השימושון

לעשות ממה שיש

בבית ספר לקולנוע קיבלנו פעם לעשות תרגיל בנושא צליבה.
העבודה שלי היתה עוף צלוב. פשוט צלבתי עוף קפוא שהפשיר, קישטתי בפטרוזילה ותקעתי לו מנורה בבטן. כשמדליקים אותו בחדר חשוך הוא זוהר בורוד טבעי. לא יודעת מה חשבתי לעצמי.
בהיותי מאותגרת מבחינה טכנית, אני זוכרת שלקח לי איזה שבוע לפצח איך בדיוק ליצור את התאורה הפנימית של העוף. היה ברור שזה צריך להיות על בטריות, אבל את המנגנון המותאם אישית לעוף מס' 2 היה צריך לבנות. עניין של תחקיר בכמה חנויות חשמל (לכי תסבירי למוכר את כל התמונה) וניסוי וטעיה בבית.
היום הייתי הולכת ישר להנס פלדה. לא בשביל ליצור עוף זוהר, אלא בשביל לייצר לעצמי שלט מהבהב עם הכתובת 'אני אמא טובה' במקום לצלוב את עצמי באשמה בימים מעצבבים.

 מגירות מגירות

הסטודיו של פלסטיק פלוס, וזאת יודע כל מי שביקר במקום עם הילד שלו או סתם כך כדי להאיר נקודה, זה לונה פארק של רעיונות. חוץ מפלסטיקים בכלמיני צורות יש שם ערמות על גבי ערמות של חומרים אחרים, טבעיים וסינטטיים, וגם את החומר הסודי הזה שהופך רעיון למוצר: הרוח של הנס ואילנה.
חגית פלוגה, חברה ותיקה של המשפחה, הגיחה לאחרונה בסערה אל הסטודיו ורתמה את בני הבית למשימה יסודית של סדר ואירגון מחדש. ככה זכינו בניגונים בארגזים של מפל צבעוני, שבלונות קרטון של רבינוביץ', סרטי צלופן מוזהבים ועוד הפתעות. ועכשיו, אחרי שכל החומרים ממויינים יפה ככה שכל אחד יכול למצוא בתוכם את עצמו, נפתח מרחב יצירה רבגוני צבעוני ושמח, עם מגוון אפשרויות, חומרים וכלי עבודה מתוך הסטודיו של פלסטיק פלוס, מהסביבה ומהטבע.
מדובר בסדרת סדנאות יצירה קבועות ומזדמנות, בהן תוכלו לעורר את האמן שבפנים או סתם להעביר אחה"צ מרתק. יש שם אובניים, תנור, מכונות תפירה, גופי חשמל, קפיצים וטבעות, ממש דרום ת"א בזעיר אנפין, או כמו שהנס אומר: לואו-טק מולטי דיסציפלינרי.
הנה התכנית:

1.
סדנת עיצוב מוצר למבוגרים (החל מגיל 17)
ארבעה מפגשים סביב נושא, בהנחיית הנס פלדה.
התאמה של חומר לרעיון ורעיון לחומר, משלב הסקיצה ועד למוצר המוגמר.
תביאו רעיון ותפתחו אותו כאן, בהדרכתו של הנס ובעזרת שיטוט אסוציאטיבי בסטודיו.

2.
סדנאות סבים-נכדים
חווית יצירה משותפת של סבא/סבתא עם הנכד/נכדה, בהנחיית חגית פלוגה.
הזדמנות לזמן איכות ותקשורת אחרת, ביצירה בארבע ידיים או כל אחד לעצמו, בתוך מרחב משותף. נבנה קופסאות קסמים ועולמות דמיוניים, נעשה שימוש בחומרים מהטבע, ואפילו נצא לטיולי ליקוט חומרים בסביבה הקרובה.

3.
סדנא לילדים עד גיל 12 (רב גילאי)
אותו דבר כמו עם הסבים – רק בלי הסבים, ולילדים גדולים יותר.
מנחה: חגית פלוגה.

4.
סדנאות חד פעמיות בנושאים מגוונים כגון:
מחזור חומרים, בניה בצמיגים, לבד, בצק יפני, במבוק, חימר, פסיפס, תפירה ועוד, ממיטב המוחות הסוערים של הקהילה המקומית היוצרת. חכו להפתעות..
הסדנאות החד פעמיות יפתחו בהתאם למס' נרשמים.

אתם מוזמנים לבוא להתרשם ולהירשם בסטודיו פתוח, שיתקיים ביום שישי 28/9 בין השעות 9:00-14:00 (סוכות) ובשבת 29/9, 11:00- 17:00 ברחוב המלאכה 12, פינת דרך השדה, פרדס חנה. פרטים בטלפון: 2280660 052 , חגית או במייל.

(ואם כבר ברור לכם מה אתם רוצים לעצב אז תביאו איתכם סקיצה! אפילו הכי בסיסית)

הראה עוד
Close