2012 זה עכשיונשיםסביבה וקהילהצדק חברתי

יש קול שפוי

במוצאי שבת הזו, ערב תשעה באב, אני קמה מהספה בבהילות כדי להביא כאן כמה מילים של זהבה גלאון, שבדרכה הבלתי מתפשרת מביאה את הקול השפוי, שלא בא ללטף את האזניים.
היא עושה עבודה רצינית הגיברת הזו. ומדווחת עליה בניוזלטר מוקפד מדי שישי בצהריים. רגע לפני עליית המע"מ ומס הכנסה, לאור מקרה הצתה נוסף בסופשבוע זה, היא לא חוסכת מילים קשות מ"קדימה" ולא מהססת לעמוד עם העובדות קבל עם ועדה.

כמה סטטוסים אחרונים מהפייסבוק שלה:

כשנתניהו מדבר על על צימצום הגירעון מה שהוא באמת רוצה זה שלא תשאלו מי יצר אותו. בואו נדבר על העובדות: הגירעון לא בא מהאוויר ולא קשור לשירותי הכבאות. הגירעון נוצר בגלל שבמשך שנים נתניהו מקצץ במסים הישירים: מפחית את מס החברות, מוריד מדרגות מס הכנסה לעשירים ומשחרר פטורים מופקרים על הרווחים הכלואים. הגירעון נוצר כי בחסות נתניהו כל שנה תקציב הביטחון המנופח גדול ב – 20% ממה שהממשלה מאשרת בתחילת השנה. הגירעון נוצר בגלל ימים כמו אתמול בהם עברו יותר מ – 120 מיליון ש"ח בפרוטקציות לשותפים המתנחלים והחרדים בקואליציה שלו. או בקיצור: הגירעון נוצר כי לנתניהו יש סדר עדיפויות, ונושאים כמו אחריות תקציבית והשכבות החלשות פשוט לא נמצאים בו. העלאת המע"מ והקיצוץ הרוחבי הם לא גזירת גורל ולא תשלום על ארוחות חינם; הם צעדים שמשרתים את האידיאולוגיה של ריסוק מדינת הרווחה ולא שום דבר אחר.

ועוד:

פרוטקציות זה לא רק כסף: אנחנו יודעים שהממשלה לא גובה מסים מהחברות הכי עשירות בארץ אבל שמחה לגרור להוצאה לפועל את האנשים הכי נואשים בחברה על חובות של כמה מאות שקלים. באותה צורה היא כבר שנים היא ממציאה תירוצים כדי לא לפנות את המאחז הבלתי חוקי מגרון, והיום גירדה מבג"צ עוד דחיה של חודש כדי לרצות את המתנחלים בקואליציה, אבל לקח לה פחות מעשרה ימים כדי לפרק את המאחז החברתי "חומה ומגדל" ליד יקום בשם שלטון החוק. ככה זה כשהימין בשלטון – שוויון הוא פשוט לא ערך: לא שוויון כלכלי, לא שוויון בזכויות יסוד, ובטח לא שוויון בפני החוק.

והנה הצעת אי האמון שלה בממשלת נתניהו, שהתפרסמה אתמול:

הראה עוד

15 thoughts on “יש קול שפוי”

  1. השמאל" אינו מקשה אחת , הדיון על מה שהיה כאן היסטורית ממשיך לתעתע ,מהשיח על הפלסתינאים ועד מפאי/מפמ…אני רואה מה קורה עכשיו , ומי בדיוק אוכל כאן ארוחות חינם ומקנח בסיגר ובדרך גוזר גזרות על שדרת העם (ימין וקצת שמאל) ועל מי מרעיפים הטבות תקציבים ותספורות – זה ההווה ואלה זרעי העתיד שאום אנחנו משתדלים עכשיו לדלל ולזרוע אחרים במקומם …זהבה גלאון לא חונטת את עצמה בחליפות ולא מקנחת בסיגר- לא רק עניין של סגנון – לדעתי אין לה זמן לזה..היא פשוט עסוקה בלהציל את מה שאפשר… שמה את האצבע בחור כשי לשא יהיה שטפון – אני רוצה לעור לה בזה.

  2. תודה רונית ותודה רבה זהבה.

    אולי זו באמת האופציה הכי טובה לבחירות הבאות.

    ובענין סוף העולם, סוף הכלכלה – מפחיד מאד, בהחלט אפשרי, אני מבינה ממה ששומעת מיוון שהמצב מאד קשה אבל עדיין לא קריסה טוטאלית. מכרה יווניה סיפרה על ימים שלמים של יאוש, שממש אי אפשר לצאת מהבית, בצד ימים של אור גדול – התארגנויות אזרחיות מדהימות, ערבות של הקהילה, כסף מקומי ועוד.

