השימושון

לגלעד שליט יש תאריך שיחרור

בשבילי, אסקפיסטית שלא קוראת עיתונים, גלעד שליט הפך מאדם ל"החייל החטוף". ובתוך זה שכחתי, או הסבתי את פני הצידה מלהתבונן בילד הזה המתוק והרגיש, שבנסיבות פסיכיות גם אם נורמטיביות בחברה שאנחנו חיים בה, יצא מהבית יום אחד כדי למלא את חובתו לצה"ל ומצא את עצמו קלף מיקוח בסיכסוך עתיק.
כאמא לבן אני מדחיקה את האפשרות האיומה שבני יום אחד גם הוא יתגייס למכונה. עושה מאמצים כבירים לחנך אותו להיות אדם אוהב ורגיש ונבון, שיבחר בעצמו לא להשתתף במשחק המיותר, המיושן הזה. ובמקביל מפתחת את היכולת הכלכלית שלי, שאוכל לעוף מפה במידת הצורך. תקראו לי עוכרת ישראל אבל אם אני צריכה לבחור בין החיים של הילד שלי או של כל ילד אחר לעומת המשך קיומה של מדינת ישראל – אני בוחרת בחיים. האדמה כאן מקודשת בעיני כמו האדמה בכל מקום אחר על הגלובוס.

את שכבות ההדחקה שלי פרצו בשבוע שעבר אודי גולדוואסר ואלדד רגב, שחזרו בארון. תהא מנוחתם שלמה. אל הסדק שנפער בתודעה פרצה השבוע יעלה, פרועה וזועקת, כמעט צורחת את דחיפות ובהילות הצורך בשיחרור גלעד שליט. הנה המכתב שלה:

שלום רב
אני יעל אורן זלאיט, פונה אליך באופן ישיר ונוקב לעשות הכל!! לשחרור גלעד שליט על מנת להשיב את הבן לגבולו להוריו לעמו, למען לא יהיה גלעד שליט משקיף מדפי העיתון כמו רון ארד בכאב איום ונורא הקורע את ליבי.
אנא התפנה/י מכל עיסוקיך, חופשותיך ועשה הכל.
עליך לפעול כאילו רק בידך הדבר להציל את הבן הזה גלעד שליט שהוא כמו בני וכמו בנינו כולם, אם כל אחד יקח את 100 אחוז האחריות על שחרורו – הוא יגאל גם את נפשותינו ליבינו וילדינו – ואם אפשר לאמר את עתידינו המוסרי כאן.
אני גדלתי בבית של אנשי צבא בכירים בתפקידי מפתח, גם אני הייתי קצינה בצהל והיום אני מלווה את בני בן ה17 בצעדיו הראשונים לקראת גיוס.
אני נושכת בלשוני מלאמר לו –אל תלך כי אם תלך ותזדקק לנו להציל אותך, תקצר ידנו ..
אין בי יותר את האמונה שהמדינה הזו אכן דואגת לבניה, אלא לאינטרסים אישיים וצרים – כל אחד לעצמו לביתו לכיסו, לא כך גדלתי, לא כך אני מחנכת את ילדי, אבל אין אני מוכנה להקריבם על מזבח של עגל הזהב של איוולת ושל רוע.
אלפי אסירים פלסטינאים יושבים שנים בכלא כתוצאה מכיבוש נוראי ומפעולות שהביאו סבל רב לנו ולהם, אני לא מניחה ששחרורם הוא איום על מדינת ישראל, בידינו הכוח לפעול נגד מי שצריך באמצעים רבים, ואולי אף שנויים במחלוקת, שחרורם אינו מאיים עלינו אלא גואל אותנו מבחינה מוסרית עם הידיעה שאנו יכולים לפעול בכל רגע בעוצמה שאין כמוה
אי שחרורם רק מצביע על פחדינו וחולשתינו.
שחרור גלעד שליט יגרום גם לשחרור רבים המכונים "קלף מיקוח" וגם להם יש משפחה שמחכה להם.
גם אם אינך מסכיםמה לדעותי , בוודאי את/ה מסכימ/ה שיש להשיב את גלעד!!!!
אני רואה בך אחראי/ת ישירות לגורלו, לגורל בני ולגורל המוסרי של אומה נאצלת ששכחה את דרכה.
בברכה
יעל אורן זלאיט
פרדס חנה

הלכתי לחפש ברשת תמונה של גלעד, שהיטשטש בזכרוני. באתר הבנים מצאתי את פניו, את קולו, את כתב ידו, את געגועיו, את מילותיה של אמו אביבה, וגם סיפור שהוא כתב בגיל 11 על מפגש בין דג וכריש:

צועדים לשחרור גלעד
מחר, יום שלישי 22/7/08 , 758 ימים לנפילתו של גלעד בשבי, ישתחררו חבריו לפלוגה בבקו”ם בתל השומר. עם סיום תהליך שחרורם, בשעה 14:00, יצעדו לקריה בתל אביב תחת הכותרת: אנחנו משתחררים היום. מתי ישתחרר גלעד?
בשעה 17:00 תחל צעדה לכיוון כיכר רבין ממתחם פארק שרונה (מול בסיס הקריה ברחוב קפלן) בסיומה, בשעה 20:00, ישאו נציגי החברים לראשונה דברים, בנוכחות בני משפחת שליט.

הראה עוד

2 thoughts on “לגלעד שליט יש תאריך שיחרור”

כתיבת תגובה

Close