אוכלאקולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

כנס איזון חוזר בפרדס חנה

שלום, קוראים לי יעקב גורמן. אני נשוי לשירי, אבא לארבעה ילדים מופלאים, גילי, אומה, מאיה ויואב. מאז שנת 2003 אני גר בפרדס חנה כרכור. אני יזם, אוהב להגשים את החלומות שלי, אוהב את השקט שיש בטבע ומחפש אותו גם בתוכי.

לפני מספר חודשים הקמתי עמותה שנקראת "איזון חוזר- להפצת ההשכלה הבריאותית בישראל", שהחזון שלה הוא לאפשר בריאות טובה, זמינה ובת קיימא לכל תושבי ישראל. הקמת העמותה היא תוצאה של מסע בן שנתיים בו חיפשתי דרך לתרום מכוחי, מרצי וזמני כדי להיות חלק משינוי חיובי בישראל. הבנתי מתוך התבוננות על המצב הנוכחי והכיוון אליו אנו הולכים, שאם לא יקרה שינוי – אזי עוד  10 שנים ישראל לא תהיה מקום נכון עבורי ועבור משפחתי. בדקתי מרחבים רבים בהם אני כפרט יכול להשפיע, ומתוך מספר רעיונות בתחומים שונים, הגעתי לבסיס- והוא בריאות. כולנו רוצים להיות בריאים, לשמור על בריאות ילדינו משפחתנו.

השינוי הראשון שעשיתי בתחום התזונה היה במובן מסוים בלית ברירה. חזרתי מטיול של 8 חודשים בדרום אמריקה עם אורחים בבטן…כך לפחות חשבו אז, קוראים לזה פרזיטים, והם כאלו מתוחכמים שהרפואה לא ידעה למצוא אותם בכלל, רק לומר שהם שם. ניסיתי להפטר מהם בכל הדרכים האפשריות, טופלתי אצל "פרזיטולוג" מומחה, לקחתי במשך תקופה תרופות גדולות ולא ידידותיות. זה לא עזר. ואז עברתי לנסות שיטות אחרות, רפואה סינית ותרופות של צמחי מרפא, טיפול נטורופטי ועוד. בתוך התהליך הזה, כחלק מהנסיון לגלות מה יש לי, התברר שפיתחתי רגישות למוצרי חלב, וזה היה השינוי הראשון. נפרדתי כמעט לחלוטין מכל מוצרי החלב, ותוך זמן לא רב הפסקתי בכלל לאכול מן החי- בשר, עוף, דגים, ביצים.

אני אוהב להבין דברים, לחקור, לשאול שאלות, והתכונה הזו מאפשרת לי לאורך השנים ללמוד יותר ויותר על התפקיד שיש לתזונה על הבריאות שלנו. לאורך השנים, התזונה בבית משתנה. לאט לאט אבל בטוח, אני רואה איך תכולת המקרר משתנה, איזה דברים יוצאים ממנו ולא חוזרים, ואיזה דברים חדשים נכנסים. עוד ועוד צנצנות זכוכית מתווספות למדפים ובהם דגנים, קטניות, זרעים, אגוזים.  השינוי שעשינו בבית, התחיל להדהד למעגלים הקרובים, ואני רואה איך לאט לאט משתנות הצלחות במשפחה המורחבת שלי, משתנה תכולת המקרר.

ועכשיו בא האירוע הקהילתי שלנו במרכז לאומניות הבמה פרדס חנה. זהו לדעתי הכיוון של שינוי, ממני, אל המשפחה, אל הקהילה והלאה אל עוד ועוד פרטים, משפחות, קהילות. באירוע יהיו מספר הרצאות מרתקות של אנשים מדהימים שזכיתי לפגוש ולשתף עמם פעולה במסגרת העמותה. אני בטוח שהמידע שהם יעבירו יהיה בעל ערך מוסף גדול מאד עבור כל מי שישמע אותם.

משעה 17:00 ועד סוף האירוע הלובי של המרכז לאומניות הבמה יהפוך למרחב צבעוני, ריחני, ומעשיר ע"י עסקים מקומיים, קטנים ובינוניים שמקדמים בריאות וקיימות באזורנו. אחת מהמטרות שלי בעמותה היא להפגיש בין הקהל הרחב לעסקים המקומיים כדי לעודד צריכה מקומית, ולספק מענה לכל מי שבוחר לשפר את איכות חייו ובריאותו.

האירוע יתקיים ביום שני 5.12.11  בין  22:00- 17:00 במרכז לאומניות הבמה בפרדס חנה. הכניסה חופשית.

  • סיור מודרך במטבח- מה כדאי לנו לאכול כדי לעבור חורף ללא מחלות    
    ד"ר גילית שטיינר-  נטורופתית ובעלת תואר ראשון B.Sc. בכושר גופני,  מנהלת את ביה"ס  לרפואה משלימה – Medi Win במכללה האקדמית בוינגייט, מרכזת את מגמת הנטורופתיה בבית-ספר.

  • "מתים להיות יפים"- המחיר הבריאותי היקר של מוצרי הטיפוח שלנו
    עידו משעל: ביולוג, מהנדס כימיה וחומריםMsc. Mat. Eng  ,הומיאופת קלאסי  RCHomמייסד לבנדר-קוסמטיקה בריאה. טלי מצליח: מטפלת הוליסטית  M.A מייסדת לבנדר- קוסמטיקה בריאה.

  • האומנם? מיתוסים ואמונות ביחס לבריאות שלנו
    ד"ר אריה אבני- M.Dכירורג מומחה לגסטרואנתרולוגיה, הומיאופת

  • כיצד נוכל לעשות מס'ג לדנ"א שלנו בעזרת תזונה?
    מיכל אפרת- דוקטורנטית לתזונה, בעלת תארים ראשונים בהנדסת מזון ובמדעי התזונה, בעלת תואר שני במדעי הרפואה.

אשמח לראותכם בין באי האירוע. אין לי ספק שיהיה מלמד, טעים ומהנה.

יעקב גורמן

לפייסבוק של העמותה >
לברושור של העמותה (pdf) >

תגיות
הראה עוד

10 thoughts on “כנס איזון חוזר בפרדס חנה”

כתיבת תגובה

Close