בעלי מקצועסדנאות, קורסים, חוגים

להעיר את הלוחם הפנימי, לבחור פעולה חדשה

[דויד נתנאל]

האם הטאי צ'י צ'ואן, המוכר לרובנו כריקוד מדידטיבי או כהתעמלות של הזקנים הסיניים (אותה הם מתרגלים במסירות מפליאה, בבקרים, בפארקים העירוניים שבסין והונג קונג) היא אומנות לחימה? ואם כן, והרי תמיד אומרים שכן, אז איך זה עובד?

כמו שזה נראה, נדמה שהצד של פרקטיקה ואומנות לחימה לא ממש מתחברות לזה, ומה באמת התועלת הטמונה בתרגול אותן תנועות איטיות?

מסתבר שזה תלוי את מי שואלים. ישנם סגנונות שונים ומורים שונים והתשובה לכך תלויה במקום ובידע של המורה. אצל מי הוא למד, מהו ניסיונו האישי, מהי תפיסת עולמו. כל אלו יתבטאו ביכולתו האישית כמורה, ליצור עבור התלמיד את הגשר שבין תרגול וקרב בשיעור, והחיבור האפשרי של אלו. וזוהי תכלית העניין, לזירת חיינו האמיתית ביום יום.

הטאי צ'י בסגנון – "ווּדאנג" – מתייחד בכך, שהוא משלב באופן מאוזן את התירגול הרך הזורם והמדיטטיבי, לצד תירגול דינאמי מהיר לחימתי ופרקטי!

האימון עובר מתרגול תנועה אישית לעבודה בזוגות וחזרה. לאורך כל הדרך מתקיימת חקירה פנימית של תהליכים גופניים, מנטאליים ורגשיים, אותם אנו חווים, ומתוך כך, מתפתחת בהדרגה היכולת לעבד, לעצור ולהתמיר תגובות אוטומטיות (דפוסים), לפעולה אותנטית. בדרך תרגול זו עשויה לעלות חווית חופש אישי גדולה יותר בחיי היום יום.

את איכות התרגול הזו אנו מכנים – עבודה על "הלוחם הפנימי" – ואותה אנו מטפחים באימון. איכות זו היא בעצם חיבור לעוצמתנו הפנימית והיא המאפשרת לנו  לזהות מצבים פנימיים, לעצור ולעבד את האוטומטיים והלא רצויים לנו, ולבחור פעולה חדשה ונכונה יותר בכל פעם.

מתוך גישה זו, כי אומנויות הלחימה, והטאי צ'י בפרט, הן מרחבים וכלים להיתפתחות אישית, לימדתי ועבדתי בין השאר, גם עם נוער ובוגרים אשר היו בתהליך שיקום וגמילה מסמים קשים.

דוד נתנאל טאי צ'י פרדס חנה
שמי דויד נתנאל ואני מתרגל טאי צ'י צ'ואן ואומנויות לחימה שונות כ 25 שנה. את עיקר לימודי עברתי במזרח הרחוק ובאירופה, וכחלק מדרך ההתפתחות שלי, השתתפתי גם בקרבות זירה במגע מלא. אני בוגר קורס מדריכי אומנויות לחימה ב"ווינגייט", ומוסמך להוראה מטעם "ההתאחדות האירופאית לאומנויות לחימה סיניות". כמו כן מטפל "גוף נפש". למדתי במהלך השנים שיטות שונות: שיטת גרינברג, "מוח אחד" שיאצו ו"קנזיו טייפינג" – שיטה חדשנית המטפלת בבעיות וכאבי מפרקים ושרירים.

השיעורים מתקיימים בפרדס חנה בימי שלישי בערב ושישי בבוקר.

לפרטים נוספים, מוזמנים לפנות אלי בטל': 052-8848808 | מייל: Wudangdavid@gmail.com ולבקר באתר.

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close