אמנות ועיצובכתיבה פרטיתסדנאות, קורסים, חוגים

לצלול לתוך כתיבה

מרחבים לכתיבה

סדרת מפגשים ליד הים – למי שכותב, למי שרוצה לכתוב ועדיין לא… למי שרוצה לשכלל מיומנות או למצוא זמן שקט ומרחב אחר על מנת לבסס את הכתיבה ולהעשיר אותה.

מנחה: רונה רענן שפריר


בסדרה: 4 מפגשים (4 שעות כל מפגש, אחת לשבועיים), ב"פגודה" בחוף הים של קיבוץ שדות ים.

המפגשים נועדו לאפשר לכל משתתף לפתוח את מרחב הכתיבה הנכון לו, תוך קבלת כלים שימושיים לכניסה אל "מלאכת הכתיבה", לביסוס של מלאכה זו… ולעבודה מול קולות פנימיים ביקורתיים או ספקניים.

כל מפגש יכלול:

זמן התכנסות עצמית (שבו נעשה שימוש עדין בטכניקת ההתמקדות), יצירת הזמנות לכניסה פנימה אל הכתיבה והתחברות לתהליך של Flow (זרימה) בכתיבה אישית.

לימוד טכניקות מפתיעות להעשרת תהליך הכתיבה. כל כותב מכיר את תחושת ה"לופ" – כשנדמה שאנו חוזרים על עצמנו… לא מחדשים… מעתיקים אחרים… או פשוט לא מצליחים לבטא היטב את מה שעולה בתוכנו. במצבים אלה אפשר להשתמש ברעיונות שמוציאים אותנו מהמחשבה הרגילה ומאפשרים למשהו אחר להופיע.

עבודה עם פרקטיקת הכתיבה: בכל מפגש נכיר גישות שונות לפרקטיקת הכתיבה מעולמם של יוצרים וכותבים חשובים בארץ ובעולם. נתנסה בדרכים שונות לכתוב ולהתמיד בכתיבה, ונלמד מהי הדרך הנכונה עבורנו.

בין עריכה לכתיבה: במפגשים האחרונים נלמד כיצד לערוך את עצמנו מבלי לקטול את כתיבתנו… נכיר כמה עקרונות בסיסיים בעריכת טכסט ובשכלולו, ונראה כיצד ניתן להשתמש בהם על מנת להעשיר את יכולת הכתיבה שלנו.

מפגש עם טכסטים, מוזיקה, אמנות ומדע. בכל מפגש נערוך דיאלוג בין תחומי. נראה כיצד מפגש עם שדות אחרים יכול לתמוך בתהליך הכתיבה ולהעשיר אותו.

זמן לכתוב בשקט. חלק מהמפגש יוקדש לכתיבה עצמה. המפגשים מתקיימים ליד הים, ולמשתתפים תהיה הזדמנות לזמן כתיבה משמעותי.

ועוד משהו אישי:

אנשים כותבים מרגישים לא פעם שהם בתחרות: עם העולם הכותב (יש המון כותבים…), עם טכסטים של אחרים, עם הביקורת העצמית שלהם עצמם.

ככותבת, אני מכירה בכך. זה בהחלט קורה גם לי.

כמנחה – אני מבקשת להניח במרכז דווקא את האהבה המשותפת שלנו, הכותבים, כלפי מלים שיודעות לגעת. האהבה שלנו למשפט יפה… לספר שלקח אותנו רחוק ועמוק יותר מכפי שיכולנו לשער. אני מאמינה שהדברים שבהם אנו מקנאים, הדברים שנוגעים בעומק ליבנו… מייצגים איכויות עמוקות שמתקיימות בנו. אני מאמינה שאיכויות אלה הן יחודיות, ועל כן גם אם כולנו כותבים – כל אחד מאיתנו מבקש נתיב אישי, מיוחד, שאין עוד כמותו בעולם.

מציאת הנתיב הזה הוא מלאכת חיים, אך נדמה לי שחיינו משמעותיים יותר כשאנחנו מוכנים להתמסר למלאכה ואפילו להינות ממנה.

אשמח לפגוש אתכם,

רונה רענן שפריר

פרטים מעשיים:

המפגשים יתקיימו אחת לשבועיים בימי שלישי, 1600- 19:45 (המפגש הראשון יתחיל ב 15:30) ב"פגודה", בקיבוץ שדות ים.

תאריכי מפגשים: 15.5, 29.5, 12.6, 26.6

עלות למפגש: 330 ₪ כולל מע"מ (יש לשלם מראש לכל המפגשים. ניתן בתשלומים)

להרשמה: כתבו אלי לדוא"ל shafrir.rona@gmail.com או התקשרו (שעות הערב) 050-6867018. לאתר >

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close