השימושון

לידיעת העוסקות החופשיות

נשים יקרות, חברות אהובות, עובדות עצמאיות מהבית,

אם גם אתן תוהות איך לג'נגל בין צרכי המשפחה והעסק, לפתח, לעסוק בשוטף, להתמודד עם החורג ועל הדרך גם להביא הביתה פרנסה, העמותה להעצמה כלכלית לנשים מציעה עזרה של ממש:

העמותה להעצמה כלכלית לנשים הוקמה בשנת 1997 על ידי קבוצת נשים חיפאיות שהיו פעילות במשך שני העשורים האחרונים בארגוני נשים, ובעיקר ב"אשה לאשה", המרכז הפמיניסטי בחיפה.

חזון העמותה
להביא לידי שינוי חברתי כלכלי במעמד הנשים בארץ. העמותה תעשה זאת באמצעות סיוע לנשים להגיע לעצמאות כלכלית, על-ידי פיתוח עסקים זעירים. העמותה תקדם שינויי חקיקה, הרחבת מדיניות ציבורית תומכת ופיתוח מודלים מגוונים כמענה למגוון אוכלוסיות נשים, כל זאת מתוך גישה פמיניסטית ומתן עדיפות לנשים מקבוצות פגיעות בחברה הישראלית.

האסטרטגיה שהעמותה בחרה בה היא סיוע לנשים לפתוח עסקים זעירים (Microenterprise) משל עצמן, המתבססים על כישורים ויכולות שהן כבר מחזיקות. אסטרטגיה זו מיושמת במדינות אחרות זה שלושים שנה ונחשבת כיום לאחת האסטרטגיות האפקטיביות ביותר למאבק בעוני.

ממצאים של הביטוח הלאומי מעלים שלמעלה מ 20% מאזרחי המדינה חיים מתחת לקו העוני. עוני מכביד בעיקר על נשים, העובדות במקרים רבים במשק הבית ללא תמורה כספית או מקבלות שכר נמוך מעבודות מזדמנות. בעולם הגלובלי, השתלבות במקום עבודה יציב נעשית קשה מיום ליום עבור נשים אלו. לעיתים קרובות, מחסומים תרבותיים ומחויבויות משפחתיות מגבילים את הנשים לבית והאפשרות של עבודה מחוץ לבית בלתי נגישה עבורן.

בנוסף, נשים החיות בעוני, להן מוטיבציה יזמית, המעונינות לפתוח עסק בבית, חסרות את הנגישות להכשרה ולמקורות מימון שיכולים לעזור להן לפתוח עסק משלהן. הן מוצאות את עצמן במבוי סתום, ללא יכולת לצאת ממעגל העוני.

העמותה מציעה מסלולי מימון מעניינים, בשם המקסים "עסק משלך". הנה הפרטים:

עסק משלך – קרן הלוואות לנשים

קרן משותפת של קרן קורת (KIEDF), בנק הפועלים והעמותה להעצמה כלכלית לנשים. הקרן הוקמה בשנת 2002 בשיתוף קרן קורת ובנק הפועלים כחלק מפרויקט "עסק משלך" המכוון לסייע לנשים להגיע לעצמאות וליציבות כלכלית. מתן ההלוואה מותנה באישור שלושת השותפים בקרן. עד פברואר 2006 אושרו 347 הלוואות בסכום כולל של כ-5 מליון ש"ח.

כ-30% מהלוות הן בוגרות שעברו אצלנו את כל התוכנית. הן מכינות את התוכנית העסקית במהלך קורס ההכשרה העסקי ומקבלות ליווי לפיתוח העסק במסגרת מפגשים קבוצתיים ואישיים במהלך שנה ויותר ממועד סיום ההכשרה.

תנאי ההלוואות:

1. ההלוואות מיועדות לעסקים זעירים עם השקעה של עד 50,000 ₪
2. סכום ההלוואה: עד 20,000 ₪
3. ריבית: פריים + 1%
4. החזרים: תשלום חודשי בהוראת קבע לתקופה של עד שלוש שנים עם 3 חודשי גרייס.
5. עמלות: בהתאם לנוהל המקובל.

קדימה הפועלת!

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close