה קורה בענייני כספים, להשקיע בחוכמה ואולי אפילו הזדמנות לבחון מחדש את האותיות הקטנות בחוזי ההשקעות שלכם, בבנק ובכלל בכל מה שנוגע למשאבים, כסף ונדל"ן. הזוית תורגש בחודש מרץ ובעיקר ב-14 במרץ – ההרכב הזה יכול להשפיע מאוד על הכלכלה העולמית וערך המטבעות והנדל"ן.

מרקורי, הכוכב שעוזר לנו למצוא קצת הגיון בתוך כל הכאוס הקוסמי ולמצוא את דרכנו בעולם, יעבור לתקופת הנסיגה התלת חודשית שלו ב- 11 במרץ. חלק מהנסיגה יהיה במזל טלה וחלק השני במזל דגים. כשאנחנו בוחנים את שני המזלות הלו אנחנו רואים שיחד עם תהליכי מחשבה עצמאיים ואינדבידואלים אנחנו גם צריכים להיות קשובים למסרים מהיקום. זה מצטרף לנושא הכללי של החודש עם השילוב של מרס בבתולה והפלנטות בדגים. במיוחד כאשר מרקורי הוא השליט של בתולה  והנסיגה שלו די סוגרת את תקופת הנסיגה של מרס, כאשר מתחילת אפריל שניהם יוצאים שוב להילוך ישיר. זה חשוב מאוד ונותן לנו הזדמנות לחשוב ולתכנן היטב דברים לפני שמוציאים לפועל, לקחת בחשבון את כל ההשלכות, ורק מאמצע אפריל ממש להוציא דברים לפועל.

ב-23 בפברואר הירח ומרקורי בדגים יהיו בדיוק מול מרס בבתולה והציר של מזלות דגים/בתולה יהיה מופעל (ראו עוד למעלה). יתכנו גם ויכוחים עם אחרים, כעסים שיוצאים החוצה בדרך מילולית אבל לא בדיוק מגיעים למקום הנכון, ולכן חשוב לנסות לבחון עם עצמכם מהיכן מגיעות התגובות הרגשיות שלכם והאם הן בפרופורציות למה שקורה במציאות.

ב-24, 25, 26 בפברואר הירח יהיה במזל טלה וידגיש את אוראנוס וונוס שנמצאים במזל, ואת הפלנטות שנמצאות במזלות הקרדינלים: פלוטו בגדי וסאטורן במאזנים. אלו יכולים להיות ימים חסרי שקט ומלאים בהתמודדות מול צורך ללכת בדרך שלי, בצורה עצמאית לבין צורך להתמודד עם סמכויות, מגבלות שונות או דברים שלכאורה מאטים קצת את הקצב. העובדה שמרס שליט מזל טלה הנמרץ נמצא בנסיגה, חשוב כאן מכיוון שכל האנרגיה הטלאית ממש מרגישה מתוסכלת כי קשה לה לבטא את עצמה. קחו עוד קצת אויר לנשימה ונסו לשמור על איפוק וחסד גם במצבים יותר מאתגרים. יתכן והימים האלו יתנו דגש נוסף להפגנות, דרישות לצדק חברתי ועוד.

ב-2 למרץ מרקורי עובר למזל טלה ונצמד לאוראנוס ב-5 במרץ ונותן לנו תחושה שאנחנו צריכים להתקדם הלאה, לדרך חדשה, מספיק לדבר – בואו נעשה, וכאמור גם כאן אנחנו יכולים לראות אנשים נלחמים דרך התקשורת והמדיה על דיעותיהם ודרישותיהם לחברה מתקדמת וצודקת יותר. גם בחיינו האישיים אנחנו נהיה פחות סבלניים ונרצה לקדם את האג'נדות שלנו, נרגיש שצריך לנוע יותר במהירות.

3 במרץ  השמש בדגים מול מרס בבתולה והירח בסרטן מול פלוטו בגדי מביאים לנו יום די אינטנסיבי ותובעני מבחינה רגשית. אנחנו רוצים להוביל אחרים, להוציא את עצמנו לאור, אבל חייבים גם להתחשב בתהליכים הרגשיים של  עצמנו ואחרים. לא לבטא רגשות, ולא לפחד לעמוד באומץ ולעשות משהו עבור עצמכם ולזכור שהחיים יכולים גם להוביל אתכם למקומות הטובים עבורכם.

ב-5 במרץ ונוס עוברת למזל שור עד לתחילת אפריל ומביאה איתה דגש על היכולת שלנו לספק את עצמנו ולהעריך את עצמנו, מבלי להיות תלויים באחרים. זמן טוב להתחבר לצ'אקרות התחתונות ולעשות עבודה עם האנרגיה היצירתית שבתוככם, לגלות עוד מהפוטנציאל היצירתי האמנותי שלכם.

ב- 8 במרץ הירח מלא במזלות בתולה/דגים, עדיין מרגיש את מרס בבתולה בקירבתו ומביא לנו את האנרגיה הרגשית של החודש לשיאה. תהליכי ריפוי שהתחלתם יכולים להגיע לשיא ולעבור בתהליך עצמו לשלב הבא.

ב- 11 במרץ מרקורי עובר לנסיגה אולם אנחנו כבר מרגישים אותה מעכשיו. הנסיגה תהיה במזלות טלה ודגים ומעבירה אותנו לתהליך של בדיקה היכן אנחנו  יכולים לפעול באחדות עם אחרים והיכן אנחנו צריכים לפעול ולחשוב בצורה יותר עצמאית. הנסיגה תהיה עד ה-4 באפריל והשלכותיה יורגשו עוד קצת אחרי. ראו עוד למעלה.

ב-14 במרץ ונוס בצמידות ליופיטר בשור ובזוית למרס בנסיגה בבתולה יוצרים משולש גדול במעלה 9 במזלות האדמה יחד עם פלוטו בגדי. במקביל יש לנו ריבוע גדול עם מרס מול כירון ובזוית לדרקונים של הירח, והירח בעצמו על ראש דרקון. יום חשוב מאוד, ראו פרוט למעלה.

ב-22 במרץ מרס בבתולה במולות לכירון בדגים, זמן קצר לפני חזרתו להילוך ישיר באפריל סוגר לנו את החודש ואת הנסיגה שלו עם המולות הזו, שיכולה לעלות לפני השטח הרבה נושאים שקשורים ליכולת האנושית שלנו לתפקד בצורה שלא תפצע את הטבע, וגם בחיינו האישיים, ללמוד לרפא את עצמנו ואחרים ולהכיר ולקבל את זה שאנחנו מוגבלים ביכולות האנושיות שלנו, ושלא נוכל להיות בשליטה על כל מה שקורה לנו. אם נרפא את הקשר שלנו עם החיים ונקבל אותם באהבה, נפעל בצניעות ומתוך שירות לאחרים נוכל להגיע למקומות נהדרים!

הירח החדש והפראי בטלה יהיה ב-22 במרץ אחה"צ ויעביר אותנו בחדות ובנמרצות למקום אחר לגמרי!!!

עוד על כך בחודש הבא…

ברכות ואהבה

גלי סאט פוראן

healingstar11@gmail.com

קורסי אסטרולוגיה למתחילים ומתקדמים נפתחים – אל תפספסו את ההזדמנות לגלות ולהעמיק בעולם האסטרולוגיה המופלא, עולם שמאפשר לנו להבין את עצמנו ואת החיים יותר טוב!

התקשרו עכשיו כדי להרשם – 054-7371187

הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close