השימושון

לכבוד תשעה

מאת: גלית שביב

בוקר כבד קצת, תשעה באב. שלושה שבועות של תדר צפוף ומחניק. והיום, יום החורבן, על אף האבלות, אוויר חדש מסתנן. עננים קלים מפיסים את חום אוגוסט. תקווה חדשה באוויר.

ובמקרה, או שלא, נתקלת שוב בסרטון הזה, שרקד עד אלי לפני יותר מחודש.
מכירים את הקלף מהסידרה של אושו ""we are the world" ? מצויר בו כדור הארץ שלנו ומסביבו טבעת של אנשים רוקדים במעגל. האמת, אף פעם לא הבנתי אותו לגמרי עד הסוף, ובפתיחות הוא תמיד היה מין נדבך רוחניקי, כללי ושמח, יאללה בסדר שכזה.
ראיתי את הסרטון שלוש פעמים ובפעם השלישית ממש, אבל ממש התרגשתי. וסוף סוף, אחרי 11 שנות אושו זן-טארוט, אני מבינה את הקלף.
זה מעשה של איש אחד כמעט, שמפזר תדר אוניברסלי, אופטימי, פשוט בתכלית. חוצה שפות וגבולות וגבהים. והכי אני אוהבת שהוא שמנמן כזה ולא רקדן. איזה מלך. תהנו.

הראה עוד

16 thoughts on “לכבוד תשעה”

  1. יש סרט שכזה עינים עצומות לרווחה, בבועת הסבון אנחנו משתקפים לעצמינו קולים מגניבים צבעוניים עד ש- אופסס
    אפשר להנות מהכל להזדהות עם כולם להיות הכי מודעים מבינים ויודעים ולשבת בזולה – תודה לאל שיש מי שמזכיר לנו שבעזה ובאוזבחיה ובחור שבו יושב גלעד שליט לא רוקדים , אבל העיקר שנמשיך לרקוד , גם זה חשוב.. רק אם אפשר לחכות קצת עד הסתיו , באמאשכם

  2. מה קשור מחט לתחת. אפשר להתרגש מהקטע הזה עד דמעות ולהמשיך להזדהות עם המיעוטים הכי מדוכאים בעולם ולהתעצבן על כל הפשעים שנעשים ע"י האנושות כלפי האנושות (ובעיקר ילדיה..) בעת ובעונה. בכל מקרה אנחנו ממשיכים לחיות את החיים הקטנים והבורגניים שלנו כאן ולא יוצאים להושיע את מדוכאי העולם. אז לפחות שיהיה קצת שעשוע..ואם אפשר שיהיה קצת נוגע ללב ופותח לבבות (השעשוע, ז"א)

  3. את יודעת מה הסיפור של הריקוד הזה?.? הבחור התייבש באיזה עבודה משעממת כמה שנים. החליט לקחת חופש שנה ולטייל בעולם. לכל מקום שהגיע צילם את עצמו רוקד את הג'יג הקטן הזה. החב'רה שלו בתור צחוקים העלו את זה ליו טיוב וזה נהיה להיט היסטרי עם מיליוני כניסות. אז פנתה אליו חברת מסטיקים ואמרו לו אנחנו מממנים לך שתמשיך לטייל לרקוד ורק פירסומת קטנה של מילה אחת בסוף כל קטע כזה. וכך היה…איש טיול ריקוד פירסומת.

כתיבת תגובה

Close