השימושון

לפעמים חלומות מתגשמים

מאת: נועה כספי

דורון והדס מאמינים בחלומות, בשנה האחרונה הם גם גילו כמה קל וכייף להגשים אותם.
אולי ראיתם אותם בשיקשוק או על לוחות המודעות ושלטים באזור, נראה שבזמן האחרון הם פשוט בכל מקום. דורון רז, מוזיקאי פעיל, מופיע בהרכבים שונים ומלמד נגינה כבר מעל -15 שנה, ובת זוגו הדס, עורכת וידאו, הקימו מאחורי ביתם באביאל סטודיו ללימודי נגינה ומוזיקה בשם "סגנונות". כשאני מגיעה לשם באחה"צ תמים אחד אני מגלה מקום מקסים, מלא השראה ובעיקר שוקק חיים. ילד קטן עם גיטרה גדולה חולף בדרך לשיעור, ילד גדול עם בנג'ו ביד, שלוש אמהות שותות קפה מתחת לעץ הפקאן בחוץ ואיש עם גיטרה שמספר לי שהוא התלמיד הכי מבוגר כאן (55 ).

רואים שכיף להם

"זה התחיל בתמימות" מספר דורון, "עברנו לאביאל לפני שנתיים, בהתחלה עשיתי את מה שעשיתי תמיד- לימדתי נגינה, בשלב מסוים כבר לא עמדתי בביקוש ונאלצתי לדחות תלמידים, במקביל גיליתי שבאזור שלנו, שמלא במוזיקאים,אין שום מקום שמרכז בתוכו את כל מה שמוזיקאי צריך. התחלנו להתבשל עם הרעיון, חשבנו לפתוח משהו בפרדס חנה או בבנימינה אבל תוך כדי חשיבה הבנו שהמקום הנכון הוא דווקא כאן, באביאל"
אני מסתכלת על "המקום הנכון" ומבינה על מה הוא מדבר. בתוך המושב הכי פסטורלי שיכול להיות שיפצו דורון והדס במו ידיהם סככה חקלאית מאחורי ביתם והמקום פשוט מלא נשמה. "פתחנו בספטמבר שעבר" מספרת הדס "והיתה הצלחה מיידית, תלמידים התחילו לזרום מכל האזור, מבינימינה,זכרון, פרדס חנה וישובי אלונה ולאט לאט גם מקיסריה ויישובי חוף הכרמל. "
"הדבר הכי מדהים הוא המבוגרים שהתחילו להגיע" מוסיף דורון "יש לי פה חבורה של אנשים שמגיעים בבוקר ללמוד לנגן. מכירה את אלו שתמיד "חלמו ל… ?" אז כאן הם עושים את זה בגדול. בבקר בכלל יותר רגוע ואנשים מגיעים בדרך אל או מהעבודה, שותים קפה ולומדים לנגן. זה זמן איכות גם בשבילי כמורה" .

ב"סגנונות" יש גם חנות קטנה לגיטרות ואביזרים "זה עוד משהו שהיה חסר" מספר דורון "עד עכשיו אפילו בשביל סט מייתרים היית צריך לנסוע לחדרה, חשבתי שזה פשוט אבסורד שדווקא באזור שלנו, אין שום אפשרות לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחת. היום מגיעים אלינו מכל האזור בשביל להצטייד, להתייעץ וסתם לנגן ביחד. יש בנגינה משהו שהוא כל הרבה מעבר" הוא מוסיף, "אני חושב שזה חלק ממה שניסינו לעשות כאן. נוצרים פה קשרים בין ילדים שמנגנים, הם מקימים הרכבים ומנגנים ביחד. זה עניין של אוירה וחשיפה וכמובן הרבה אהבה".

דורון מספר לי על שיטת הלימוד ב"סגנונות" "בתור מורה ומוזיקאי אני יודע שהכי חשוב זה פשוט לנגן. כשתלמיד מתאמן הוא מתקדם, זו משוואה נורא פשוטה. כפי שאני רואה את זה, בשביל שתלמיד יתאמן הוא צריך לאהוב את החומר שאותו הוא לומד ולכן אנחנו הולכים איתם בקטע הזה. החומר הלימודי הוא ע"פ הטעם האישי של התלמיד. זה יכול להיות פינק פלויד , גרין דיי או מוצרט. מבחינתי אין סגנון שהוא יפה יותר או נכון יותר. דווקא בגלל שהבחירה היא שלהם מתוך אהבה ורצון, גם הסקרנות והרצון להחשף לסגנונות חדשים מגיעים באופן טבעי וזה פשוט מדהים כמה זה קל וכמה זה עובד".

שופו על הגיטרות

ב"סגנונות" מלמדים חוץ מדורון עוד 4 מורים "אנחנו בוחרים מורים שיתאימו לאופי ולנשמה של המקום. חשוב לי שיהיה מגוון ושכל תלמיד ימצא פה תשובה למה שמתאים לו".
בסוף יולי הם קיימו קונצרט סיום. אני הייתי שם ויצאתי 2 ס"מ באוויר, כשהסתכלתי מסביב "ריחפו" לידי הורים ושומעים חופשיים שהיו שם. זה היה פשוט קסום. אחד אחד עלו לבמה ילדים בגילאים שונים. היה שם תלמיד כיתה ב' שריגש את כולנו בסולו, הרכב רוק והרכב קאנטרי, אם ובנה שניגנו ביחד, זמרים….ועוד ועוד הפתעות, לקינוח עלו לבמה מורי הסטודיו וניגנו ביחד. "זאת ממש אמירה מה שקורה פה" אמרה לי אמא נרגשת של תלמיד "אתה רואה את הכמות ואת האיכות ואת העשייה וההשקעה שיש פה…אני לגמריי בהתרוממות רוח".
לידי עמדה אשה צעירה מחויכת כששאלתי היא סיפרה שעברה במקרה ליד האולם, שמעה מוזיקה ונכנסה לראות מה קורה "איזה בי"ס מדליק" היא התלהבה, "אתה רואה ילדים בכל הגילאים, עולים לבמה, חלק יחפים, הכי מרגישים בבית, כל אחד מקבל את המקום שלו…והמוזיקה…" היא התמוגגה "אני מרגישה כמו בהופעה.."

בספטמבר יתחילו ב"סגנונות" את השנה השנייה, עד אז אתם יכולים לראות אותם בשיקשוק , וגם לבוא לבקר ולראות את המקום המיוחד הזה בתיאום עם דורון או הדס: 052-8330805

הראה עוד

1 thought on “לפעמים חלומות מתגשמים”

כתיבת תגובה

Close