השימושון

לבנדר – מוצרים טבעיים באהבה

בבוקרו של היום שהסתיים במרק עוף של רותי ביקרתי את טלי. גם את טלי, כמו את לירון, אני לא פוגשת הרבה מאז שאנחנו לא מסתובבים יותר בעין עירון. צריך סיבה מיוחדת. ברמה הקונקרטית קבענו מראש, ברמה הקוסמית זה היה משמיים כי בישלתי תשישות חורפית ואצל טלי במטבח קיבלתי תמיכה רצינית – ככה זה כשמדובר בביג מאמא, אמא לארבעה, מנחת קבוצות במקצועה, רפלקסולוגית ואקולוגית. וחברה.
ישבנו על ארוחת בוקר טבעית ומפנקת (יוגורט עם אפרסמון בבלנדר – תנסו את זה!) ופיטפטנו על המיזם החדש שמתבשל לה במטבח: לבנדר – קו מוצרים טבעיים חדש המושתת על שמן זית.
עסק ביתי שהיא ועדו בן זוגה, מהנדס כימי, מפתחים ומפצחים את הניואנסים שבו, כמו למשל איך ליצור סבון נוזלי משמן זית, שיהיה מקציף אבל באופן טבעי.

סבונים יפהפיים

בכלל, כל העסק התחיל באופן טבעי, כשעודפי שמן הזית שמייצר השכן מהזיתים שטלי חולפת על פניהם בהליכת הבוקר הגיעו אליה לניסוי. היא התחילה לבשל בבית סבונים מוצקים בתור תחביב בשביל הכיף, מה שלפעמים הצליח ולפעמים לא. "בינתיים הקמנו בחצר מערכת לטיהור מים אפורים המטהרת את כל מי המקלחות להשקייה בגינה. המערכת כוללת גינת צמחים העוזרים בטיהור המים וגם גידלנו בבריכה ממים אלו דגים. המערכת ספגה הכול – סבונים, שמפו, אקונומיקה וכו'. עד שיום אחד נישפך באמבטיה כ- 100 סמ"ק של אחד ממותגי השמפו המובילים בארץ לטיפול בקשקשים. תוך כשעה כל הדגים מתו והצמחים הצהיבו ומתו. עברו מספר שבועות עד שהמערכת התייצבה בחזרה. מאז הבנו את הבעייתיות בסבונים המסחריים ובתוספים המוספים אליהם. בהמשך למדנו לראות איך הפנים מאדימות לאחר אמבטיה ושימוש בשמפו מסחרי (ככל הנראה SLS) כמו גם את הריחות המאוד חזקים בכל המוצרים המסחריים. אחר כך גילינו שאל-סבון אליו תמיד התייחסנו כמוצר עדין יותר מסבון מיוצר למעשה מתזקיקי נפט (כולל SLS) וכן הלאה. עם הזמן גילינו שניתן לספק מוצרים טובים לא פחות מהמסחריים תוך שימוש בחומרים עדינים לאדם ולסביבה ושלא חייבים לקבל כל תגובה אלרגית ברמה כזו או אחרת מסבונים כגזירה משמיים ואפשר גם אחרת".

ברווזון

בהתחלה טלי ועדו יצרו את המוצרים החדשים כדי לתת מענה לצורכי המשפחה, לאט לאט הם התרחבו לחברים ועכשיו הם מרגישים בשלים להגיח לעולם, עם ליין גדול של מוצרים המיועדים למי שמעוניינים בסבונים, שמנים וחומרי ניקוי עדינים מחומרים טבעיים איכותיים שנעשו במחשבה ואהבה, פיתוחים ייחודים משמן זית. כן כן! גם חומרי ניקוי! אלטרנטיבה ביתית לאקובר!

כל המוצרים אנטיאלרגניים , ללא SLS, ללא תוצרי נפט, ללא חומרים מיצבים ומשמרים וללא מלח, לא נוסו על בע"ח, לא נוצלו אנשים (אם לא להחשיב את החברים והמשפחה, ששמחו להיות שפני נסיונות). רוב המוצרים ניתנים למילוי חוזר וכל הרכיבים כתובים באופן ברור ומלא על האריזות. אגב סביבה, טלי ועדו משתדלים לרכוש תוצרת מקומית, אם אפשר כזו שהם יכולים לצפות בתהליך ההפקה.

באגף הסבונים יש סבונים מוצקים יפהפיים וסבונים נוזליים על בסיס שמן זית, שמן קיק ושמן קוקוס מקציפים נעימים ועדינים במגוון ריחות. יש גם סבונים נוזליים לשימושים מיוחדים, סבונים עדינים לתינוקות ולנשים בהריון, סבון גילוח עשיר ומפנק, סבון פנים, ואפשר לקבל סבונים ללא ריח כלל, או להתאים ריח אישי (בתוספת תשלום). באגף המלחים יש גם מלחי אמבט, שהם בין המוצרים הראשונים שטלי פיתחה, כמענה מחטא ונעים למקלחות המשותפות של הילדים והחברים שלהם. בהמשך נוספו מלחי אמבט להרגעה לאחר ספורט ועוד.
באגף הקוסמטיקה נמצאים קרמים טבעיים לגוף ולרגליים העושים פלאות לעור, דיאודורנטים טבעיים ללא אלומיניום ותוספים אחרים לריח רענן ונעים לאורך זמן. וגם שמנים טבעיים לעיסוי ולפינוק, כולל שמן לטיפול בכינים ושמן דוחה יתושים. באגף חומרי הניקוי אפשר למצוא סבון לניקוי כלים וניקוי כללי משמן זית במשחה או בנוזל, וגם סבון כביסה משמן זית עדין ומיוחד לכביסות עדינות ובעיקר לבגדי תינוקות. המגניב הוא שאפשר להתאים למשחת הכביסה איזה ריח שרוצים, והיא מעולה לבגדי תינוקות ולמי שרגיש לחומרים תעשייתיים. ובכלל – מדובר במוצרים נפלאים עם ריחות עדינים, ואפילו הייתי אומרת נוסטלגיים.

לאור התעניינות בנושא מאנשים רבים טלי מקיימת אחת לשבועיים בימי שישי סדנאות להכנת סבונים טבעיים. בסדנא מתנסים בהכנה של סבונים טבעיים משמן זית, לומדים מהו סבון ומה יתרונות הסבון הטבעי. הסדנא עורכת כשעה-שעה וחצי.
הסדנאות הקרובות תתקיימנה ב- 16-11-2007 וב- 25-11-2007 בין השעות 10:30-12:00 בעין עירון. הרשמה קודמת הכרחית.

לבנדר – מוצרים טבעיים באיכות מעולה שנרקחו עבורך במחשבה ואהבה. החנות הביתית נמצאת במושב עין עירון, והיא פתוחה מידי יום ו' משעה 09:00 עד 14:00 ובימים ולילות אחרים בתאום טלפוני: 052-2322888 | אימייל | אתר

הראה עוד

7 thoughts on “לבנדר – מוצרים טבעיים באהבה”

כתיבת תגובה

Close