השימושון

לידיעת הפולנים

אחד הדברים שהכי מרתיעים את מי ששוקל להצטרף לשיווק רשתי זה לצאת נודניק. מודה, גם אותי זה הפחיד. הפחד מדחיה הוא מוטיב בסיסי בחיים של הרבה אנשים. כולנו חטפנו לא אחת כאפות מפה ומשם. אבל מאז שהחלטתי להתמסר לעבודה האג'לית אני מתחילה ללמוד איך לא לקחת דחיה באופן אישי (שיעור מאלף) ויותר מזה – התחלתי להנות מהמסעות אחורה בזמן. ככה גיליתי שהילד הראשון שהתאהבתי בו בכתה ד' הוא אח של איציק שריד (עוד לא פניתי אליו) ובכלל, קלטתי שיש לי פה הזדמנות להתענג על המדור לחיפוש קרובים. מי אמר שרק אחרי המוות אנחנו צריכים לעבור על כל מה שקרה לנו בגילגול הזה? אפשר להתחיל כבר עכשיו..

ככה עלתה לי בראש עדנה קלינובסקי, שהיתה שכנה שלי אי שם בין גיל 9 ל- 19. אמא של קרן וזהר, אישה מצחיקה ומקסימה, שהרבה אחרי שעזבתי את המקום בו גדלתי הסתבר לי שהיא הפכה לסטוריטלרית מצליחה וג'וסית.
אתמול עדנה קפצה לי לזיכרון כמועמדת פוטנציאלית והבוקר חיפשתי אותה בגוגל, ומצאתי את האתר שלה ובו שלושה סרטוני וידאו מענגים, שניים מתוכם על פולניות. עדנה שמחה לשמוע אותי, ולא, שיווק רשתי לא מעניין אותה בימים אלה ("אין לי זמן" – הטיעון הרווח) אבל היתה שיחה נעימה, ממנה הסתבר לי שקרן בהריון שלישי. ככה כל הילדות שהיו כיתה מתחתי עוקפות אותי בסיבוב..

בתור חובבת צירופי מקרים (או כמו שגלו אומרת: טריפיונרית קוסמית) העבודה הזאת היא קרקע נפלאה. רק דיברתי עם עדנה – טראח קיבלתי אימייל מרעיה גינזר, שמספרת על פתיחת המוזיאון לתולדות יהדות פולין-בוארשה. אז עדנה לא תעשה איתי אג'ל בשלב זה, אבל שלחתי לה את האימייל ואולי, אולי אולי המוזיאון הזה קשור איכשהו לחיים שלה? ימים יגידו. בינתיים גם אתם מוזמנים לפשפש בארכיון הפרטי שלכם. אם אתם פולנים, כמובן:

בוארשה מוקם עתה מוזיאון אשר יתעד את אלף שנות היסטוריה של יהדות פולין.
המוזיאון יוקם במקום היחיד בשטח גטו וארשה שנותר ללא בנייה חדשה. המוזיאון יהיה מרכז חינוכי ומחקרי אשר ימחיש את ההיסטוריה באמצעים מולטימדיאליים ואינטראקטיביים.
התצוגה תהיה לפי נושאים ותמחיש 1,000 שנים של היסטוריה – החל בראשית הנוכחות היהודית בפולין דרך "תור הזהב" במאות ה-16 וה-,7 תקופת מלחמת העולם השניה והשואה והתקופה שאחריה.
כמו כן, יודגש המקום המרכזי שהיה ליהודי פולין בתנועה הציונית ובכל תחומי החיים בישראל.

תיעוד לבסיס הנתונים של המוזיאון

למוזיאון בסיס נתונים ממוחשב אותו אנו חייבים להגדיל ולהעשיר. יש לנו עניין בכל סיפור אישי ובפריטים (צילומים, מסמכים אישיים,תעודות וכדומה) הקשורים להיסטוריה ולתרבות של יהדות פולין, אשר נמצאים בידי אזרחי ישראל שחיו בתקופה כלשהי מחייהם בפולין. (לפני,בזמן או אחרי השואה).
עזרתך חשובה לנו! זוהי ההזדמנות שלך לתרום לשימורה של התרבות המפוארת של יהדות פולין ולהעבירה לידיעת הדורות הבאים.
נודה לך אם תיאות למלא את פרטיך על מנת לאפשר לתחקירן שלנו ליצור עמך קשר ולתאם עמך פגישה כדי לתעד את סיפורך האישי ואת סיפור משפחתך.

ב ב ר כ ה,
רחל נחמקין

רכזת הפרוייקט לתיעוד יהדות פולין – בישראל מטעם המוזאון לתולדות יהדות פולין- וארשה

נא לשלוח את הטופס לרעיה גינזר, רחוב הגאולים 44 זכרון יעקוב 30900, או לפנות בטלפון, 04-6290456

.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close