אינטרנטאקולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילהשיטוטים

מאחז 'חריש החופשית' יצא לדרך!

[מאת: חמי בר אור, כאן]

אתמול, בעקבות אישור שר הפנים אלי ישי את התכנית לבנות בחריש אלפי יחידות דיור לאוכלוסיה חרדית, החלטנו להקים מאחז בחריש. החלטנו לעלות על התשתיות הריקות בחריש ולהתנחל בהן. לא ייתכן שבזמן שיש מצוקת דיור בכל הארץ, בזמן שזוגות צעירים ישנים ברחוב, ש"ס מייעדת את חריש למגורים של חרדים בלבד. בשטח חריש ישנן תשתיות שמאפשרות התחלת בינוי לאלפי זוגות צעירים מחר בבוקר. זוהי אינה מליצה. אם ביבי רוצה, ניתן מחר להנפיק היתרי בניה ולהתחיל בינוי בחריש , על פי תכנית העיר המקורית, באופן מיידי – עיר פתוחה לכלל הזוגות הצעירים במדינת ישראל. כל התשתיות כבר קיימות – כבישים, מים , חשמל, ביוב. העיר נגישה מאוד תחבורתית – היא נמצאת על כביש 6, כ-45 דקות נסיעה מת"א ומחיפה, ונמצאת בקרבת תחנת הרכבת בפרדס חנה. חריש יכולה להוות פתרון מצוין לדיור פרברי  שישרת את כל האזור, וכן את אזור המרכז. אולם משום מה, כאשר מדובר באוכלוסיה הכללית,  ביבי מדבר על קשיים, חסמים, חוסרים תקציביים, סופרטנקרים ווד"לים,  וכשמדובר באוכלוסיה חרדית, ישיש ואטיאס מצליחים תוך שנתיים בלבד להרים תכנית לעיר ענק, מסובסדת מ-א' ועד ת'! חריש החופשית

החלטנו להקים מאחז, ולקרוא לכל הזוגות הצעירים מהאזור, מיושבי האוהלים בפרדס חנה, בחדרה, בזיכרון, וגם בתל אביב להצטרף אלינו, ולדרוש את חריש כאופציית בינוי מידית וברת השגה לכולם! אם אלי ישי לא רואה את הציבור ממטר, אנחנו לוקחים את התשתיות ומתנחלים עליהן!

נתרמו לנו שני קראוונים על ידי ישובי האזור – אחד למגורים ואחד למטבח, ובשעה 18:00 עלתה משאית והניחה אותם בשטח. הגיעו למקום כ-30-40 חבר'ה מחריש ומיישובי האזור, פתחו אוהלים והחלו לערוך את המאחז. מספר צעירים נשארו לבלות את הלילה הראשון במאחז שקיבל את השם 'חריש החופשית' (כל הזכויות שמורות לעופר וגשל). היום אנחנו ממשיכים בהתארגנות לוגיסטית, קיבלנו עוקב מים מקיבוץ מצר, ואנחנו עובדים על הסדרת אספקת חשמל סדירה , שתאפשר הפעלת מקררים והקמת חמ"ל מסודר במאחז.

המאחז מעורר התעניינות תקשורתית גדולה. ביקרו אתמול מערוץ 10 וצילמו. היום צילמו למהדורת החדשות של ערוץ 1 שתשודר הערב. ערוץ 2 מתעניינים ואנו מקווים שיגיעו בהמשך. דיברנו בצהרים ברדיו 90fm והגידו צלמים מכמה עיתונים ארציים ומקומיים.

נפרסם ההמשך רשימה של ציוד נדרש להתארגנות וביסוס המאחז, נשמח לכל עזרה! אבל יותר מכל אנחנו זקוקים לכם!
אנו קוראים לכולכם – בואו לחריש! הצטרפו למאחז! תבקשו מביבי להסביר לכם למה בונים פה עיר שלמה אבל לכם אסור לגור בה.

לפרטים נוספים אפשר לפנות לחמי – טלפון – 054-6222783 מייל – hemybaror@gmail.com

תמונות נוספות מהעליה לקרקע ניתן לראות כאן.

לבלוג המטה לעתיד חריש והאזור >

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “מאחז 'חריש החופשית' יצא לדרך!”

  1. היום הוכרז המאחז בחריש במאחז לא חוקי על ידי המנהל. מחר בבוקר עתיד להימסר צו פינוי למאחז. ידרשו את פינוי המאחז בתוך 48 שעות. היום בשעה 17:30 יתקיים במקום כינוס חירום של תושבי האזור להיערכות לקראת מחר. ערוץ 10 יהיה ואולי גם ערוצי תקשורת נוספים. בואו כולם לתמוך בנו! הפיצו לכל מי שאתם יכולים!

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close