התפתחות האתרחינוךכללימוניציפליהסביבה וקהילהצדק חברתי

לקראת הבחירות המוניציפליות בפרדס חנה כרכור – 30 באוקטובר 2018

אתם בוחרים מה לשאול את המועמדים!

[מאיה לילה חפר ורואי עמנואל]

 

פרדס חנה-כרכור עומדת בפני בחירות מעניינות במיוחד ב-30 לאוקטובר.

ראש המועצה הפורש, מר חיים געש, כיהן בתפקידו מ-2003 עד 2017 ברצף והמועצה שעזב שונה מאד מהמועצה שקיבל.

יש דברים רבים לומר לזכותו אבל ברור שהסוגיות שעומדות לפתחה של המושבה המתחדשת שלנו והאתגרים איתם יצטרך להתמודד ראש/ת המועצה הבא הם גדולים ומהותיים.

  • איך מתמודדים עם שיעור גידול האוכלוסיה המטורף (מ-30,000 לכ-43,000 תושבים תוך מספר שנים וצפי לעבור את ה-50)
  • אלו פתרונות דיור ופרנסה מביאים לאוכלוסיה הצעירה?
  • איך פותרים את העומסים בכבישים, דרך הים המסוכנת ושאר נושאי התחבורה?
  • מה עם נושא החינוך על כל היבטיו וזרמיו?
  • איך מאחדים אוכלוסיה כ"כ הטרוגנית – מבחינת דת, מוצא, מצב אקונומי ועוד?

ועוד שאלות רבות…

אנחנו סקרנים לדעת מה מציעים המתמודדים למושבה שכולנו אוהבים, איזה חזון הם מביאים איתם ואיך הם רואים את המושבה בעוד חמש שנים.

אלדד בר כוכבא, יוני חכימי, אייל כגן, יואב כעטבי, איציק לב והגר פרי-יגור (הסדר לפי א'-ב') הם ששת המועמדים המובילים לתפקיד.

מאיה לילה חפר, המוכרת לכם מהטור "מכּרכּרת בפרדס" תצא אל השטח לפגוש אותם ולשאול את השאלות הכי בוערות.

והנה החלק שלכם – אתם מוזמנים להגיד לנו, מהי השאלה הכי בוערת לדעתכם?

תשתיות? חינוך? שימור? תרבות? שבת?

מה אתם רוצים לשאול את המתמודדים?

מה יגרום לכם להצביע למועמד כזה או אחר?

ביחד נרכיב את השאלון הזהה עליו נשוחח עם כל המתמודדים שיבחרו לדבר איתנו.

אז קדימה, תנו לנו את שאלת מליון הדולר שלכם.

(ולמי שעדיין לא עדכן את הכתובת שלו במשרד הפנים – יאללה! עכשיו זה הזמן, אחרת לא תוכלו להצביע!)

שלכם, רואי ולילה.

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “לקראת הבחירות המוניציפליות בפרדס חנה כרכור – 30 באוקטובר 2018”

  1. מבקש לשאול את המועמדים, האם בכוונתם לדאוג לתלמידים בכיתות, ולהרחיק את הקרינה המסרטנת מבתי הספר (וויי-פיי וסלולרים). חזות העיר ושיפור המדרכות זה דבר חשוב, אבל ילדים חולים, זה מאוד חשוב. מי שרוצה לקרוא בהרחבה, שיכנס לראיון ב"גפן" http://www.gfn.co.il/inner.asp?page=25&item=4825

  2. 1. עצים במרחב הציבורי – המושבה שלנו היתה משופעת בעצים ותיקים (חלקם שריד של יער אלונים שהיה בכל אזור השרון עד לפני כ- 100 שנה)… רבים רבים מהם נכרתו בשנים האחרונות ומיועדים לכריתה בשנים הבאות. מה תעשו נגד הכריתה חסרת התקדים, פעמים רבות בניגוד לדעתם של התושבים, ופעמים אחרות בעקבות תושבים הטוענים כי עץ ותיק 'מפריע' להם או 'מלכלך'….
    1ב. עצים במרחב הציבור – במושבה שלנו נבנות שכונות חדשות ובהן אין בכלל אפשרות או שטחים שנשמרים לנטיעה של עצים חדשים…האזור הולך ומתחמם, וכדי לעודד תושבים וילדים לצאת החוצה, לשחק, ללכת ברחובות, לנסוע בתחבורה ציבורית, ואפילו לחנות לאורך המדרכות – צריך לעודד נטיעה של עצים חדשים, ואם ניתן בעלי צמרת רחבה ועשירה שתצל על המדרכות ועל שטחים רחבים כמו גני שעשועים או ספסלי ישיבה… (בניגוד לשמועה שגונבה לאוזני שמחלקת הסביבה במועצה מקדמת דווקא נטיעת עצים על ידי האזרחים הפרטיים בחצרות שלהם ולא בשטחים הציבוריים…. הזוי!).
    2. חינוך – במושבה שלנו קיימות קבוצות רבות של הורים ויזמים שונים בתחומי החינוך שמשתוקקים לבנות ולהקים בתי ספר ייחודיים ובעלי תפיסה חינוכית שונה מהזרם הרגיל. חינוך אנתרופודוסי = מעיינות רבי חייא, חינוך דיאלוגי X 2 = הבית העגול וניגונים, חברת ילדים, חינוך מונטסורי, הם רק חלק מניסיונות הקמה שהיו במושבה, על ידי ניצול משאבים פרטיים אינסופיים והמועצה רק טרחה לסגור אותם ולהוציא אותם (ואת התלמידים שלהם) מתחומה… מה תעשו כדי לקדם הקמה של בתי ספר ייחודיים בהתאם לדרישה הגדולה שקיימת מתוך הציבור שחי במועצה (בביה"ס הדמוקרטי ובביה"ס האנתרופוסופי הביקוש גדול מהרבה מהמקומות הקיימים).
    3. העסקה ישירה – בכל הארץ יש התעוררות סביב נושא העסקה ישירה. הפסקת העסקה של שומרים / מנקות / עובדים כלליים דרך חברות כוח אדם. אם המועצה בעצמה תתחיל לשים לב, ולהפסיק את העסקה פוגענית שכזו, גם במוסדות שכפופים אליה כמו המתנ"ס, מערכת החינוך…
    4. אנרגיה מתחדשת – העתיד מוביל לשימוש באנרגיות מתחדשות, הן גם הרבה יותר זולות מהשימוש בדלקים שונים (גם גז…), וגם לא מזהמות את האוויר, כאשר תושבי המושבה שלנו הם הראשונים להיפגע מזיהום האוויר – גם מתחנות הכוח של חדרה וגם מאסדות הגז שיוקמו אם יוקמו ליד חוף דור. האם המועצה שלנו, כצעד מחאה, לא צריכה להשקיע באופן חד פעמי באנרגיה מתחדשת??? השקעה שתוחזר + ריבית למועצה במהירות גדולה, תגרום לעצמאות אנרגטית של המועצה ותהיה גם אמירה ברורה וחדשנית בנושא זיהום האוויר במושבה.
    5.

    1. ומה עם ניקיון? פרדס חנה היא אחד הישובים המזוהמים ביותר בארץ. אין הקפדה על ימי הוצאת הפסולת, אין פיקוח, אין אכיפה, אין הסברה. עגלות אשפה שבורות, חסרי מכסים וחגיגה לחתולים. עמדתנו תושבי פרדס חנה צריכה להיות: מועמד שנושא הניקיון לא בראש המצע שלו – אני לא מצביע עבורו!

כתיבת תגובה

Close