  3. הבוקר בחדשות שמונה בבוקר, האוצר מציג "חבילת מסים". עליית מס הכנסה ומע"מ כל כך מצערת אותי. גורמת למחנק בגרון. מעצבן אותי שזה הפיתרון שהממשלה מצאה, ובמקביל העבירה מליונים להפיכת מכללת אריאל לאוניברסיטה, לרכישת צוללת חדשה (400 מליון יורו) ולעוד אנאקספקטד בתקציב הביטחון. ההשקעה של מדינת ישראל בביטחון היא כמו תמיכה בהתמכרות מזיקה, לא צפויה, לא שקופה.

  4. ציטוט מהמאמר : "הגירעון נוצר בגלל ימים כמו אתמול בהם עברו יותר מ – 120 מיליון ש"ח בפרוטקציות לשותפים הקיבוצים של השומר הצעיר בקואליציה שלו."

    אה… אופס סליחה ,

    זה הציטוט הנכון
    "הגירעון נוצר בגלל ימים כמו אתמול בהם עברו יותר מ – 120 מיליון ש"ח בפרוטקציות לשותפים המתנחלים והחרדים בקואליציה שלו."

    נכון , שכחתי , את המתנחלים והחרדים מצווה לשנוא – אני מקווה שמי שכתבה את המאמר , תעצור לרגע , תבחן את עצמה בעניין שנאת חינם לשני הציבורים היקרים האלו . ואני לא דתי וגם לא חרדי.

  5. ובאותו עניין של כלכלה קורסת, שימו לב למאמר הבא בדה מרקר, על התייקרות צפויה של מוצרי מזון, ב- 20%:

    אחרי שנה שבה חברות המזון לא העלו מחירים בשל המחאה החברתית, כעת הן מודיעות כי בקרוב נראה עליית מחירים גורפת – עם או בלי מחאה. "ללא ספק, בקרוב תהיה עליית מחירים במזון", אומר צביקה ויליגר, מנכ"ל ויליפוד ומבעליה.

    (למאמר המלא: http://www.themarker.com/consumer/prices/1.1788065).

    באתר "כלכלה עולמית" התפרסם אתמול מאמר שנפתח כה:

    כך נערכים חלק מתושבי אירופה לקראת "יום הדין" בכלכלה
    עם קריסתן של שישה מחוזות בספרד ופשיטת רגל אפשרית של עשר ערים נוספות באיטליה [קישור] ,מתחילים יותר ויותר אירופאים להבין את מה שאנחנו טוענים זה זמן רב: לא יכול להיות פתרון למשבר החוב באירופה תחת השיטה הנוכחית שבה החוב חייב לגדול כדי להחזיר חוב קודם. המשחק הוא ,ואגב בכל העולם, הוא רק משחק על זמן.

    בעבר כתבתי על כמה תרחישים שעלולים להתרחש בזמן משבר עתידי גדול: הראשון היה בסקלת המשברים שהכרנו עד היום והשני קריסה טוטאלית של הכלכלה. בארה"ב יש כבר מיליוני אזרחים שמאמינים ונערכים לקראת קריסה טוטאלית כזו. החבורה הזו ידועה בכינויה "The Preperrs" [קישור]. מסתבר שעכשיו התופעה חדרה גם לאירופה.
    הנה כמה מהעקרונות הראשיים של הThe Preperrs:
    1. היו כמה שפחות תלויים בעבודה שלכם
    2. השתדלו להמנע מלהיות בחוב
    3. קצצו בהוצאותיכם -או הפסיקו לבזבז
    4. ריכשו אדמה
    5. לימדו לגדל את האוכל שלכם בעצמך
    6. מיצאו מקור אלטרנטיבי לאנרגיה
    7. מיצאו מקור זמין למים
    8. שימרו אספקה לצרכי השרדות -כמו זו בקישור כאן
    9. שימרו על נכסיכם בעזרת בזהב וכסף (סילבר) פיזיים.
    10. לימדו הגנה עצמית
    11. שימרו על אורך חיים בריא ככל האפשר
    12. הגדילו את מעגל החברים שלכם.

    כל זה נשמע לי נכון. ובכל זאת, אני קוראת את המאמר וצופה בוידאו המצורף אליו, ולא מצליחה להפיק תמונה ברורה.
    לרגעים מרגישה כמו צרצר טמבל שלא מסתכל קדימה ולא מתכונן.
    ריבוי מקורות המידע מציף, מה נכון, מה לא נכון, מי זה מקור מהימן? מי לא? האם כדאי להשקיע חצי בוקר בתחקיר? ואולי זה בכלל מזימה של הדיסקורדיאנס?

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close