השימושון

לרקום סיפור

"לרקום ספור"

אוצרת: דורית טלמון

בתערוכה מציגות חמש אמניות:
איליה מנור, תמי יהושע, תמאם מסארווה, צילה גולדשטיין, סוהיר קנאענה.

שלוש אמניות המתגוררות בזיכרון יעקב ושתי אמניות מכפר קרע.
בתערוכה מוצגות יצירות אמנות המנהלות דו-שיח משמעותי בין המטען התרבותי והאישי של כל אחת, לבין הדימויים והמוטיבים של רקמה ובדים, שמביאה כל אחת אל היצירה.

היצירות משלבות רקמה, ציור, חלקי לבוש, פסול בחוטי מתכת וקרמיקה. היצירות ברובן עוסקות בדקורציה ואורנמנטיקה. יש בהן דימויים מסוגננים של צמחיה, צורות גיאומטריות-מופשטות ושלובים שונים של מוטיבים "מזרחיים" וארכיטיפים אוניברסליים. כל המרכיבים הללו: הצורניים, צבעוניים, חלקי הבדים, משמשים כסימנים תרבותיים. מרכיבים אישיים המעידים על מחשבה, תחושות, רגשות, ואמירות תרבותיות של זמן ומקום.

בתערוכה שילוב בין מסורת ארוכה של התרבויות ובין הקו העכשווי המודרני. קיימת שמירה על המסורת העוברת מדור לדור מאם לבת, עם הצורך להישען עליה, יחד עם הרצון לצעוד עם המודרני והעכשווי. היצירות יוצרות מפגש מרתק בין ישן וחדש, חומר תעשייתי ומוצר ביתי, מסורות שונות, מלאכת מחשבת, תכנון ויצירה חופשית ספונטאנית.

ביום שישי 15/6/07 בשעה 11.00 פתיחה חגיגית, בגלריה "כנראה", רח' המייסדים 29 זכרון יעקב (במדרחוב). הגלריה פתוחה בימים א',ב,'ד',ה' בשעות 9.30-13.30 , 16-19 | ימים ג',ו', 9.30-14.00 | שבת לפי תאום מראש. טלפון לברורים 6392080

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close