השימושון

לילות הרמדאן באום אל פחם ובבאקה אל ע'רביה

אילנה המקושרת שלחה את ההודעה הבאה:

עמותת סיכוי מציעה, טיולי חג באווירה קצת אחרת…

תשרי ורמדאן חופפים השנה, ועמותת סיכוי לקידום שיוויון אזרחי, מזמינה אתכם להציץ אל התרבות הערבית בתקופה המיוחדת ביותר בשנה. מדי ערב, עם שקיעת החמה מתרוקנים הרחובות באום אל פחם ובבאקה אל ע'רביה, ואנשים נוהרים לבתיהם לארוחת האיפטאר השוברת את הצום. שעה אח"כ מתמלאים הרחובות באנשים המנצלים את ערבי הסתו הקרירים להתרעננות, לישיבה בבתי קפה, לקניות ולהליכה ברחובות.

עמותת סיכוי המפעילה פרוייקט לעידוד התיירות בואדי עארה, בתמיכתה של הפדרציה היהודית של ניו יורק, מזמינה אתכם להצטרף למשפחות בסעודת האיפטאר ולסיורים מודרכים בסופי השבוע של חודש הרמדאן. אנו מציעים חוויה בת שני חלקים: טיול בהרי ואדי עארה ואחר כך ארוחת איפטאר מלווה בסיור לילי באום אל פחם או בבאקה (ניתן להירשם גם לחלק אחד בלבד). בעוד שהחלק הראשון יעניק מבט כללי על האזור מנקודת מבט גיאוגרפית, היסטורית, תרבותית ופוליטית, יעבור החלק השני לנקודת המבט הקרובה של חיי היום יום בואדי, וההתרחשויות החברתיות העממיות המאפיינות את הרמדאן.

גולת הכותרת של הסיורים היא המדריכים המקומיים, המכירים את הואדי ואת הערים שבתוכו. טל רז היא מדריכת טיולים וצורפת המתמחה בטיולים באזור ומכירה היטב את הסצנה האמנותית, ומוחמד רבאח הוא מנהל היחידה לאיכות סביבה בואדי עארה. בסיוען של המשפחות המעוניינות לארח לארוחת החג, מבטיח שיתוף הפעולה בינהם חוויה יחודית לתקופת החגים.
• עלות הטיול כולל ארוחה- 100 שקלים. ארוחה וחלק אחד בלבד- 80 שקלים.
• הטיול הראשון יתקיים ביום שישי ה 29.9 בין השעות 16:00 ל 22:00.
• הטיול השני יתקיים ביום חמישי ה 5/10 בין השעות 15:00 ל 21:00 (שעון חורף).
• הטיול השלישי יתקיים ביום שישי ה 13/10 בין השעות 15:00 ל 21:00.
לפרטים והרשמה (רצוי עד יומיים לפני): יובל תמרי, עמותת סיכוי 054-7401260

בברכה, נסים דואק, דובר עמותת סיכוי
לפרטים נוספים:
עמי קרסו, 054-2002042

(*) עמותת סיכוי היא ארגון משותף ליהודים וערבים, אזרחי המדינה, אשר נטלו על עצמם להביא לשוויון אזרחי מלא ביניהם. לעמותה ועד מנהל משותף ושני מנהלים, יהודי וערבי. עמותת סיכוי הוקמה בשנת 1991. הייעוד של עמותת סיכוי הוא לקדם שיוויון, בכל התחומים והרמות, בין האזרחים היהודים והערבים-פלסטינים בישראל, תוך שמירה על כבוד האדם. מטרת עמותת סיכוי היא לקדם שוויון בין יהודים לבין ערבים-פלסטינים בתוקף אזרחותם במדינה, ולא רק מתוך מענה למצוקות. מצב האי-שוויון בין יהודים לערבים במדינה אינו צודק, וגם הרה אסון. מאז קום המדינה מופלים האזרחים הערבים לרעה לעומת האזרחים היהודים בכל תחומי החיים. כל ממשלות ישראל נקטו אפליה מוסדית עקבית נגד האזרחים הערבים, וכך נוצר פער אשר פוגע בזכויות המיעוט הפלסטיני בישראל, ומסכן את האפשרות של חיים משותפים במדינה. עמותת סיכוי פועלת בארבעה מישורים: מול הממשלה, מול השלטון המקומי ומול הקהל היהודי והערבי.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close